• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Warszawa Centralna - ze zbiorów NAC

Uriel

Znany użytkownik
Reakcje
17 0 0
#2
Bardzo zaciekawiło mnie to zdjęcie... Wagon ten nie wygląda jak nasz 120A lecz jak jego wersja niemiecka, którą raczy nas w modelu Tillig (dach bez spadków na końcach, brak wywietrzników dachowych, poręcz manewrowego pod ostatnimi okienkami).
Model uważany jest, przez wielu znawców, za bajeczną fikcję naszego 120A.
Więc co to za wagon na powyższym zdjęciu? Szkoda, że oznaczeń nie widać aby wykluczyć, że to jednak wagon w oznaczeniach niemieckich.
Być może się okazać, że wagon Tilliga wystarczy odpowiednio przemalować i mamy full oryginał :)

Z drugiej strony - czy zdarzały się takie pociągi z Niemiec do Wawy, złożone z wagonów, które nadają się jednak na krótsze trasy?
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.943 121 22
#4
Patrząc na fotografie wnętrz dworca, zaryzykuję stwierdzenie, że to chyba końcówka dobrych czasów w ich wyglądzie. Bo pewnie koło lat 90-tych nastąpiło bezładne zastawianie przejść podziemnych i głównej hali wszelkimi kioskami, co na estetykę wpłynęło negatywnie.
Obecnie, gdy usunięto większość tej brzydkiej zabudowy, znów zrobiło się ładniej.
 
D

Docteur

Gość
#5
Bardzo zaciekawiło mnie to zdjęcie... Wagon ten nie wygląda jak nasz 120A lecz jak jego wersja niemiecka, którą raczy nas w modelu Tillig (dach bez spadków na końcach, brak wywietrzników dachowych, poręcz manewrowego pod ostatnimi okienkami).
Model uważany jest, przez wielu znawców, za bajeczną fikcję naszego 120A.
Więc co to za wagon na powyższym zdjęciu? Szkoda, że oznaczeń nie widać aby wykluczyć, że to jednak wagon w oznaczeniach niemieckich.
Być może się okazać, że wagon Tilliga wystarczy odpowiednio przemalować i mamy full oryginał :)

Z drugiej strony - czy zdarzały się takie pociągi z Niemiec do Wawy, złożone z wagonów, które nadają się jednak na krótsze trasy?
To jest ni mniej, nie więcej tylko najzwyklejszy w świecie wagon Bmh kolei DR (tak, tak - na podstawie tego wagonu Tillig raczy nas modelem, udającym nasz 120A). Wagony te zostały zaprojektowane (a raczej zerżnięte z zachodnioniemieckich Silberlingów) jako następcy "Rekowagenów" serii Bghw(e), miały już długość 26,40 m. Jeździły nie tylko w ruchu podmiejskim, ale także w dalekobieżnym, a nawet w pociągach międzynarodowych.
 
OP
OP
tcy

tcy

Znany użytkownik
Reakcje
65 0 0
#7
Zgadza się, jest to Bmh. Swego czasu wracałem w takim wagonie pociągiem z kolonii w NRD. Ponad 20 godzin na skajowych siedzeniach (relacja Magdeburg - Lublin chyba). :) Niedawno również Brawa wypuściła takie modele.

=========
Tomek
 
OP
OP
tcy

tcy

Znany użytkownik
Reakcje
65 0 0
#9
Ponoć rok 2013 rokiem Edwarda Gierka.
A więc dla upamiętnienia rocznicy, garść fotografii z epoki:

PIC_40-W-89-16.jpg


PIC_40-W-89-15.jpg


PIC_40-W-89-7.jpg


PIC_40-W-89-11.jpg


PIC_40-W-89-24.jpg


PIC_40-W-89-25.jpg


PIC_40-W-89-26.jpg


PIC_40-W-89-27.jpg


PIC_40-W-89-31.jpg



"IV epoka PKP – stalowo-betonowe piękno PRL" :D
 
OP
OP
tcy

tcy

Znany użytkownik
Reakcje
65 0 0
#14
"Na uroczystym otwarciu Dworca Centralnego w Warszawie tow. Gierek podkreślił że, IV epoka PKP to stalowo-betonowe piękno PRL."

fot-9.jpg




Dw Centralny Broniarek_800.jpg
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
865 78 5
#15
Porządek panuje w Warszawie, dobrobyt, czystość. Pani w kożuchu, Pan w eleganckim płaszczyku. Mały fiat, (y) nieeee, to raczej jakiś trabant.
 

piotr66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.807 32 2
#18
Żadnych korków i szpecących budynek reklam ;-)
te reklamy to nawet tak nie szpecą, są miasta gdzie jest więcej reklam. Ja natomiast jakoś nie mogę się przyzwyczaić, jak jestem w Warszawie, do tych zabudowanych bieda-straganami przejść podziemnych. To trochę jednak nie pasuje do takiego miasta. Ale chyba nie ma na to sposobu, bo ludzie prędzej się tak zamurują jak wyniosą;)
 

MAnTonI

Aktywny użytkownik
Reakcje
182 1 0
#19
Wiem że chodzi o fotki w tym temacie, ale skoro tow. Gierek ma swój rok to może trzeba pokazać jak.... wizyta gospodarska zakończyła się sukcesem czyt. otwarciem Wa-wy Centralnej.

Ten filmik w całości pokazuje plan 1100 dni i ta muzyka, szybka, wartka akcja niczym w "07 zgłoś się..."
 

piotr66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.807 32 2
#20
Niezłe filmy. Mi osobiście najbardziej żal tego pechowego dworca z przed wojny. Chociaż obecny Centralny jest całkiem niezły i po ostatnim remoncie widać że architektura jest ponadczasowa i się nie zestarzała. Warszawski wydaje mi się nawet ciekawszy architektonicznie niż nowy Hauptbahnhof w Berlinie.
 

Podobne wątki