Ostatnio jadąc metrem jako zwykły pasażer i patrząc na ekrany reklamowo-informacyjne widziałem iż pokazała się jakaś informacja o kolei, co zawsze połączone jest z fotką jakiejś pomalowanej na zielono SU czy SP45 w plenerze. Ogólnie fotka ciekawa. No i tak patrząc z daleka na tę fotkę, a nie widząc tekstu pojawiło mi się następujące pytanie.
Czemu lata temu na PKP przyjęto jako kolor podstawowy dla taboru elektrycznego i spalinowego właśnie zielony? Jakie były tego podstawy? Jaki powód? Czy ma to związek z malowaniem wcześniej elementów parowozów na ten kolor? Czemu akurat ta barwa a nie inna? I jak wiemy, barwa ta stała się podstawową dla większości serii, ewentualnie w różnych odcieniach i pomieszaniu ze sobą różnych odcieni na raz.
Czy zna ktoś powód, odpowiedź na to pytanie? Nie wiem czy gdzieś kiedyś na forum ktoś o czymś takim pisał, ale nie przypominam sobie.
Zapraszam do dyskusji. Może są tutaj osoby które znają odpowiedź na moje pytanie. Może jest bardzo proste?
Czemu lata temu na PKP przyjęto jako kolor podstawowy dla taboru elektrycznego i spalinowego właśnie zielony? Jakie były tego podstawy? Jaki powód? Czy ma to związek z malowaniem wcześniej elementów parowozów na ten kolor? Czemu akurat ta barwa a nie inna? I jak wiemy, barwa ta stała się podstawową dla większości serii, ewentualnie w różnych odcieniach i pomieszaniu ze sobą różnych odcieni na raz.
Czy zna ktoś powód, odpowiedź na to pytanie? Nie wiem czy gdzieś kiedyś na forum ktoś o czymś takim pisał, ale nie przypominam sobie.
Zapraszam do dyskusji. Może są tutaj osoby które znają odpowiedź na moje pytanie. Może jest bardzo proste?