(...) Może pod koniec miesiąca uda się coś więcej wyrzeźbić w temacie, tak aby nadawało się do publikacji na forum. (...)
1. Z ciekawostek: wystawienie wagonu na sprzedaż, nie oznacza jego fizycznej likwidacji. Niejaki 29-78 024, wystawiony w 2015 roku na sprzedaż, w marcu bieżącego roku stał się jednym z kolejnych 174A - pod numerem 20-78 905.
2. Zastanawiające są 2 przypadki modernizowanych wagonów z grupy 29-78. Mimo tego, że po modernizacji pozostały w tej grupie, to dostały nowe numery inwentarzowe (29-78 047 na 29-78 137 i 29-78 049 na 29-78 110). Ciekawe, czy w tych przypadkach były jeszcze jakieś papierowe przenumerowania? Czy może jakieś podmianki albo nieścisłości się wkradły ... Tym bardziej, że 26 innych wagonów po modernizacji zachowało swoje uprzednie numery.
3. Dopełniłem hipotetyczne przenumerowania z grupy 29-70 na 29-78. Żeby nie było za smutno, to doszedł dodatkowy kolor - na sytuacje, gdzie "dawców" jest więcej niż obdarowanych. Oczywiście to tylko hipoteza, jeżeli były przenumerowania skrośne (29-70 do 29-00 lub 29-08, 29-78 do 29-08) to cała ta hipoteza runie jak domek z kart.
4. Szachownica pod nr 38: wychodzi mi, że z trójki wagonów (29-70 027, 028 i 029), obsadzony był tylko jeden. Ale nie wiem który.
5. Dużą część "wniosków" z poprzedniego wpisu podtrzymuję. Niektóre wagony wybiórczo poznikały z wykazu NVR z 2021 r., co rodzi różne domysły, ale przez tą wybiórczość - nie nasuwają się żadne sensowne wnioski (poza ślamazarnym przekazywaniem danych do rejestru i ich wprowadzaniem, np. 2 lub 3 wagony, figurujące zarówno pod numerami inwentarzowymi sprzed modernizacji, jak i po modernizacji).
Poniżej bieżące grafiki: