• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

ustawienie semaforów

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Reakcje
1.542 34 1
#21
Tarcza manewrowa przepiękna! :D . Czy masz pomysł na soczewki? Niebieską zaadaptowałem z Minikola, ale białej nie mam z czego zrobić, bo nie chcą przepuszczać światła. Ciekma podpowiadał aby kupić dziurkacz do pasków (można wykroić różne średnice otworów), ale ja nie mam pomysłu z czego wycinać (wykrawać). Polskie tarcze manewrowe powinny być szare, ale jak je pomalować, aby przewodziły prąd? Moja tarcza zgasła po pomalowaniu - za karę stanęła pod latarnią i po krótkiej wymianie korespondencji z DG PKP dostałem pozwolenie aby nie musiała być oświetlona ;) , ale 4 jeszcze czekają :?
 

stare tory

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
1.014 85 11
#22
bstok70 napisał(a):
Czy masz pomysł na soczewki?
W sklepach dla plastyków albo dla "reklamiarzy" można kupic różnokolorowe,matowe też, folie z których bez problemu można wyciąć szkła do semaforów.
bstok70 napisał(a):
ale jak je pomalować, aby przewodziły prąd? Moja tarcza zgasła po pomalowaniu
No to nie ma rady trzeba przeproadzić śledztwo które elementy odpowiedzialne za przepływ prądu odmówiły wzajemnego kontaktu.Po znalezieniu winnych należy przy pomocy lakieru przewodzącego zmusić ich/je do współpracy,po czym całość "zrobić na szaro".
 

Załączniki

OP
OP
stolnik
Reakcje
91 0 0
#23
Niestety nie mam tarczy minikola, a swoją wydrukowałem na papierze foto, co do szkiełek to planuję zrobić je z folii samoprzylepnej jak radził kolega stare tory, niebieskie z folii transparentnej o tym kolorze a biały z mlecznej folii, mam takie dziurkacze o różnej średnicy to coś dopasuję, a latarnię, którą dałem tylko jedną trochę zmodyfikowałem gdyż, zastosowałem led-a smd i cienkie kabelki więc problemów z przewodzeniem nie będzie.
 
OP
OP
stolnik
Reakcje
91 0 0
#24
Witam
Tarczę manewrową jaką udało mi się zrobić przedstawiają zdjęcia poniżej, szkiełka z folii bardzo prosto się wycina więc jak ktoś potrzebuje to mogę zrobić więcej tym bardziej że folii mam 0,5 m2
 

Załączniki

OP
OP
stolnik
Reakcje
91 0 0
#26
a ja myślałem że przyklejam przesłonę różową, a tak poważnie to słup i elementy mechaniczne, bo zakładam że o to chodzi koledze są szaro-niebieskie jedynie podstawa jest zielonkawa bo będzie kiedyś tam obsypana szutrem, zdjęcie trochę przekłamuje.
 
OP
OP
stolnik

stolnik

Użytkownik
Reakcje
91 0 0
#27
Ponieważ, postanowiłem zbudować jeszcze jedną stację na drugiej ścianie pokoju, to znowu proszę Kolegów o pomoc w ustawieniu semaforów tym razem zastanawiam się nad świetlnymi, poniżej przedstawiam plan, jutro zrobię zdjęcia.
dokładka.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.891 526 30
#30
Sygnalizatory powiny być jak na rysunku niżej. Tarcze ostrzegawcze stoją w odległości drogi hamowania przed semaforami wjazdowymi, czyli od 600 do 1000 metrów - oczywiście na makiecie będzie to dużo mniej, ale pewien dystans dobrze jest utrzymać. Z tarcz manewrowych można ew. zrezygnować.
DOKADK~1.JPG
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.891 526 30
#32
Niekoniecznie, wszystko zależy od wielkości miejsca na ustawienie Tm. Na normalnym międzytorzu zwykle stosuje się niskie, gdzie indziej można takie lub takie. Poza tym ja tam widzę tylko jedną bocznicę (ściślej mówiąc, tor boczny, odstawczy lub ładunkowy).
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
371 5 1
#33
Semafor wjazdowy przy wewnętrznym torze po prawej powinien mieć układ "od góry" czerwone-pomarańczowe-białe. Wjazd na ten semafor jest zawsze "na wprost" czyli jedno pomarańczowe, a wyjazd dalej zawsze "na krzywo" czyli jeśli byłby przebieg "bez zatrzymania" to na wjeździe pomarańczowe migające czyli "wolna droga następny wolna droga 40 lub 60 km/h".
 
OP
OP
stolnik
Reakcje
91 0 0
#35
Witam po przerwie, ponieważ zmieniła się koncepcja pierwszej stacji, proszę ponownie o pomoc w ustawieniu semaforów i sygnałów kształtowych, poniżej przedstawiam plan stacji. Trzy obcięte tory to szlaki jednotorowe, dolne 2 bocznice są towarowe, a górne 3 to lokomotywownia.
plan stacji.jpg
 
OP
OP
stolnik
Reakcje
91 0 0
#37
A czy wjazd na tor główny musi być na wprost, bo podejrzewam że o to co narysowałem chodzi koledze? A jak ustawić semafory, wyjazdowe z torów stacyjnych, oraz tarcze przy torach ładunkowych i lokomotywowni to wiem ale czy jeszcze jakieś?
plan stacji 1.jpg
 
P

Paweł Piotr

Gość
#38
Układ poprzedni (na co zwrócił uwagę Tomek K.) jest niedobry, ponieważ – gdyby już musiał być zastosowany – powinien posiadać wstawkę prostą długości min. 15 m (H0 – 17 cm). Brak takiej wstawki prostej w sytuacji styku dwóch odwrotnych łuków jest prostą drogą do spowodowania zazderzakowania taboru w trakcie manewrów (spychanie składu z toru szlakowego w kierunku toru nr 1) i w konsekwencji do jego wykolejenia. Ponieważ jednak nie ma żadnego racjonalnego powodu zastosowania takiego rozwiązania torowego (prawy łuk toru szlakowego – wstawka prosta – rozjazd lewy), należy układ poprawić tak, by pierwszy rozjazd stacyjny był rozjazdem prawym. Odpada problem ze wstawką prostą i wjazd na tor główny zasadniczy jest najprostszy z możliwych (może się odbywać bez ograniczania prędkości) – co nie jest regułą (określony kontekst sytuacyjny determinuje układ torowy posterunku ruchu), by wjazd na tor główny zasadniczy był „na prosto” – np. patrz Twój projekt o góry.
 

Załączniki

Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Planuję 22
Planuję 79

Podobne wątki