• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Znormalizowany profil przejściowy dla makiet w podziałce H0e

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
6.087 145 0
#21
Paweł Basiński napisał(a):
...skalę N - tam się nie patrzą kto w Polsce zrobi normę (...) tylko robią Fremo i maja rację!
profil czołowy N-ormy od początku oparty był (jest) na zachodnich profilach
Paweł Basiński napisał(a):
pojechali do Czech i byli zadowoleni :)
bo wystarczyło tylko dorobić nogi i po problemie
nawet połączenie elektryczne było dość łatwe do podłączenia, mimo, że nie opierało się na banankach.
Kamil Kopera napisał(a):
ciekma napisał(a):
A właściwie to po co standardowy profil dla wąskotorówek?
To jak połączy się np. dwie makiety modułowe różnych autorów, skoro będą mieć inne profile przejściowe? Musi być jakiś standardowy przekrój przejściowy.
po pierwsze - od jakiegoś czasu jedynie teoretyzujesz a nikt nie widział efektów Twej pracy (to tak w kontekście wyłożenia kawy na ławę),
po drugie - zacznij więc cokolwiek, według własnego uznania, a jak będziesz miał szansę i możliwość przyłączenia się do kogoś innego to najwyżej dobudujesz profil przejściowy - skoro taki profil jest dopuszczalny w PMM (między PMM a FREMO) to między HOe_KK a FREMO_HOe czy PMM_HOe, czy ŁKMK_HOe nie będzie to problemem.
 
OP
OP
14D40

14D40

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
316 10 1
#22
Misiek napisał(a):
profil czołowy N-ormy od początku oparty był (jest) na zachodnich profilach
Myślę, że polski profil przejściowy najlepiej jak byłby kompilacją profilu Fremo i LL....być może powstałoby z tego coś ciekawego...ale to tylko propozycja.

Misiek napisał(a):
po pierwsze - od jakiegoś czasu jedynie teoretyzujesz
Z tym się w pełni zgodzę, ale niestety warunki przede wszystkim mieszkaniowe narazie mi nie pozwalają na modelarstwo. W chwili obecnej zasięgam informacji (min. tutaj), pytam, ażeby mieć już jako taki obraz, co i jak wykonać.

Misiek napisał(a):
po durgie - zacznij więc cokolwiek, według własnego uznania
Własnie do tego dążę, na początku grudnia warunki lokalowe będą znacznie lepsze, wręcz idealne pod budowę makiety :)

Misiek napisał(a):
to najwyzej dobudujesz profil przejściowy
Dobry pomysł. Wątek profilu przejściowego dla H0e niech będzie otwarty i zobaczymy...może coś się ruszy w tym temacie w środowisku osób budujących w H0e.

Dziękuję za komentarze i pozdrawiam.


PS: Czy aby pisać o czymkolwiek na forum, wcześniej się dowiadywać pewnych rzeczy od ludzi, którzy wiedzą coś więcej, wymaga w czasie tym samym budowania czegoklowiek?? Wcale nie! Czas na budowę przyjdzie, kiedy stworzę odpowiednie warunki ku temu. Zresztą co ja się tu tłumaczę... :cool:
 
Reakcje
0 0 0
#23
Dlatego warto być jak najbardziej standardowym z innymi :)
Mieliśmy jakiś czas temu na www.forumtt.pl problem z elektryką - padł pomysł przejścia na Fremo - bananki :) powoli też się wcześniej czy później przejdzie na pełne Fremo - czas i kilka spotkań pokaże co trzeba jeszcze zmienić i w jaki sposób :D !

Nie ma sie co przejmować, że inni komentują to w ten a nie inny sposób - trzeba robić a nie oglądać się na innych bo... się nic nie zrobi :)

pozdrawiam
Paweł Basiński
 

xendx

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#24
Kamil Kopera napisał(a):
Nie nazwałbym tego bulwersem..
To po co nam tu wściekłego diabełka pokazujesz?
Kamil Kopera napisał(a):
tylko poprostu widzę to niestety w czarnych kolorach..W Niemczech jakoś sobie z tym poradzili,
Ale chyba nie w 20 godzin? Zresztą jak może sam zauważyłeś to potrzeba trochę więcej czasu aby zalogowali się zainteresowani i wyrazili zainteresowanie na którego brak narzekałeś.
 
OP
OP
14D40

14D40

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
316 10 1
#26
xendx napisał(a):
To po co nam tu wściekłego diabełka pokazujesz?
Nie ten diabełek miał być. Nim zauważyłem ten mankament upłynęło magiczne 60 minut.

xendx napisał(a):
Ale chyba nie w 20 godzin? Zresztą jak może sam zauważyłeś to potrzeba trochę więcej czasu aby zalogowali się zainteresowani i wyrazili zainteresowanie na którego brak narzekałeś.
Szczerze mówiąc masz rację. Trochę za szybko bym chciał wszystko ustalić...rzeczywiście tak się nie da.

gbbsoft napisał(a):
Panowie: proszę bez osobistych wycieczek...
Proszę się nie obawiać :)
 

klaus

Nowy użytkownik
Reakcje
26 0 0
#27
Jako lekko zainteresowany HOe powiem że jestem za użyciem profilu LL250 jako przejsciowego z kilku powodów:
- wąskotorówki to zazwyczaj jedna wielka prowizorka więc większy nasyp nie podpadnie
- profil ogólnie dostępny (np. Allegro) i znany
- szerokość segmentów szlakowych w HOe - 250 mm wystarcza w zupełności
- jeśli kiedyś powstanie jakaś norma (polska) to zapewne i tak wykorzysta ten profil lub
jego modyfikację

I na koniec najważniejsze : jeśli chcesz cokolwiek zbudować to to zrób a dyskusja na temat profilu przejściowego okaże się całkowicie zbędna bo wszyscy pójdą w Twoje ślady i wykorzystają profil taki jak Ty.

pozdrawiam i życzę powodzenia w budowie
 
OP
OP
14D40

14D40

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
316 10 1
#28
klaus napisał(a):
Jako lekko zainteresowany HOe powiem że jestem za użyciem profilu LL250 jako przejsciowego
Też mi się tak wydaje, że jednak LL250 będzie najlepszy...przynajmniej na chwilę obecną.
klaus napisał(a):
profil ogólnie dostępny (np. Allegro) i znany
ja posiadam już dwie sztuki więc nie zmarnują się...
klaus napisał(a):
Cierpliwości ;)
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
929 79 5
#29
Już na Martelu normalnotorowcy stwierdzili, że szerokość 500 mm powinna być standardem, uważam szerokość 250 mm, nawet dla wąskotorówki za karykaturalną. Argument, że chodzi tylko o przejście również mnie nie przekona. Sugerowałbym, LL zwężonego do 400 mm, a najlepiej 500. Ale to takie luźne gatki :D
 

xendx

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#30
Różnica między torem normalnym 1435mm a wąskotorówką 750mm wynosi 685mm co w skali daje niecałe 7,9mm więc to nie jest taka kolosalna różnica żeby zmieniać szerokość modułów jaka jest dla H0 zarówno w przypadku profili LL jak i FREMO natomiast istotną rzeczą byłoby opracowanie kształtu nasypu zarówno dla szlaku jedno czy dwutorowego. W przypadku szlaku dwutorowego odległość pomiędzy osiami torów powinna wynosić minimum ~4cm bo w skali 1:1 jest to 350cm
 

Podobne wątki