• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Wagony typu 111A z przedziałem do przewozu rowerów (ale nie 111Arow/168A)

Kriz8

Aktywny użytkownik
Reakcje
465 5 3
#21
(...) Może pod koniec miesiąca uda się coś więcej wyrzeźbić w temacie, tak aby nadawało się do publikacji na forum. (...)
Z końca sierpnia 2022, zrobił się koniec lipca 2024 ;). Niewielka aktualizacja, bo jednak przez te 2 lata trochę się wydarzyło. Głównie zmodernizowało się to, co było w planach modernizacji. Podziękowania również dla Kolegi @OLF , który udostępnił solidną paczkę materiałów z przetargów PKP IC.

1. Z ciekawostek: wystawienie wagonu na sprzedaż, nie oznacza jego fizycznej likwidacji. Niejaki 29-78 024, wystawiony w 2015 roku na sprzedaż, w marcu bieżącego roku stał się jednym z kolejnych 174A - pod numerem 20-78 905.
2. Zastanawiające są 2 przypadki modernizowanych wagonów z grupy 29-78. Mimo tego, że po modernizacji pozostały w tej grupie, to dostały nowe numery inwentarzowe (29-78 047 na 29-78 137 i 29-78 049 na 29-78 110). Ciekawe, czy w tych przypadkach były jeszcze jakieś papierowe przenumerowania? Czy może jakieś podmianki albo nieścisłości się wkradły ... Tym bardziej, że 26 innych wagonów po modernizacji zachowało swoje uprzednie numery.
3. Dopełniłem hipotetyczne przenumerowania z grupy 29-70 na 29-78. Żeby nie było za smutno, to doszedł dodatkowy kolor - na sytuacje, gdzie "dawców" jest więcej niż obdarowanych. Oczywiście to tylko hipoteza, jeżeli były przenumerowania skrośne (29-70 do 29-00 lub 29-08, 29-78 do 29-08) to cała ta hipoteza runie jak domek z kart.
4. Szachownica pod nr 38: wychodzi mi, że z trójki wagonów (29-70 027, 028 i 029), obsadzony był tylko jeden. Ale nie wiem który.
5. Dużą część "wniosków" z poprzedniego wpisu podtrzymuję. Niektóre wagony wybiórczo poznikały z wykazu NVR z 2021 r., co rodzi różne domysły, ale przez tą wybiórczość - nie nasuwają się żadne sensowne wnioski (poza ślamazarnym przekazywaniem danych do rejestru i ich wprowadzaniem, np. 2 lub 3 wagony, figurujące zarówno pod numerami inwentarzowymi sprzed modernizacji, jak i po modernizacji).

Poniżej bieżące grafiki:

B-A 3.3 A+B.png

B-A 3.3 C.png

B-A 3.3 D+E.png
 

grosiszcze

Znany użytkownik
Reakcje
1.259 225 2
#22
Zastanawiające są 2 przypadki modernizowanych wagonów z grupy 29-78. Mimo tego, że po modernizacji pozostały w tej grupie, to dostały nowe numery inwentarzowe (29-78 047 na 29-78 137 i 29-78 049 na 29-78 110). Ciekawe, czy w tych przypadkach były jeszcze jakieś papierowe przenumerowania? Czy może jakieś podmianki albo nieścisłości się wkradły ... Tym bardziej, że 26 innych wagonów po modernizacji zachowało swoje uprzednie numery.
Tu raczej chodziło o umieszczenie wszystkich wagonów po modernizacji do 111A-20 po kolei w jednym zakresie numeracji, ale jeszcze przed zakończeniem modernizacji pierwszej partii 125 wagonów zrezygnowano z tego pomysłu.
Podobnie było z 174A, pierwsza partia modernizowana pięć lat temu miała nadawane nowe numery, nawet jak przed modernizacją miały 20-78 xxx.
W obecnie zakończonej modernizacji 174A na początku też stosowano tą zasadę, ale później jak przy 111A-20 zrezygnowano z niej.
 

Podobne wątki