• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Wąskotorowe wagony PKP w ofercie sklepowej

Pawelec PKP

Znany użytkownik
Reakcje
1.366 94 9
Zbliża się powoli 2026 rok :)Kiedy dokładniej możemy się spodziewać poniższej zapowiedzi?

Rozumiem, że zapowiedż nadal jest aktualna...
Czy ktoś wie czy nie ma szans na wydanie kolejnej Lxd2 Bemo?
1757437512869.png
 

Pawelec PKP

Znany użytkownik
Reakcje
1.366 94 9
Odgrzewam wątek - wrzucam tutaj mini katalog modeli w skali H0e, które pojawiły się, bądź pojawią w latach 2024-2026 pod znakiem sklepu LokoMotyw.
Dla tych, co przegapili wcześniejsze edycje modeli - informacja, że mamy po dosłownie 2-3 szt. z każdego (kryte Kddx / Kddxh; węglarki ostrowieckie Wdxh).
Wagony węglarki sanockie, są wysyłane aktualnie do klientów, ale nakład też jeszcze nie jest wyczerpany w całości.
Zapytania proszę kierować na e-mail:
lokomotyw.poznan@gmail.com
Na modele z zapowiedzi 2024-2026 nie przyjmujemy jeszcze zamówień.
Konkretnie stąd :love:Pozdrawiam
 

Sachsen

Aktywny użytkownik
H0e
Reakcje
206 4 1
Modele w edycji LokoMotyw jakie pojawią się w najbliższym czasie to:

Do końca 2025 roku
Pług dwu-osiowy PKP ep. IV- dwa numery inwentarzowe (producent Mano-modele):
S Nr. 00 00 922 3015-0 B-f. Pleszew
S Nr. 00 00 922 3017-2 B-f. Środa Wlkp

Wagon osobowy saksoński Bx 1600 PKP epoka III stacja Gozdów (producent PMT).

Planujemy także krótką serię węglarek Sanok / Zieleniewski Wdx - dwa numery w epoce IV z kolejki Hrubieszowskiej.

Na lata 2026-27 będą pług z Dobrego oraz nowe projekty z Mano-modele tj.:
Brankard typ ostrowiecki;
Kryty typ ostrowiecki;
Brankard Zieleniewski/Sanok

Klasa rumuńska A20D-P jest nadal na etapie opracowania - to dość skomplikowany model. Wersji motorowej jako MBxd2 nie planujemy (chyba, że jako model statyczny).

Projekty z PMT idą ospale ze względu na małe moce przerobowe producenta i planowanie jakichkolwiek terminów nie ma sensu. Producent dostał od nas wszystkie rysunki i projekty oznaczeń - nic tylko robić i wysyłać.
 
OP
OP
garou

garou

Znany użytkownik
Reakcje
5.559 454 99
Firma Artitec wypuściła gotowy model H0m lokomotywy Henschel używanej na szlakach w naszym pieknym kraju. Może kogoś zainteresuje ten model:

ARTITEC 387.469 (Wielkość H0f <600mm>).

1757677082687.png


Niestety nie wiem, czy koła i wiązary są ruchome, ale cena sugeruje wersję bez napędu. Gdyby jednak było to ruchome i doczepić tender z napędem.... a jeśli nie, zawsze można postawić na dioramie.
 
Ostatnio edytowane:

hamulcowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.217 27 1
Cena od 48,33€ do 52,70€, zależnie przez jaką platformę się kupuje. Ze strony ARTITEC od razu jest przekierowanie do Modellbahnshop-Lippe.
Model oferowany jest bez silnika, o czym oprócz opisu sugeruje cena. Nie znalazłem nigdzie informacji, czy koła sie obracają.
 

ABP

Aktywny użytkownik
Reakcje
134 0 0
Poniżej zdjęcie takiego parowozu w Krośniewicach w latach 40-tych. Podwójne zderzaki świadczą zapewne o innym (śląskim?) pochodzeniu parowozu, który być może trafił do Krośniewic do naprawy. Zdjęcie umieścił na FB użytkownik Mikołajczyk.

1940x. Parowóz typu Fabia firmy Henschel, Krośniewice (pr, naprawa dwa zderzaki, nie Krośn...jpeg
 

hamulcowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.217 27 1
Poniżej zdjęcie takiego parowozu w Krośniewicach w latach 40-tych. Podwójne zderzaki świadczą zapewne o innym (śląskim?) pochodzeniu parowozu, który być może trafił do Krośniewic do naprawy. Zdjęcie umieścił na FB użytkownik Mikołajczyk.

Zobacz załącznik 1141138
Chyba nie, bo jeśli ten parowóz stoi na torze w Krośniewicach to nie może być śląski z uwagi na różnicę w rozstawie szyn. Po za tym GKW miały wystarczająco dobre zaplecze techniczne, aby samemu dokonywać napraw.
 

ABP

Aktywny użytkownik
Reakcje
134 0 0
Chyba nie, bo jeśli ten parowóz stoi na torze w Krośniewicach to nie może być śląski z uwagi na różnicę w rozstawie szyn. Po za tym GKW miały wystarczająco dobre zaplecze techniczne, aby samemu dokonywać napraw.
Masz rację, to chciejstwo było.
Żeby się zrehabilitować, pogrzebałem trochę w źródłach. Pokropiński w swoich artykułach o kolei Cukrowni Kruszwica pisze, że wojsko pruskie sprowadziło w 1914 do Kruszwicy 10 parowozów O&K dostosowanych do szerokości 716 mm (tyle wtedy miały te koleje). Ośmielę się postawić tezę, że ta informacja jest niepełna. Na potwierdzenie druga fota Fabiana, datowana Kruszwica 1915:
1915. Henschel Fabian należący do wojsk kolejowych stacjonujących w Cukrowni Kruszwica. eBay.jpg

W roku 1914 Henschel wyprodukował dla założonej rok wcześniej Inspektion der Eisenbahntruppen (organizacji militarnej odpowiedzialnej za działalność wojsk kolejowych - Eisenbahnpioniere - pruskiej armii) 4 Fabiany o numerach 13253-13256 i szerokości torów... 716mm. Sprzęg jak na zdjęciu powyżej, wszystko się zgadza. Może więc zdjęcie z mojego poprzedniego wpisu jest po prostu źle datowane? W 1940 roku parowóz ten nie posiadałby już dwóch zderzaków, ponadto, gdyby te parowozy pozostały na Kujawach dłużej, pewnie zostałyby odnotowane przez Pokropińskiego.

Edit: Źródło zdjęcia - eBay
 
Ostatnio edytowane:

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
Reakcje
1.401 3 1
Zderzaki na pierwszym zdjęciu są dwa, ale bardzo blisko i nisko. Szkoda, że nie widać tarczy, może była wspólna? To dosyć typowe rozwiązanie na kolejach przemysłowych,w przypadkach, kiedy parowozy pracowały z kolebami.
Pamiętajcie również, że w przed wojną w Krośniewicach funkcjonowały dwie szerokości toru. Cześć stacji była na 600mm, cześć 750mm. W warsztatach funkcjonował splot, ale na przykład do parowozowni schodkowej z jednej strony wchodziły tory 600mm, a z drugiej 750mm (splot był wewnątrz).
Może jest to maszyna, przysłana do Krosniewic do naprawy. W takim przypadku trochę nie pasują jednak węglarki w tle.
 

Waskotorowiec

Znany użytkownik
Reakcje
1.065 6 0
Przeglądając przypadkowo ofertę sklepu Franka Tümmelera (foto) natknąłem się na taki oto model! Dostępny za jedyne 95,- EUR.
post-zugfuehrerwagen-ftxh-00-00-924-0373-2-pkp-mp-ftxh-0373.jpg

Czy było już coś na ten temat na forum?
Ogólnie nie kojarzę wagonów z przedziałem pocztowym na bazie wagonu krytego 3Kw za czasów PKP. Może ktoś wyprowadzi mnie z błędu?
Pamiętam, że były na bazie wagonów krytych z Zakładów Ostrowieckich, np. rogowski Fxh 4080, średzki Fxh 4070, czy też na bazie krytego z Konstalu – czyli 72W (Fgxh 4187, Opalenica).
 

Podobne wątki