• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Wagon 609Ar do przewozu rowerów

Preki

Aktywny użytkownik
PGMK
Reakcje
131 3 0
#41
To nie wagon tego samego typu, co omawiany w temacie, jednak mam pytanie. Czy ten egzemplarz miał odblokowane drzwi oraz wnętrze w miarę oryginalnym stanie? Spotkałem się z wagonem typu 209C, który wzorem 609A miał już zablokowane drzwi oraz w przedziale bagażowym były zamontowane kanapy pochodzące z wagonów 120A, część z nich ustawione wzdłuż burty wagonu (i drzwi ładunkowych).
 
OP
OP
jaco

jaco

Znany użytkownik
Reakcje
861 14 1
#43
Prace idą dalej, długo zeszło z rzeźbieniem wnęki na drzwi i poręcze:
IMG_5890.JPG
IMG_5893.JPG

Zeszlifowane wywietrzniki + 1 warstwa podkładu:
IMG_5905.JPG

Przymiarka drzwi:
IMG_5904.JPG
 

Miko

Aktywny użytkownik
Reakcje
214 0 0
#46
Zauważyłem na zdjęciach dziwną rzecz, wagony (niektóre) od strony przedziału bagażowego mają okno ex-WC nadal zamalowane na szaro. Nie jest tak, że WC znajduje się tylko od czoła z przedziałami?
Można spotkać wagony z 1 toaletą (od strony przedziałów), ale z 2 oknami zamalowanymi. Zobacz to zdjęcie: http://wgk.cal.pl/details.php?image_id=17406 okno jest zamalowane, a przez otwarte drzwi nie widać żeby tam była toaleta. Poza tym mam zdjęcia wagonu 50 51 82-78 048-4, w którym było podobnie.

Nie wiem z czego to wynika, możliwe że te okna zostały niezmienione w niektórych wagonach. Początkowo wagony tego typu miały 2 toalety - tak wynika z informacji na stronie: http://www.kwszp.info/tabor/609A.php
 
OP
OP
jaco

jaco

Znany użytkownik
Reakcje
861 14 1
#47
Tak czy inaczej udało się zmyć białą farbę z szybki po WC (zmywacz wamod) bez uszczerbku na jakości, więc jest jak być powinno. Tym czasem, buda praktycznie skończona. Pozostały detale takie jak, barierki (zrobię nowe, te Herisowe za grube), schodki.
 

Załączniki

OP
OP
jaco

jaco

Znany użytkownik
Reakcje
861 14 1
#50
Ponieważ dostaję coraz więcej zapytań na PW o fotki, wrzucam zdjęcia gotowego wagonu, bo te hostingowe gdzieś tam uciekły.
 

Załączniki

Brejlovec

Moderator Działu Imprezy
Zespół forum
FREMO Polska
SMK Katowice
Reakcje
943 16 0
#52
Gratuluję na prawde udanej konwersji!
Jestem w trakcie budowania pociągu "Podlasiak" jaki kursował w latach 2000-20003:
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=PKPPR&kategorie=P&cislo=18205/4&nazev=PODLASIAK&rok=2003
Piko wypuściło 1 i 2 z tego okresu z przydziałem białostockim, więc mogłem zacząć coś składać.
Najgorzej jest w wagonamie "służbowymi", pocztowym, bagażowym i tym w temacie.
Pozostaje konwersja o ta wyszła super!
Mam pytanie do forumowiczów. Czy ktoś ma może zdjęcia lub zna numery tych wagonów z Białegostoku lub Gdyni?
"Podlasiak" w zależności o okresów roku jeździł na róznych trasach. Podstawowa trasa to Szczecin - Białystok z wagonami do Suwałk. Były też trasy skrócone Białystok Gdynia/Olsztyn. W składzie oprócz wagonów białostockich pojawiały się też gdyńskie.Zbieram wszelkie informacje o tym pociągu.
 
OP
OP
jaco

jaco

Znany użytkownik
Reakcje
861 14 1
#53
Ja mam, ponieważ kiedyś z braku miejsc siedzących na trasie z Białegostoku do Giżycka odbyłem podróż w części bagażowej i był to właśnie Podlasiak. Było wygodnie, bo sporo przestrzeni, a że byłem po nocnej podróży z Katowic do Białegostoku to pomimo twardej podłogi leżało się wygodnie.
Do rzeczy. Wieczorem sprawdzę i podeśle jakieś materiały.
Pozdrawiam
 

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
478 4 0
#57
Gratuluję na prawde udanej konwersji!
Jestem w trakcie budowania pociągu "Podlasiak" jaki kursował w latach 2000-20003:
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=PKPPR&kategorie=P&cislo=18205/4&nazev=PODLASIAK&rok=2003
Piko wypuściło 1 i 2 z tego okresu z przydziałem białostockim, więc mogłem zacząć coś składać.
Najgorzej jest w wagonamie "służbowymi", pocztowym, bagażowym i tym w temacie.
Pozostaje konwersja o ta wyszła super!
Mam pytanie do forumowiczów. Czy ktoś ma może zdjęcia lub zna numery tych wagonów z Białegostoku lub Gdyni?
"Podlasiak" w zależności o okresów roku jeździł na róznych trasach. Podstawowa trasa to Szczecin - Białystok z wagonami do Suwałk. Były też trasy skrócone Białystok Gdynia/Olsztyn. W składzie oprócz wagonów białostockich pojawiały się też gdyńskie.Zbieram wszelkie informacje o tym pociągu.
Podlasiak to nazwa nadana temu pociągowi gdzieś tak na przełomie wieków. Wcześniej przez wiele lat pociąg ten kursował bez oficjalnej nazwy, a jedynie potocznie nazywany był przez kolejarzy i pasażerów Strzałą Północy.
Odkąd sięgam pamięcią, czyli gdzieś do początku lat 80 XX wieku, pociąg zawsze kursował w relacji Białystok - Szczecin - Białystok. Pociągi relacji Białystok - Gdynia, czy Olsztyn - Szczecin to były zupełnie inne pociągi, kursujące w innych godzinach.
Osobiście miałem "przyjemność" podróżować tym pociągiem latem 1984 lub 1985 roku na trasie Gdynia - Giżycko (cała noc spędzona na podłodze przy kiblu, bo pociąg już ze Szczecina przyjechał nabity na maxa) oraz Giżycko - Gdynia - cała noc z kumplem, plecakami i psem między wagonami, bo innych wolnych miejsc już nie było :) Natomiast w latach 90. dość często podróżowałem nim na trasie Gdynia - Szczecin. Wtedy już takiego tłoku nie było, a skład z każdym rokiem stawał się coraz krótszy.
Skład chyba od zawsze był białostocko - szczeciński - Białystok wystawiał wagony siedzące (1 i 2 klasy) i bagażowy, a Szczecin sypialne, kuszetki, bar i pocztę (Szczecin - Gdynia - Szczecin). Poczta była wymieniana w Gdyni pierwotnie na białostocką a od końca lat 80. chyba także na gdyńską, która kursowała na odcinku Gdynia - Białystok - Gdynia.
Bar kursował mniej więcej (piszę to wszystko z pamięci) do połowy lat 90, kiedy nastąpił spadek przewozów i chętnych na stołowanie się w tym pociągu ubyło. Wagon bagażowy ze st. Białystok - zwykle był to 209C lub 609A, ale w latach 90 i do końca kursowania pociągu bardzo często zastępowany był białostockim wagonem typu 120A.
Numerów wagonów oczywiście nie przytoczę, bo ich nie spisywałem, ale to co obecnie wypuszcza Piko odpowiada rzeczywistości, którą pamiętam. W latach 90. wiele białostockich wagonów w tym pociągu miało numery z grup 19-30 albo 19-40 (jedynki) i 20-30 lub 20-38 (dwójki) i prędkość ograniczoną do 140 km/h. Sądzę więc, że numery wagonów odwzorowane przez Piko akurat w przypadku wagonów białostockich pokrywają się z prawdą.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.365 544 30
#58
Trochę obok głównego tematu: już kiedyś o tym pisałem, ale powtórzę. Ja pamiętam ten pociąg z pierwszej połowy lat 1980., kiedy pracowałem w Malborku. Pociąg z Białegostoku przyjeżdżał tam rano i praktycznie zawsze był spóźniony, nie raz o godzinę i więcej. Z Olsztyna przyprowadzała go Pt47 i jak od strony Elbląga wpadała z długim składem z pełną prędkością w stację Malbork, to ziemia drżała. A gdy pociąg ruszał dalej w kierunku Tczewa, to w mroźne zimowe poranki odgłos wydmuchów ruszającego parowozu słychać było w całym mieście - rozruch był zwykle przy pełnym otwarciu przepustnicy, bo pociąg był przecież spóźniony. ;) A pociąg zwany był tam "Włóczęgą Północy". :)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.365 544 30
#60
Faktycznie, ja opisałem pociąg z Lublina do Gdyni. W Malborku pojawiał się zwykle koło godziny 7.30 - 8.00, czyli w czasie, kiedy powinien być już w Trójmieście. A po drodze była jeszcze zmiana lokomotywy z Tczewie.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 14
Tabor 14
Tabor 29
Tabor 4
Tabor 0

Podobne wątki