• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Poradnik Wagon 401K - przeróbka

newermind

Łowca cech
Zespół forum
ŁKMK
Reakcje
3.628 45 1
#21
@newermind rozumiem że to jakiś fajny klej? Jakie ma zalety? :)
Trzyma na "amen", jest przeźroczysty, a po zaschnięciu lekko elastyczny.
Tak jak jest napisane na opakowaniu, przeznaczony jest do mocowania na plastiku elementów fototrawionych i szklanych (przeźroczystych).
Nie jest tani, ale z czystym sumieniem polecam, bo u mnie się sprawdza w miejsce różnych innych wynalazków.
 

Adam66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
6.418 110 1
#22
@Artur
Stary, i to jest modelarstwo, które naprawdę lubię i doceniam. Kreatywne, szybkie i bezkompromisowe. Dwa trzy dni temu dostałeś drogi wagon do ręki i już zrobiłeś z niego ser szwajcarski.
Naprawdę chciałbym mieć takie podejście :cool:(y)
 
OP
OP
Artur

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
H0e
Reakcje
7.809 138 3
#23
Na czymś trzeba się uczyć :)
tutaj są błędy bo podłoga powinna być i jeszcze jedną deskę niżej. Żeby było bardziej jak w oryginale. Na tym się uczę i sprawdzam możliwości. Kolejne będą już bardziej dopracowane. Mam nadzieję :)
 
OP
OP
Artur

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
H0e
Reakcje
7.809 138 3
#24
Teraz 2 rzeczy. Fremowanie sprzęgu daje pole do wykonania podłogi.
Czasami do wycinania używam pił Olfa. Ale do wycinania drzwi nie polecam. Lepiej zostać przy skalpelu. Opis fremowania sprzęgu jest zamieszczony a dziale Fremo. Dodam że nie należy tego robi jeżeli mamy R<900 mm

95987502_908925972865989_2071622989270482944_n.jpg 95662194_622613871935679_5425805393030807552_n.jpg 95950456_2739570629502738_5281542870396829696_n.jpg 96087916_591267834824083_4298317709793296384_n.jpg 95829488_2809925955770624_4428665032309473280_n.jpg

Podłogę będę poprawiał tek żebym mógł odciąć jeszcze jedną deskę w otworze tak żeby było tak jak w oryginale. Będzie się to wiązało ze sporą ilością pracy nad szlifowaniem podłogi ale efekt końcowy może być warty zachodu.

Wrocławska Galeria Kolejowa - wyokość podłogi.png
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
4.377 30 1
#25
Artur piszę ,bo obiecałem. Dotarł mój 401K- porównywałem kolor z wzornikiem RAL .
Kolor nałożony na model przez Piko jest bardzo zbliżony z 3009 ( Oxide red , Oxidrot )
Pozdrawiam serdecznie
 
OP
OP
Artur

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
H0e
Reakcje
7.809 138 3
#26
Małe uzupełnienie. Podczas cięcia budy używam hmm kopyta. Dorabiam sobie ze styroduru wkładkę do wnętrza wagonu. Ułatwia to cięcie i zabezpiecza wagon. Mniej pracuje cała buda.

95864685_234185284483722_4757031126223028224_n.jpg

Poprawiłem sposób mocowania sprzęgu. Tak będzie zdecydowanie lepiej niż to co wcześniej pokazałem.

96374605_246567229950817_451792428819546112_n.jpg 96360483_1894399507533428_2017418693813731328_n.jpg

Dociąłem boki plus wyrównałem bardziej podłogę. Trzeba uważać ponieważ w pewnych miejscach (okolice KKS) możemy przebić się przez podłogę. U mnie tak wyszło ale potem przykryje to nowa podłoga.

96215610_767649990438327_3882753295755771904_n.jpg 95584633_246253059945094_7019474805170634752_n.jpg

Następnym krokiem było wycięcie z forniru desek na podłogę. Do tego celu zrobiłem sobie małe narzędzie z jakiś resztek szyn. Podstawa szyny ma 2mm co idealnie pasuje jako szerokość deski. Po wycięciu długich kawałków o szerokości 2mm do maty mocuję linijkę przy pomocy ścisku i tnę je na odpowiedniej długości kawałki.

96174612_2922686651114575_7510386878453907456_n.jpg 96107916_273808166992561_6594682439149289472_n.jpg

Następnie spasowałem je i przykleiłem. Osobno trzeba to zrobić w przestrzeni otworów drzwi, ponieważ podłoga powinna opierać się na wspornikach, które są pod drzwiami. Przynajmniej tak to widziałem na zdjęciach. Może to trochę przerost formy nad treścią ale można teraz będzie postawić pusty wagon otwarty gdzieś na bocznicy i będzie to ciekawie wyglądać.

95673501_864917810682211_5791843345177247744_n.jpg 95688300_303522690637015_5968129551992094720_n.jpg

Po dopasowaniu użyłem wash AK rdza do szyn ;] Taki mamy efekt końcowy. Teraz już chyba zostanie zrobienie washa na wagonie no i poprawienie włazów na dachu. Ale tutaj poczekać muszę na części zapasowe.

95921250_693032478124449_1107148406045802496_n.jpg 96079600_674299023349609_5339704677569134592_n.jpg 96085376_238064257430144_4133189020559605760_n.jpg 96371712_636844803531727_4560293573634818048_n.jpg 96140937_1623501537802936_8801978544742727680_n.jpg 96114350_2530715203858786_5148114913868120064_n.jpg
 

WrocT

Znany użytkownik
Reakcje
291 35 1
#28
Przy tej ilości pracy i jakości to juz było trzeba zrobić wersje ze sprzęgami śrubowymi. Cały efekt wagonu psuje teraz OGROMNY sprzęg modelarski.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Artur

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
H0e
Reakcje
7.809 138 3
#30
Jednak wzornik, który kiedyś znalazłem i umieściłem na forum, (przynajmniej w przypadku RAL3009) nie sprawdził się ;]

Ale dzięki @Zbigniew Gałczyński odpowiedni zakup już został poczyniony ;)

1589109239093.png
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki