• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolekcja Wesołe przypadki MIKOTA 1

OP
OP
MIKOT 1

MIKOT 1

Znany użytkownik
Reakcje
3.937 99 132
To nie jest takie proste, sam generator nie wystarczy. Musiałem kupić inny ciężarek do kotła, zbiornik na destylat, uszczelki, śrubki, silniczek i generator.
Płytka z elektroniką też wymagała mojej ingerencji, bo różni się od tej do wersji cyfrowej, ale wiedziałem co trzeba zmienić.
 
Reakcje
21 11 0
Czyli na dwa obroty koła - dwanaście "ciufnięć". Zrób pięć obrotów kołem i powinno uczynić trzydzieści. Moim zdaniem jest więcej ale to Ty jesteś bliżej. Pomijam fakt, że w prawdziwej lokomotywie inaczej to wszystko słychać.
 
OP
OP
MIKOT 1

MIKOT 1

Znany użytkownik
Reakcje
3.937 99 132
My nie blefujemy, my działamy, a to dopiero początek.
Rozmontowany parowóz.
IMG_20220701_172618.jpg

Sfrezowana tylna ściana skrzynki narzędziowej.
IMG_20220701_204705.jpg

Sfrezowane zostały nieprzestrzenne uchwyty, szwy łączenia na kotle i została doklejona tylna ściana skrzyni narzędziowej.
IMG_20220702_175543.jpg

CDN
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.286 61 2
Dla mniej wtajemniczonych może się mylić podgrzewacz wody z przegrzewaczem pary ;). A obecnie trakcja parowa i wiedza o niej jest mało powszechna. Już za moich czasów kiedy chodziłem do Technikum Kolejowego w latach osiemdziesiątych już temat trakcji parowej starano się pomijać lub marginalizować. A ja wtedy chciałem jak najwięcej na ten temat wiedzieć. I wiedzę zdobywałem bo sam tego chciałem.
 

hamulcowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.053 26 1
Przegrzewacz pary to powszechne urządzenie e kotłach elektrownianych i są wielostopniowe. Stosuje się nawet przegrzewacze międzystopniowe, gdzie para po przejściu części wysokoprężnej turbiny wraca do kotła i po ponownym przegrzaniu wpada na część niskoprężną.
Gdzieś wyczytałem, że na jakichś Mallett'ach eksperymentowano z przegrzewaczami międzystopniowymi, gdzie po wylocie z cylindrów wysokiego ciśnienia, para miała być "doprzegrzewana" przed wlotem na cylindry niskoprężne. Tyle dygresyjek. Wracamy doi wątku pana Piotra.