• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Wystawa Kolei w Miniaturze STĘSZEW 2025

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
H0e
Reakcje
8.023 144 3
Dzięki za info zaraz sobie ją sprawdzę :)
 

wiarek

Nowy użytkownik
Reakcje
7 0 0
Co to za model kamery? Stała na jakiejś platformie czy dedykowany wagon?
Witam zainteresowanych.
Sprawa w normalnych warunkach eksploatacyjnych wyglądała w uproszczeniu tak:

WP_20250508_22_23_09_Pro.jpg


A w celu urealnienia (poprawy perspektywy),
WP_20250508_22_23_46_Pro.jpg
w Stęszewie kamerę odwróciliśmy. Stała mniej stabilnie, ale mikrofony znalazły się na górze. A efekt... no jak widać i słychać.
 

JanuszJ

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
T M M
Reakcje
244 7 0
Witam zainteresowanych.
Sprawa w normalnych warunkach eksploatacyjnych wyglądała w uproszczeniu tak:



A w celu urealnienia (poprawy perspektywy), w Stęszewie kamerę odwróciliśmy. Stała mniej stabilnie, ale mikrofony znalazły się na górze. A efekt... no jak widać i słychać.
A jak skrajnia ? Zwłaszcza wysokość.
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGMK
Reakcje
1.608 36 1
Zapraszamy na Premierę jutro na YT, o godzinie 20:00
Super film. Bardzo fajna makieta. W niektórych miejscach dość zaskakujące rozwiązania w RTS-ie, że aż chciałoby się zapytać "dlaczego tak?" Sporo zgłoszeń wysłałem do Urzędu Transportu Kolejkowego. Ale to z miłości do Was i do kolei. Zazdroszczę super zabawy. Może kiedyś przyjdzie czas, że do naszej małej kolei wejdą na stałe rozkazy (choćby dyktowane) i ręczne sygnały. To też jest frajda.
 

MlodyS53

Użytkownik
Reakcje
52 6 0
Super film. Bardzo fajna makieta. W niektórych miejscach dość zaskakujące rozwiązania w RTS-ie, że aż chciałoby się zapytać "dlaczego tak?" Sporo zgłoszeń wysłałem do Urzędu Transportu Kolejkowego. Ale to z miłości do Was i do kolei. Zazdroszczę super zabawy. Może kiedyś przyjdzie czas, że do naszej małej kolei wejdą na stałe rozkazy (choćby dyktowane) i ręczne sygnały. To też jest frajda.
Może głupie pytanie. Co to jest RTS?
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGMK
Reakcje
1.608 36 1
Luzik. Dopiero się uczę. Grunt że wyjaśnione chociaż trochę.
A jakie to "dziwne" rozwiązania tam widziałeś?
Brak drogi ochronnej i w ogóle prowadzenie ruchu manewrowego w tej części stacji.
Brak drogi ochronnej.png

Dwie głowice rozjazdowe na torach głównych zasadniczych osłonięte tarczami manewrowymi.
Dwa okręgi zwrotnicowe osłonięte tarczami.png

Mega długa droga ochronna i niewykorzystanie długości użytkowej torów.
Maxi droga ochronna.png

Zamiast semafora grupowego wyjazd z grupy torów towarowych osłonięty jest tarczą zaporową.
Nietypowa sygnalizacja przy wyjeździe z grupy towarowej.png

Semafory grupowe przy głównych torach linii magistralnej.
Semafory grupowe na linii magistralnej.png

Semafory wjazdowe, które nie mogą podać sygnałów dla przebiegów na tory główne dodatkowe i przez to oszukujące maszynistów.
Mało komór.png

Mało komór.png

Mało komór i kłamczuszek.png

Przedziwna lokalizacja wskaźnika W5
W5 zaraz  za tarczą.png

To takie przykłady rzeczy, które rzucają się bardzo w oczy. Pewnie mają jakieś uzasadnienie stąd chęć zadania pytania "Dlaczego tak?"
Wygląda też na to że w Krzywołuku wyjazd z nieosłoniętego żadnym semaforem toru na szlak nie jest czymś wyjątkowym, tylko "normalnym".
Wyjazd na szlak z toru bocznego nieosłoniętego semaforem.png

Kłamczuszek przyłapany wyjazd z bocznicy.png

Ja osobiście chętnie bym poznał genezę tych powyższych rozwiązań - tak dla własnej wiedzy :)
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGMK
Reakcje
1.608 36 1

Podobne wątki