W okresie międzywojennym umieszczano na czołownicach (belkach zerzakowych) parowozów PKP nazwę macierzystej DOKP, do której parowóz był przydzielony, co było zgodne z obowiązującymi wówczas przepisami o oznakowaniu lokomotyw PKP.
W tym przypadku chodzi o lokomotywę przydzieloną do Parowozowni Łódź Kaliska, która znajdowała się w granicach ówczesnej DOKP Warszawa.
Niestety do roku 1939 nie istniała DOKP Łódź. Powołano ją do życia dopiero w roku 1945 i zlikwidowano zaledwie po 13 latach istnienia, w roku 1958...
Również w pierwszych latach po II Wojnie Światowej (aż do początku lat 50) stosowano na czołownicach parowozów PKP ten sam sposób oznakowania macierzystej dyrekcji okręgowej KP.
O ile mnie pamięć nie myli, przykład takiego własnie oznakowania mamy w modelu parowozu PKP serii Tw1 firmy Roco.
W tym przypadku chodzi o lokomotywę przydzieloną do Parowozowni Łódź Kaliska, która znajdowała się w granicach ówczesnej DOKP Warszawa.
Niestety do roku 1939 nie istniała DOKP Łódź. Powołano ją do życia dopiero w roku 1945 i zlikwidowano zaledwie po 13 latach istnienia, w roku 1958...
Również w pierwszych latach po II Wojnie Światowej (aż do początku lat 50) stosowano na czołownicach parowozów PKP ten sam sposób oznakowania macierzystej dyrekcji okręgowej KP.
O ile mnie pamięć nie myli, przykład takiego własnie oznakowania mamy w modelu parowozu PKP serii Tw1 firmy Roco.