• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Württembergische C a sprawa polska

Reakcje
636 3 1
#21
W okresie międzywojennym umieszczano na czołownicach (belkach zerzakowych) parowozów PKP nazwę macierzystej DOKP, do której parowóz był przydzielony, co było zgodne z obowiązującymi wówczas przepisami o oznakowaniu lokomotyw PKP.
W tym przypadku chodzi o lokomotywę przydzieloną do Parowozowni Łódź Kaliska, która znajdowała się w granicach ówczesnej DOKP Warszawa.
Niestety do roku 1939 nie istniała DOKP Łódź. Powołano ją do życia dopiero w roku 1945 i zlikwidowano zaledwie po 13 latach istnienia, w roku 1958...

Również w pierwszych latach po II Wojnie Światowej (aż do początku lat 50) stosowano na czołownicach parowozów PKP ten sam sposób oznakowania macierzystej dyrekcji okręgowej KP.
O ile mnie pamięć nie myli, przykład takiego własnie oznakowania mamy w modelu parowozu PKP serii Tw1 firmy Roco.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 1

Podobne wątki