• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Zapomniane stacje kolejowe w Polsce

OP
OP
Szwed1978

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.556 60 3
#24
Wracając z miejscowości Okonek (w której na stacji kolejowej nie byłem)
Po drodze odwiedziłem stację kolejową Lubnia na lk nr 211 Chojnice - Kościerzyna

Widok z za torów
Obraz 639.jpg


Przejazd widok w kierunku Chojnic
Obraz 640.jpg


Stacja z widocznym miejscem w którym były tory
Obraz 642.jpg

Budynek od strony torów z drugiej strony jest sklep
Obraz 643.jpg
Obraz 644.jpg


Widok w kierunku Koscierzyny
Obraz 646.jpg


... i w kierunku Chojic
Obraz 647.jpg


Chyba dawny budynek pracowników stacji
Obraz 648.jpg
Obraz 649.jpg
 
OP
OP
Szwed1978

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.556 60 3
#26
Kolejna stacja to Gołębiewko na lk nr 233 Pszczółki - Kościerzyna stacja zlokalizowana pomiędzy Pszczółkami a Skarszewami linia pomiędzy tymi miastami jest zlikwidowana na amen
Pozostałości torów w dziurawym przejeździe od strony Skarszew
Obraz 767.jpg


Widok w kierunku Skarszew
Obraz 768.jpg


... i w kierunku Pszczółek
Obraz 769.jpg


Budynek stacji od strony Skarszew
Obraz 771.jpg

Krawędź peronu opanowana przez klony
Obraz 772.jpg


Jeszcze raz widok w kierunku Skarszew
Obraz 773.jpg


... i Pszczółek tędy przebiegał kiedyś tor
Obraz 774.jpg


Równo rosnące drzewa przy krawędzi peronu
Obraz 776.jpg


Na budynku jeszcze trochę widać napis
Obraz 777.jpg
 
OP
OP
Szwed1978

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.556 60 3
#27
c.d.

Lampa na słupie ma swoje lata świetności za sobą
Obraz 778.jpg


Budynek od ulicy widok w kierunku Pszczółek
Obraz 779.jpg


... i widok w kierunku Skarszew,pod słońce nie najlepiej wyszło
Obraz 780.jpg


Pozostałości peronu od strony Pszczółek
Obraz 781.jpg

... i widok w Kierunku Pszczółek
Obraz 782.jpg
Obraz 783.jpg


Spod białej farby prześwitują niemieckie napisy
Obraz 784.jpg
Obraz 785.jpg
Obraz 786.jpg
Obraz 787.jpg

Widok kierunku Skarszew na budynek pracowników stacji
Tu jest kilka zdjęc jak jeszcze zieleń mniej "zaopiekowała" się stacją
Koniec
 
OP
OP
Szwed1978

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.556 60 3
#29
Sobota 15 października krótka wizyta w Skarszewach i po wejściu na stacje przeżyłem szok :(:mad: wszystko zaorane ani śladu parowozowni , magazynu torów peronów i zarastające krzakami pole które kiedyś było duża stacją.
Najpierw zdjęcia z widokiem kiedy dawno temu pociągi odjeżdżały w kierunku Kościerzyny
Obraz 902.jpg
Obraz 910.jpg
Obraz 911.jpg
Obraz 912.jpg


Widok na stację od strony Kościerzyny
Obraz 931.jpg
Obraz 932.jpg


W miejscu gdzie kiedyś buły tory rozbudowała sie jakaś hurtownia
Obraz 933.jpg
Obraz 934.jpg


Po rampie zostały tylko elementy betonowe
Obraz 935.jpg
 
OP
OP
Szwed1978

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.556 60 3
#30
C.d.
Pozostałości po stacji to tylko to czego nie dało się opchnąć na złom
Obraz 903.jpg

Widok w kierunku Pszczółek
Obraz 904.jpg
Obraz 905.jpg


Budynek w całej okazałości
Obraz 906.jpg


Widok w kierunku Pszczółek. Może ktoś wie w którym miejscu była lokomotywownia
Obraz 907.jpg


Budynek naprawdę jest piękny
Obraz 908.jpg


Pole które zostało po peronach i torowiskach
Obraz 909.jpg


Zegar już tak całkiem nie trzyma sie na mocno
Obraz 913.jpg
Obraz 917.jpg

Widok na budynek od strony ulicy
Obraz 918.jpg
Obraz 919.jpg


Wejście główne
Obraz 920.jpg


Po WC nie ma już śladu
Obraz 921.jpg
Obraz 922.jpg


Po magazynie tylko fundament został
Obraz 926.jpg


... i podpory betonowe od strony dawnych torowisk
Obraz 928.jpg
 
OP
OP
Szwed1978

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.556 60 3
#32
c.d.
Wnętrze stacji
Obraz 915.jpg


Pomieszczenia dyżurnego
Obraz 916.jpg


Poczekalnia od strony ulicy zdjęcie zrobione przez zbitą szybę
Obraz 923.jpg


Druga czesc poczekalni ale przez szybę zdjęcie źle wyszło
Obraz 924.jpg


Na koniec widok w kierunku Pszczółek
Obraz 929.jpg
Obraz 930.jpg


http://wolneforumgdansk.pl/viewtopic.php?t=1051&postdays=0&postorder=asc&start=15
biuletyn_2a_212.jpg


Szkoda ze z decyzja o rozbiórce nie poczekano kilka lat może teraz w czasie gdy kolejnictwo wraca do łask i remontuje się dużo linii kolejowych może i do Skarszew pociągi by jeszcze wróciły. Ale w tym wypadku pozostają tylko zdjęcia, filmy i wspomnienia

Jaeszcze znalazłem taki cytat w temacie zmykania lk z Kościerzyny przez Skarszewy do Pszczółek
http://wolneforumgdansk.pl/printview.php?t=1051&start=0&sid=07f985a0cde377d476c54cd06d84168a
(...) I wreszcie przypieczętowaniem powyższych argumentów było stwierdzenie, iż w Polsce pociągi i tak od lat jeżdżą puste, tak więc ich likwidacja będzie tylko oczekiwaną przez wszystkich formalnością. Dlaczego w takim razie ostatnie pociągi wielokrotnie były ochraniane przez uzbrojonych funkcjonariuszy? Tak na przykład było na pomorskiej linii Pszczółki - Skarszewy, na której przewozy zlikwidowano pamiętnego 3 kwietnia 2000 r. Ostatni pociąg był wówczas eskortowany przez policjantów i funkcjonariuszy Straży Ochrony Kolei, uzbrojonych w broń i pałki na wypadek wybuchu niezadowolenia miejscowej społeczności. To wcale nie jedyny w historii ograniczania przewozów pasażerskich przypadek wysłania Policji w celu ewentualnego spacyfikowania mieszkańców odcinanych od świata wsi i miast. Czy ktokolwiek broniłby pustych pociągów? Czy ktokolwiek wysyłałby Policję, aby umożliwić przejazd ostatniego, nikomu niepotrzebnego pociągu?(...)
 
Ostatnio edytowane:

Wojtek_Kraków

Aktywny użytkownik
Reakcje
429 1 0
#34
C.d.
Pozostałości po stacji to tylko to czego nie dało się opchnąć na złom
Zobacz załącznik 425415
Widok w kierunku Pszczółek
Zobacz załącznik 425416 Zobacz załącznik 425417

Budynek w całej okazałości
Zobacz załącznik 425418

Widok w kierunku Pszczółek. Może ktoś wie w którym miejscu była lokomotywownia
Zobacz załącznik 425419

Budynek naprawdę jest piękny
Zobacz załącznik 425420

Pole które zostało po peronach i torowiskach
Zobacz załącznik 425421

Zegar już tak całkiem nie trzyma sie na mocno
Zobacz załącznik 425422 Zobacz załącznik 425423
Widok na budynek od strony ulicy
Zobacz załącznik 425424 Zobacz załącznik 425425

Wejście główne
Zobacz załącznik 425426

Po WC nie ma już śladu
Zobacz załącznik 425427 Zobacz załącznik 425428

Po magazynie tylko fundament został
Zobacz załącznik 425429

... i podpory betonowe od strony dawnych torowisk
Zobacz załącznik 425430
Ehhh kolego Szwed1978

Chyba niestety musisz też zaktualizować mój wpis w "dawniej i dziś":(
 
OP
OP
Szwed1978

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.556 60 3
#35
Po szoku jakiego doznałem w Skarszewach na zlikwidowanej stacji dużo przyjemniej zrobiło mi się na sercu jak odwiedziłem w sobotę 22 października stacje kolejową Bielkowo na lk nr 229 Pruszcz Gdański Łeba
Linia kolejowa ogólnie kompletna nie rozebrana a i budynek na stacji jest zamieszkały i ma wyremontowany dach. Na stacji mimo że jest zarośnięta czuć jakiś taki fajny klimat.
Widok w kierunku Pruszcza
Obraz 836.jpg


Wszystkie boczne tory są zdemontowane razem z podkładami
Obraz 837.jpg


Pierwszy budynek od strony Pruszcza
Obraz 838.jpg


Torowisko zarosniete ale tor jest kompletny
Obraz 839.jpg


Zdjęcie zrobione z drugiego peronu
Obraz 840.jpg


... i widok w kierunku Kolbud
Obraz 841.jpg
Obraz 842.jpg


peron jest w miarę kompletny
Obraz 843.jpg
Obraz 844.jpg


... ale cały zarośnięty
Obraz 845.jpg


Drugi budynek jest bardzo ładny
Obraz 846.jpg


Obraz 847.jpg

Obraz 848.jpg
Obraz 849.jpg
Obraz 852.jpg
Obraz 851.jpg
 
OP
OP
Szwed1978

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.556 60 3
#37
c.d.
Preon - widok w kierunku Pruszcza
Obraz 871.jpg

... i w kierunku Kolbud
Obraz 874.jpg
Obraz 875.jpg


Nasyp kolejowy w kierunku Kolbud
Obraz 881.jpg
Obraz 884.jpg


Po tej stacji to raczej złomiarze się nie krecą
Obraz 885.jpg


Budynek gospodarczy
Obraz 886.jpg
Obraz 887.jpg


... i szoba wykonana z podkładów
Obraz 888.jpg
Obraz 889.jpg
Obraz 890.jpg
Obraz 892.jpg
Obraz 893.jpg


Przejazd przez toru od strony Kolbud. Asfalt nowy torowisko zostało a i krzyż św. Andrzeja jest postawiony.
Obraz 894.jpg


Na koniec widok w kierunku Pruszcza i pod drzewem znak pochylenia podłużnego nie ruszony
Obraz 895.jpg


Widok na stację w kierunku Kolbud
Obraz 896.jpg

Koniec
 

jastarnik84

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
#38

Załączniki

OP
OP
Szwed1978

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.556 60 3
#40
Po Bielkowie zahaczyłem na szybkiego no stację Straszyn Prędzieszyn i tu także zaskoczenie budynek stacyjny jest po remoncie i chyba jest w nim jakieś centrum medyczne. Chociaż za przybudówek całkiem nowy to do pierwotnego budynku nie pasuje

Budynek mieszkalny widok w kierunku Pruszcza
Obraz 898.jpg


Budynek stacyjny widok w kierunku Bielkowa
Obraz 899.jpg


Czałe otoczenie jest zadbane poza peronami i torami
Obraz 900.jpg
Obraz 901.jpg
Obraz 902.jpg
Obraz 903.jpg
Obraz 904.jpg


Widok w kierunku Bielkowa tory i perony są zarośnięte ale kompletne
Obraz 905.jpg
Obraz 907.jpg


Wnętrze stacji
Obraz 908.jpg
Obraz 909.jpg
Obraz 910.jpg


Doklejka nie pasująca do pierwotnego budynku
Obraz 911.jpg


Kierunek Bielkowo
Obraz 912.jpg


... i Pruszcz
Obraz 913.jpg