W związku z tym, że kolega Kriz8 zaproponował wydzielenie dyskusji o wagonach 111A, które przeszły proces przystosowania do przewozu rowerów przenoszę dyskusję tutaj.
Pomysł zebrania informacji o tym powstał w związku z kolejnymi naprawami P5, które przechodzą obecnie niektóre z tych wagonów, a biorąc pod uwagę, że na naszych oczach powstaje jedna z liczniejszych serii jednolitego taboru po modernizacji w postaci wagonów 111A-20, można zauważyć, że część z tych wcześniejszych wagonów 111A przystosowanych do przewozu rowerów trafiła na dawców do modernizacji i co więcej zachowała swoje wcześniejsze numery.
Ale wracając do wagonów 111A, ich przystosowanie polegało na zastąpieniu ławek w jednym z przedziałów miejscem do przewozu rowerów. Ostatnio wagony te nosiły oznaczenie B9ouv i przynajmniej w grupie wagonów jednonapięciowych pozostały przy własnych numerach wagony:
- 111Ah z 1984 roku, o numerze 50 51 29-78 020-9, który został dawcą dla 111A-20
- 111Ah z 1984 roku, o numerze 50 51 29-78 022-5, który został dawcą dla 111A-20
- 111As z 1985 roku, o numerze 50 51 29-78 023-3, który jest kandydatem na dawcę dla 111AMM-20
- 111Ap z 1983 roku, o numerze 50 51 29- 78 030-8, który miał być dawcą dla 111A-20, ale został zdyskwalifikowany
- 111Ah z 1984 roku, o numerze 50 51 29-78 031-4, który został dawcą dla 111A-20
- 111Au z 1984 roku, o numerze 50 51 29-78 032-4, który jest kandydatem na dawcę dla 111AMM-20
- 111As z 1983 roku, o numerze 50 51 29-78 034-0, który został dawcą dla 111A-20
- 111As z 1983 roku, o numerze 50 51 29-78 035-7, który został dawcą dla 111A-20
- 111As z 1983 roku, o numerze 50 51 29-78 036-5, który został dawcą dla 111A-20
- 111Au z 1984 roku, o numerze 50 51 29- 78 037-3, który został dawcą dla 111A-20
- 111As z 1984 roku, o numerze 50 51 29-78 039-9, który jest kandydatem na dawcę dla 111AMM-20
- 111As z 1983 roku, o numerze 50 51 29-78 040-7, który został dawcą dla 111A-20
- 111As z 1983 roku, o numerze 50 51 29-78 041-5, który został dawcą dla 111A-20
- 111Ap z 1985 roku, o numerze 50 51 29-78 045-6, który jest kandydatem na dawcę dla 111AMM-20
- 111Ah z 1982 roku, o numerze 50 51 29-78 048-0, który został dawcą dla 111A-20
- 111Ap z 1983 roku, o numerze 50 51 29-78 050-6, który został dawcą dla 111A-20
- 111Ap z 1983 roku, o numerze 50 51 29-78 051-4, który został dawcą dla 111A-20
- 111Ap z 1985 roku, o numerze 50 51 29-78 052-2, który został dawcą dla 111A-20
- 111Ap z 1982 roku, o numerze 50 51 29-78 053-0, który został dawcą dla 111A-20
- 111Ap z 1983 roku, o numerze 50 51 29-78 054-8, który został dawcą dla 111A-20
- 111Ah z 1982 roku, o numerze 50 51 29-78 055-5, który został dawcą dla 111A-20
- 111Ah z 1982 roku, o numerze 50 51 29-78 056-3, który został dawcą dla 111A-20
- 111Ah z 1983 roku, o numerze 50 51 29-78 058-9, który jest kandydatem na dawcę dla 111AMM-20
- 111Ap z 1983 roku, o numerze 50 51 29-78 060-5, który jest kandydatem na dawcę dla 111AMM-20
- 111Ap z 1982 roku, o numerze 50 51 29-78 061-3, który został dawcą dla 111A-20
- 111Ah z 1983 roku, o numerze 50 51 29-78 062-1, który został dawcą dla 111A-20
- 111Ah z 1983 roku, o numerze 50 51 29-78 064-7, który został dawcą dla 111A-20
Widać, że seria tych wagonów była dość liczna, można przypuszczać, że numery wersji jednonapięciowej kończyły się na numerze 065, gdyż pierwszy "nierowerowy" 111A-20 ma numer 066. 27 z nich jest na liście powyżej, można się zatem spodziewać, że ich pierwsze P5 przypadły na lata w okolicach 1998-2002 roku.
Co więcej gdy powstawały w PKP Przewozach Regionalnych wagony SPOT 111Ainw, część z numerów 50 51 29-78 została wykorzystana przez te wagony. Były to numery 007-008, 010-016, 027-028, więc można się domyślać, że w tamtym czasie numery te były po prostu wolne.
Zachęcam zatem do uzupełnienia wiedzy w tym zakresie, przy okazji wrzucę cytaty już powstałe w poprzednim wątku.
Pomysł zebrania informacji o tym powstał w związku z kolejnymi naprawami P5, które przechodzą obecnie niektóre z tych wagonów, a biorąc pod uwagę, że na naszych oczach powstaje jedna z liczniejszych serii jednolitego taboru po modernizacji w postaci wagonów 111A-20, można zauważyć, że część z tych wcześniejszych wagonów 111A przystosowanych do przewozu rowerów trafiła na dawców do modernizacji i co więcej zachowała swoje wcześniejsze numery.
Ale wracając do wagonów 111A, ich przystosowanie polegało na zastąpieniu ławek w jednym z przedziałów miejscem do przewozu rowerów. Ostatnio wagony te nosiły oznaczenie B9ouv i przynajmniej w grupie wagonów jednonapięciowych pozostały przy własnych numerach wagony:
- 111Ah z 1984 roku, o numerze 50 51 29-78 020-9, który został dawcą dla 111A-20
- 111Ah z 1984 roku, o numerze 50 51 29-78 022-5, który został dawcą dla 111A-20
- 111As z 1985 roku, o numerze 50 51 29-78 023-3, który jest kandydatem na dawcę dla 111AMM-20
- 111Ap z 1983 roku, o numerze 50 51 29- 78 030-8, który miał być dawcą dla 111A-20, ale został zdyskwalifikowany
- 111Ah z 1984 roku, o numerze 50 51 29-78 031-4, który został dawcą dla 111A-20
- 111Au z 1984 roku, o numerze 50 51 29-78 032-4, który jest kandydatem na dawcę dla 111AMM-20
- 111As z 1983 roku, o numerze 50 51 29-78 034-0, który został dawcą dla 111A-20
- 111As z 1983 roku, o numerze 50 51 29-78 035-7, który został dawcą dla 111A-20
- 111As z 1983 roku, o numerze 50 51 29-78 036-5, który został dawcą dla 111A-20
- 111Au z 1984 roku, o numerze 50 51 29- 78 037-3, który został dawcą dla 111A-20
- 111As z 1984 roku, o numerze 50 51 29-78 039-9, który jest kandydatem na dawcę dla 111AMM-20
- 111As z 1983 roku, o numerze 50 51 29-78 040-7, który został dawcą dla 111A-20
- 111As z 1983 roku, o numerze 50 51 29-78 041-5, który został dawcą dla 111A-20
- 111Ap z 1985 roku, o numerze 50 51 29-78 045-6, który jest kandydatem na dawcę dla 111AMM-20
- 111Ah z 1982 roku, o numerze 50 51 29-78 048-0, który został dawcą dla 111A-20
- 111Ap z 1983 roku, o numerze 50 51 29-78 050-6, który został dawcą dla 111A-20
- 111Ap z 1983 roku, o numerze 50 51 29-78 051-4, który został dawcą dla 111A-20
- 111Ap z 1985 roku, o numerze 50 51 29-78 052-2, który został dawcą dla 111A-20
- 111Ap z 1982 roku, o numerze 50 51 29-78 053-0, który został dawcą dla 111A-20
- 111Ap z 1983 roku, o numerze 50 51 29-78 054-8, który został dawcą dla 111A-20
- 111Ah z 1982 roku, o numerze 50 51 29-78 055-5, który został dawcą dla 111A-20
- 111Ah z 1982 roku, o numerze 50 51 29-78 056-3, który został dawcą dla 111A-20
- 111Ah z 1983 roku, o numerze 50 51 29-78 058-9, który jest kandydatem na dawcę dla 111AMM-20
- 111Ap z 1983 roku, o numerze 50 51 29-78 060-5, który jest kandydatem na dawcę dla 111AMM-20
- 111Ap z 1982 roku, o numerze 50 51 29-78 061-3, który został dawcą dla 111A-20
- 111Ah z 1983 roku, o numerze 50 51 29-78 062-1, który został dawcą dla 111A-20
- 111Ah z 1983 roku, o numerze 50 51 29-78 064-7, który został dawcą dla 111A-20
Widać, że seria tych wagonów była dość liczna, można przypuszczać, że numery wersji jednonapięciowej kończyły się na numerze 065, gdyż pierwszy "nierowerowy" 111A-20 ma numer 066. 27 z nich jest na liście powyżej, można się zatem spodziewać, że ich pierwsze P5 przypadły na lata w okolicach 1998-2002 roku.
Co więcej gdy powstawały w PKP Przewozach Regionalnych wagony SPOT 111Ainw, część z numerów 50 51 29-78 została wykorzystana przez te wagony. Były to numery 007-008, 010-016, 027-028, więc można się domyślać, że w tamtym czasie numery te były po prostu wolne.
Zachęcam zatem do uzupełnienia wiedzy w tym zakresie, przy okazji wrzucę cytaty już powstałe w poprzednim wątku.
Chciałbym wrócić do tematu wagonów rowerowych w dwóch tematach.
Pierwszym będzie ten nie do końca związany z nazwą wątku, ale powiązany tematycznie, gdyż chodzi mi o wagony "rowerowe" przerabiane ze 111A na wagony 9 przedziałowe i 1 przedział na rowery.
Analizując obecne modernizacje do wagonów 111A-20 kilka sztuk takich wagonów zostało ujawnionych, bo stały się dawcami dla nowych "bezprzedziałów". Wygląda na to, że byłą to jakaś bardziej zorganizowana akcja przebudowy, bo najwyższym numerem, który poszedł na dawcę był 111Ah z numerem 50 51 29-78 064-7 B9ouv, a w tej grupie są też reprezentowane wagony 111As i 111Ap.
Pierwszym będzie ten nie do końca związany z nazwą wątku, ale powiązany tematycznie, gdyż chodzi mi o wagony "rowerowe" przerabiane ze 111A na wagony 9 przedziałowe i 1 przedział na rowery.
Analizując obecne modernizacje do wagonów 111A-20 kilka sztuk takich wagonów zostało ujawnionych, bo stały się dawcami dla nowych "bezprzedziałów". Wygląda na to, że byłą to jakaś bardziej zorganizowana akcja przebudowy, bo najwyższym numerem, który poszedł na dawcę był 111Ah z numerem 50 51 29-78 064-7 B9ouv, a w tej grupie są też reprezentowane wagony 111As i 111Ap.
Proponuję założyć nowy wątek, dotyczący "pseudorowerówek" (wg mojej własnej nomenklatury ). Lub poprosić "zespół" Forum o wydzielenie tej części wpisu. Nie ma co robić bałaganu w wątku dotyczącym wagonów pewnego typu (111Arow). Który to typ jest dziedzicznie i patologicznie obciążony bałaganem .
Akcja jak najbardziej była zorganizowana. W formie "9Pp+1Pr" powstało 100 wagonów, bo takie były założenia. I na 97% () mogę stwierdzić, że było to faktycznie 100 wagonów.
Ale z drugiej strony akcja nie była na tyle zorganizowana, żeby ta setka była spójna. Wizualnie i/lub techniczne. "Setka" ta po prostu stanowiła, w odpowiedniej proporcji, odzwierciedlenie stanu znacznej części parku wagonowego ówczesnych PR-ów, w zakresie mutacji typu 111A.
Akcja jak najbardziej była zorganizowana. W formie "9Pp+1Pr" powstało 100 wagonów, bo takie były założenia. I na 97% () mogę stwierdzić, że było to faktycznie 100 wagonów.
Ale z drugiej strony akcja nie była na tyle zorganizowana, żeby ta setka była spójna. Wizualnie i/lub techniczne. "Setka" ta po prostu stanowiła, w odpowiedniej proporcji, odzwierciedlenie stanu znacznej części parku wagonowego ówczesnych PR-ów, w zakresie mutacji typu 111A.
Ostatnio edytowane:
- 1
- 3
- Pokaż wszystkie