• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny Zestaw wagonów Fals_Roco/PMR-Modele

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
4.151 67 3
#22
Osobiście nigdy nie spotkałem się ze składem 24Ve prowadzonych lokami PKP. Na śląsku pełno tych wagonów posiadali prywaciarze więc najodpowiedniejsza będzie np. S230 piko lub S200 roco.
Owszem na Śląsku bardzo dużo tego typu wagonów posiadali prywaciarze. Jednak wszystko zależy kto był właścicielem wagonów. Wagony z omawianego zestawu są własnością Elektrociepłowni Warszawskich i składy tych wagonów w tamtym czasie były prowadzone lokomotywami PKP. Potem chyba zostały przejęte przez jakąś firmę Coaltran czy jakoś tak i wagony po naprawach zaczęto malować na kolor szary. I taki zestaw 3 wagonów wyszedł jakieś kilkanaście lat temu z firmy Klein. Te ostatnie wymagają zmiany rozstawu czopów skrętu wózków co jest stosunkowo łatwe do zrobienia bo podwozie jest do tego dostosowane. Potrzebne są tylko sworznie średnicy 4mm.
 

kuznior

Aktywny użytkownik
BGM
GGM
Reakcje
774 0 0
#23
Owszem na Śląsku bardzo dużo tego typu wagonów posiadali prywaciarze. Jednak wszystko zależy kto był właścicielem wagonów. Wagony z omawianego zestawu są własnością Elektrociepłowni Warszawskich i składy tych wagonów w tamtym czasie były prowadzone lokomotywami PKP. Potem chyba zostały przejęte przez jakąś firmę Coaltran czy jakoś tak i wagony po naprawach zaczęto malować na kolor szary. I taki zestaw 3 wagonów wyszedł jakieś kilkanaście lat temu z firmy Klein. Te ostatnie wymagają zmiany rozstawu czopów skrętu wózków co jest stosunkowo łatwe do zrobienia bo podwozie jest do tego dostosowane. Potrzebne są tylko sworznie średnicy 4mm.
Niemożliwe do odczytania niestety ale jest duże prawdopodobieństwo, iż na pierwszym falsie (drugim, trzecim i czwartym też) za lokomotywami widnieje napis "elektorciepłownie warszawskie". Skład KP Szczakowa (Wówczas oczywiście razem z coaltranem wchłoniętej do PCC) relacji KWK XXX - El. Siersza.

 
Ostatnio edytowane:

Pawel

Aktywny użytkownik
H0e
Reakcje
468 2 1
#29
Jakoś nie potrafię znaleźć tej informacji: czy Roco ma formę wagonu polskiej konstrukcji 24Ve, czy jest inna konstrukcja zbliżona do 24Ve?
 

IKARUS

Aktywny użytkownik
Reakcje
233 4 0
#31
Według mojej opinii wagony typu Fals należące do Elektrociepłowni Warszawskich nie jeździły w składach z lokomotywami PKP.

Historia taboru związanego z elektrociepłownią EC Żerań jest o tyle ciekawa, że od początku istnienia zawsze była powiązana ze Śląskiem, Zagłębiem i Przedsiębiorstwem Materiałów Podsadzkowych Przemysłu Węglowego (PMP-PW) działającym od 1951 roku.

Na przestrzeni lat były takie firmy związane z transportem węgla do EC Żerań:
PMP-PW
Coaltran
Operator kolejowy Szczakowa
PCC Rail Szczakowa
DB Schenker Rail Polska
DB Cargo Polska
PKP Cargo

Poniżej kilka zdjęć znalezionych w zasobach internetowych.

3E_1-394E-004_Warszawa_Zeran_1.jpg

Źródło: https://wrphoto.eu/details.php?image_id=10418&mode=search

M62-0837__M62-1690_1d.jpg

Źródło: https://wrphoto.eu/details.php?image_id=4189&mode=search

DSCF1045.JPG

Źródło: http://bocznice.eu/cpg15x/displayimage.php?pid=705

B3E-45myssj.jpg

Źródło: https://wrphoto.eu/details.php?image_id=8896&mode=search

11867.jpg

Źródło: http://rail.phototrans.eu/14,11867,0,_______________M62_M62_1742.html

11868.jpg

Źródło: http://rail.phototrans.eu/14,11868,0,_______________M62_M62_1742.html

BR232-4463E_1-42_Warszawa_Praga.jpg

Źródło: https://wrphoto.eu/details.php?image_id=8377&mode=search

Należy też pamiętać, że bocznice w obrębie EC Żerań były obsługiwane przez lokomotywy typu TEM2.

 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
519 21 0
#33
Według mojej opinii wagony typu Fals należące do Elektrociepłowni Warszawskich nie jeździły w składach z lokomotywami PKP.

Historia taboru związanego z elektrociepłownią EC Żerań jest o tyle ciekawa, że od początku istnienia zawsze była powiązana ze Śląskiem, Zagłębiem i Przedsiębiorstwem Materiałów Podsadzkowych Przemysłu Węglowego (PMP-PW) działającym od 1951 roku.

Na przestrzeni lat były takie firmy związane z transportem węgla do EC Żerań:
PMP-PW
Coaltran
Operator kolejowy Szczakowa
PCC Rail Szczakowa
DB Schenker Rail Polska
DB Cargo Polska
PKP Cargo

Poniżej kilka zdjęć znalezionych w zasobach internetowych.
Piękne, ale ... Czy jesteś pewien sytuacji sprzed 2002, bo coś koło tej daty "prywatni przewoźnicy" zostali wpuszczeni na tory PKP. Bo Falsy są jedna z cirka 2000 roku. Oczywiście te zdjęcia poszerzają nam opcje zestawiania składów, m. in. też o ST44 PKP. Lecz na razie raczej w "puryźmie" opierajmy się na zdaniu Jacka765. Jeśli jednak już wcześnie PMP-PW miało prawo do prowadzenia Falsów na całej trasie od kopalni do elektrowni to w użyciu musiały być piaskowe sputniki.
 
Reakcje
198 0 0
#35
W latach 2001 i 2002 w warszawskim Lasku na Kole dało się zauważyć składy z/do EC Żerań prowadzone lokomotywami PKP. Zdjęcie wykonałem 24.10.2001 - kadrowane bez głowy, skan na szybko, ale zawiera podpowiedź jak to wyglądało 20 lat temu.
Od 2003 zaczęły się jazdy na ET21 przedsiębiorstw ze Śląska wspomaganych często równie kolorowymi ST44. Z biegiem miesięcy/lat obsługa tych pociągów ewoluowała, pojawiały się inne maszyny 'prywaciarzy' (ST43, TEM2, EU07, ET22).
Tak podpowiada mi pamięć i pojedyncze zdjęcia z własnych zbiorów. Dla porównania dołączam też fotografię wykonaną 4 lata później.
 

Załączniki

Dariusz71

Aktywny użytkownik
Reakcje
965 2 0
#36
W latach 2001 i 2002 w warszawskim Lasku na Kole dało się zauważyć składy z/do EC Żerań prowadzone lokomotywami PKP. Zdjęcie wykonałem 24.10.2001 - kadrowane bez głowy, skan na szybko, ale zawiera podpowiedź jak to wyglądało 20 lat temu.
Od 2003 zaczęły się jazdy na ET21 przedsiębiorstw ze Śląska wspomaganych często równie kolorowymi ST44. Z biegiem miesięcy/lat obsługa tych pociągów ewoluowała, pojawiały się inne maszyny 'prywaciarzy' (ST43, TEM2, EU07, ET22).
Tak podpowiada mi pamięć i pojedyncze zdjęcia z własnych zbiorów. Dla porównania dołączam też fotografię wykonaną 4 lata później.
Ach ta ET21 ma pięknego zeza, fajnie zdjęcie ;)
 

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
739 58 1
#38
Według mojej opinii wagony typu Fals należące do Elektrociepłowni Warszawskich nie jeździły w składach z lokomotywami PKP.

Historia taboru związanego z elektrociepłownią EC Żerań jest o tyle ciekawa, że od początku istnienia zawsze była powiązana ze Śląskiem, Zagłębiem i Przedsiębiorstwem Materiałów Podsadzkowych Przemysłu Węglowego (PMP-PW) działającym od 1951 roku.

Na przestrzeni lat były takie firmy związane z transportem węgla do EC Żerań:
PMP-PW
Coaltran
Operator kolejowy Szczakowa
PCC Rail Szczakowa
DB Schenker Rail Polska
DB Cargo Polska
PKP Cargo

Poniżej kilka zdjęć znalezionych w zasobach internetowych.

Zobacz załącznik 821019
Źródło: https://wrphoto.eu/details.php?image_id=10418&mode=search

Zobacz załącznik 821020
Źródło: https://wrphoto.eu/details.php?image_id=4189&mode=search

Zobacz załącznik 821021
Źródło: http://bocznice.eu/cpg15x/displayimage.php?pid=705

Zobacz załącznik 821022
Źródło: https://wrphoto.eu/details.php?image_id=8896&mode=search

Zobacz załącznik 821031
Źródło: http://rail.phototrans.eu/14,11867,0,_______________M62_M62_1742.html

Zobacz załącznik 821032
Źródło: http://rail.phototrans.eu/14,11868,0,_______________M62_M62_1742.html

Zobacz załącznik 821035
Źródło: https://wrphoto.eu/details.php?image_id=8377&mode=search

Należy też pamiętać, że bocznice w obrębie EC Żerań były obsługiwane przez lokomotywy typu TEM2.

Odgrzeję trochę temat, bo wpadłem tu przypadkiem i tak sobie czytam...

Absolutnie nie kojarzę sytuacji aby jakakolwiek lokomotywa z kolei kopalnianych/piaskowych wyjezdzała poza obreb linii kopalnianych i samodzielnie prowadziła składy po szlakach PKP. Nie było absolutnie takiej możliwości, ani nawet potrzeby.

A firmy, które wymieniłeś zostaly wyodrębnione ze struktur kolei przemyslowej i dostaly koncesje na prowadzenie samodzielnych przewozów i były kupę lat później po grubo dwu tysięcznym roku, co zresztą sam udokumentowałeś załaczonumi zdjęciami.

Tutaj Jacek765 ma całkowicie słuszna rację.
(...) Wagony z omawianego zestawu są własnością Elektrociepłowni Warszawskich i składy tych wagonów w tamtym czasie były prowadzone lokomotywami PKP.
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki