• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Wiadomości różne z sieci

OP
OP
Konrad Lewandowski

Konrad Lewandowski

Znany użytkownik
Reakcje
292 0 0
#28
No fakt, no cóż, dzisiaj kanapki z roboty wróciły do domu a czasu nawet na jedną kawę nie miałem i do tego w domu właśnie przerwałem pracę, bo zaczyna mi odbijać.
Co nie zmienia faktu, że do tej "ciuchci" nam brakuuuuje.
 

Rafał G.

Znany użytkownik
Reakcje
3 1 0
#29
"To musiało wyglądać jak scena z filmu. Zbliżał się wieczór. Pasażerowie pociągu IC "Podlasiak" ze Szczecina do Suwałk mieli prawo do zdenerwowania. Opóźnienie na wysokości Warszawy sięgnęło już 100 minut. Ale najgorsze miało dopiero nadejść. Po opuszczeniu stolicy, pociąg przejechał jeszcze 54 kilometry i niespodziewanie zatrzymał się w Tłuszczu. Tam zdumieni podróżni usłyszeli od maszynisty, że czeka ich przymusowy postój, bo on sam właśnie kończy dwunastogodzinny dyżur i na dalszą jazdę nie pozwala mu prawo. Skład ruszył dopiero, gdy z Białegostoku dostarczono jego zmiennika. Opóźnienie wzrosło do dwustu minut. Jak bardzo wzrosła wściekłość podróżnych - trudno orzec".
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.175 504 30
#35
A to na dole strony widzieliście? :p

Superekspres.JPG


Poczytajcie sobie inne "newsy" po prawej stronie tej strony, podobne rewelacje.
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.135 129 19
#36
Szukałem w dziale jakiegoś tematu o kolei na Podlasiu lub w Białymstoku, ale moje wysiłki spełzły na niczym, stąd "wygrzebałem" z odmętów działu niniejszy temat, w którym chciałbym się podzielić - jak dla mnie zaskakującą i ciekawą - informacją, że główna stacja w stolicy Podlasia, wzbogaci się o hale peronowe, w ramach prowadzonej modernizacji. Poniżej artykuł i jedno zdjęcie (więcej zdjęć w artykule na stronie portalu www.rynek-kolejowy.pl):

- źródło: rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/nowy-most-nad-narwia-i-pierwszy-fragment-wiaty-nad-stacja-bialystok-zdjecia-109441.html
- autor: inf. pras. PKP PLK
- artykuł:

"Nowy most nad Narwią i pierwszy fragment wiaty nad stacją Białystok [zdjęcia]

20220818140734most4.jpg_732-490.jpg

Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA

Pierwszy z nowych mostów kolejowych nad Narwią w Uhowie wędruje na swoje docelowe miejsce. W środę rozpoczęło się przesuwanie konstrukcji. Największa przeprawa na podlaskim odcinku trasy Rail Baltica zapewni szybkie i bezpieczne podróże. Bezpieczeństwo na styku dróg z torami zapewnią też skrzyżowania dwupoziomowe – rozpoczyna się budowa 5 nowych obiektów.

Most kolejowy nad Narwią w Uhowie niebawem znajdzie się na swoim miejscu. Przy pomocy specjalnych zestawów siłowników i pomp hydraulicznych ważąca prawie 1 500 ton kratownicowa konstrukcja zostanie przesunięta o prawie 10 m w bok. Specjalistyczna operacja potrwa kilkadziesiąt godzin. Wcześniej przez kilka miesięcy, w miarę postępu budowy, most był stopniowo nasuwany nad rzekę.

Taka technologia prac umożliwia budowę dwóch bliźniaczych mostów kolejowych. Drugi most znajdzie się nad rzeką do końca tego roku. Następnie na obiektach układane będą tory, montowana sieć trakcyjna i urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

Gotowa przeprawa nad Narwią będzie miała prawie 200 m długości i umożliwi szybszy przejazd pociągów pasażerskich z prędkością do 200 km/h. Kursować będą mogły także cięższe składy towarowe o nacisku 22,5 ton/oś. Ten największy obiekt inżynieryjny na odcinku Czyżew – Białystok na lata zapewni sprawne i bezpieczne podróże.

Co słychać w innych miejscach budowy?

Bezkolizyjne skrzyżowania zastąpią wszystkie przejazdy na odcinku Czyżew – Białystok, co zapewni bezpieczeństwo i wygodę kierowcom. Sprawniej pojadą pociągi – po zakończeniu wszystkich prac i uzyskaniu niezbędnych dopuszczeń, podróż z Białegostoku do Warszawy zajmie poniżej 1,5 godziny.

W najbliższym czasie rozpoczną się prace przy budowie nowych skrzyżowań dwupoziomowych. W lokalizacjach: Czyżew, Dąbrowa-Łazy, Jabłoń-Dąbrowa, Porośl-Kije – powstaną wiadukty drogowe. Przy kolejowym przystanku Bojary – przejście pod torami.

Poza startującymi pracami, zaawansowane są już roboty na 19 obiektach inżynieryjnych – mostach, wiaduktach i przejściach pod torami. Tunele dla pieszych powstają między innymi na stacjach w Czyżewie i Szepietowie oraz przystanku Zielone Wzgórza w Białymstoku. Na stacji w Białymstoku także budowane jest przejście pod torami, a tuż obok powstaje zadaszenie przyszłych peronów. Postępują prace na nowym wiadukcie pomiędzy wsiami Barszczówka i Baciuty. Dotychczas oddane zostały do ruchu wiadukty nad torami w Szepietowie i Uhowie.

Rail Baltica w liczbach

Na odcinku Czyżew – Białystok zaplanowano budowę lub modernizację:
17 wiaduktów drogowych
8 wiaduktów kolejowych
2 tuneli drogowych
14 przejść podziemnych
10 mostów kolejowych


Inwestycja prowadzona jest w ramach projektu „Prace na linii E75 na odcinku Czyżew – Białystok”. Wartość całej inwestycji to prawie 3,4 mld zł, a jej zakończenie planowane jest na 2023 r. Projekt współfinansowany ze środków instrumentu CEF „Łącząc Europę” – (Connecting Europe Facility – CEF). Więcej informacji o inwestycji na www.rail-baltica.pl."
 

Podobne wątki