Luzik. Dopiero się uczę. Grunt że wyjaśnione chociaż trochę.
A jakie to "dziwne" rozwiązania tam widziałeś?
Brak drogi ochronnej i w ogóle prowadzenie ruchu manewrowego w tej części stacji.
Dwie głowice rozjazdowe na torach głównych zasadniczych osłonięte tarczami manewrowymi.
Mega długa droga ochronna i niewykorzystanie długości użytkowej torów.
Zamiast semafora grupowego wyjazd z grupy torów towarowych osłonięty jest tarczą zaporową.
Semafory grupowe przy głównych torach linii magistralnej.
Semafory wjazdowe, które nie mogą podać sygnałów dla przebiegów na tory główne dodatkowe i przez to oszukujące maszynistów.
Przedziwna lokalizacja wskaźnika W5
To takie przykłady rzeczy, które rzucają się bardzo w oczy. Pewnie mają jakieś uzasadnienie stąd chęć zadania pytania "Dlaczego tak?"
Wygląda też na to że w Krzywołuku wyjazd z nieosłoniętego żadnym semaforem toru na szlak nie jest czymś wyjątkowym, tylko "normalnym".
Ja osobiście chętnie bym poznał genezę tych powyższych rozwiązań - tak dla własnej wiedzy
