• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Wagony towarowe Zans, Eanos i samowyładowcze

thewald

Aktywny użytkownik
Reakcje
333 0 0
#1
Na stronie znanego sklepu są już dostępne czteroosiowe cysterny serii Zans, węglarki Eanos w tym jedna w malowaniu PKPCARGO (malowanka niestety) oraz wagony dwuosiowe do przewozu tłucznia i innych materiałów sypkich:

https://www.modelmania.eu/index.php?cPath=2131_2330_2331&page=3
https://www.modelmania.eu/index.php?cPath=2131_2330_2331&page=5
https://www.modelmania.eu/wagon-towarowy-weglarka-typ-eanos-ral-5010-211524

Pytanie dla znawców: czy wśród nich są modele, które mogą być bazą do konwersji na PKP???
 
OP
OP
thewald

thewald

Aktywny użytkownik
Reakcje
333 0 0
#3
...w jakim okresie te modele mają być umiejscowione, która epoka oraz daty rewizji tego taboru.
Skoro ogólnych odpowiedzi brak to tym bardziej trudno oczekiwać szczegółowych, epoki to zapewne od 4-ej wzwyż... w sumie to pytanie trzeba było zadać raczej w dziale H0 bo tam zapewne jest wielu obeznanych taborowców...
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.596 64 3
#4
Pytanie rzeczywiście trochę zbyt ogólne a i oferta w sklepie trochę się pozmieniała. Niemniej to co w tym sklepie jest.
Węglarki 4 osiowe Eanos to już temat znany i poza już znanymi zastrzeżeniami nadają się na konwersję na PKP w epoce V i VI.
Cysterny Zans to także dość nowa konstrukcja i nie kojarzę żeby akurat ten typ wagonu był w eksploatacji na PKP i polskich właścicieli prywatnych. Niemniej od wielu lat w naszym kraju jest w eksploatacji dużo cystern będących własnością firm zagranicznych lub koncernów międzynarodowych. Jest bardzo dużo wagonów o bardzo podobnej konstrukcji różniących się szczegółami dlatego najlepiej sięgnąć informacji Tutaj .
Co do wagonów samowyładowczych to podejrzewam że chodzi o wagony Ed/Fc085, 086, 087 i 089 i ich odmian z odchylanym dachem Td/Tds925, 926, 928 i 931. To są wagony budowy niemieckiej i nie były w eksploatacji na PKP. Chociaż na naszych torach były spotykane. Te wagony w wersji otwartej były przeznaczone głównie do przewozu węgla. Do przewozu tłucznia i kruszyw kamiennych miały zbyt dużą pojemność.
Natomiast do ewentualnej konwersji na PKP z wagonów budowy powojennej można wybrać wagon kryty standardu UIC że ścianami i drzwiami pokrytymi deskami odpowiednik polskiego 23K/223K.
 
OP
OP
thewald

thewald

Aktywny użytkownik
Reakcje
333 0 0
#5
Natomiast do ewentualnej konwersji na PKP z wagonów budowy powojennej można wybrać wagon kryty standardu UIC że ścianami i drzwiami pokrytymi deskami odpowiednik polskiego 23K/223K.
A, który to byłby model do przerobienia na ten 23K? Czy jest gdzieś dostępny katalog wagonów PKP z ich szkicami - rysunkami ogólnymi wymiarami tak by to posprawdzać?


Reasumując, z tego co podałem to w zakresie konwersji na PKP mamy:
1) Węglarki 4 osiowe Eanos - TAK na konwersję na PKP w epoce V i VI.
2) Cysterny Zans - Nie.
3) Samowyładowcze - Nie.
 

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
5.725 37 4
#9
Niestety, ci co projektują te "graffiti" robią to tak nieudolnie, że wagon wygląda totalnie fikcyjnie nawet dla osób nie obeznanych z nurtem graffiti.
Pomijam fakt rozmieszczenia tych malunków, których nikt by nie sięgnął stojąc na gruncie. A kto normalny lata z drabiną bo bocznicach węglarek.
Wpis na pół żartobliwy, ale na pół poważny. Jednak odstępstwa od realizmu są beznadziejne.
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki