• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Manufaktura UMF - modele wagonów węglarek typu 601W

Reakcje
49 0 0
Nie rozumiem rozważań nt. loka. W IV epoce 601w były ciągane przeważnie przez ET41 z normalnymi sprzęgami. Skład był zawsze zwarty i oba końce miały wagony ochronne w postaci 4 osiowych Eaosów. Czasy kiedy 601w same stały się ochronne to czasy późniejsze. Myślę że byk do takich składow też by pasował.
Pozdraw
Storch
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
H0m
Reakcje
3.715 14 1
Nieśmiało liczyłem na to, że były jakieś loki na naszych torach z SA-3. Cóż...
Ja słyszałem o lokomotywie z SA3. Byl to ST43 właśnie z długą czołownicą przygotowaną pod ten sprzęg.
Natomiast w większości przypadków bylo tak jak pisze kolega Stroch, tj byla lokomotywa i wagon ochronny/sprzęgowy. Ten właśnie po dwóch stronach składu.
 
Reakcje
49 0 0
Przygotowanych loków pod SA3 było bardzo dużo bo planowano w całej Europie przejść na sprzęgi oparte o głowice Willsona, a taka głowice ma sa3 właśnie. Tyle, że zarządy kolejowe nie umiały się dogadać co do szczegółów i projekt odkładano w czasie w nieskończoność. Ale np. EU07 z drugiej serii już miały możliwość zabudowy SA3. Podejrzewam, że ST44 i SM48 też miały taką możliwość, tym bardziej, że na LHS obowiązuje wyłącznie SA3 (nawet w szynobusie inspekcyjnym SN81). Tyle że to 1520mm do którego 601w przystosowane nie były. Na torze normalnym w Polsce lokomotywy ze sprzęgiem samoczynnym to były tylko niektóre parowozy i elektrowozy 2E kolei PMPW, ale to nie był sprzęg SA3 tylko jeanney. O ST43 nie słyszałem, natomiast ciekawi mnie jakie sprzęgi miały eksperymentalne byki zdolne do jazdy ukrotnionej. Zapewne śrubowe, ale czy przypadkiem nie o zwiększonej wytrzymałości...
Pozdraw
Storch
ps. Co ciekawe, DB jeździ na sprzęgach automatycznych AK51 w niektórych pociągach z rudą i tamtejsze loki do tych składów tez mają AK 51, które pasują do SA3...i Szwajcaria miała jeden pociąg (Swiss Ekspress) na podobnych sprzęgach,łącznie z lokomotywami (Re 4/4 II, często w podwójnej trakcji)
 
Ostatnio edytowane:

Arekmiz

Władza może wszytko
Reakcje
2.275 235 0
Wg ciotki Wikipedii składy węglarek 601W były też prowadzone ET40 wyposażonymi w SA-3, cytat:

Wszystkie lokomotywy serii ET40 przydzielono do MD Bydgoszcz Wschód. Po rozpoczęciu ich eksploatacji zaczęto formować pociągi o masie 3520 t składające się z 44 węglarek czteroosiowych i kursujące na odcinku NiedobczyceGdańsk Port Północny. Dobowe przebiegi lokomotyw prowadzących te składy osiągały wartość 530 km. W kwietniu i maju 1976 przeprowadzono próby z pociągami o masie 4000 t złożonymi z węglarek sześcioosiowych typu 601W. Lokomotywy ET40, które je prowadziły, były wyposażone w sprzęg samoczynny SA-3.
 

Redukcyjny

Znany użytkownik
Reakcje
1.667 1 0
Cześć jakiś czas temu z racji tego że chciałem się pobawić i zrobić od podstaw kilka setów tych węglarek sporządziłem dokumentację zdjęciową 601W . Cały skład był podczepiony pod et22 , sprzegi śrubowe . Wrzucam Parę zdjęć. Bardzo ciekawy wagon a w Waszym wykonaniu Ranger świetny model. Pozdrawiam .
20210924_124841.jpg
20210924_125337.jpg
20210924_125350.jpg
20210924_124850.jpg
20210924_125158.jpg
20210924_125404.jpg
20210924_130432.jpg
20210924_130221.jpg
20210924_125454.jpg
 
Reakcje
49 0 0
ZTCW Konstal/Alstom budował też 6 osiowe talboty dla DB. Ciekawe czy wozki byly te same (chyba nie, ale pewnosci nie mam, podobnie jak nie mam pewnosci czy to produkcja czy naprawy glowne byly).
Pozdraw
Storch
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
4.285 67 3
To była produkcja. Wagony Faals 151 otrzymywały wózki konstrukcji niemieckiej. Jeśli dobrze pamiętam to wagony te wysyłano do odbiorcy w stanie częściowo złożonym na platformach. Wagon bez wózków pomalowany farbą podkładową i osobno wózki. Chyba bez sprzęgów. Ten typ wagonów jest wyposażony w sprzęgi samoczynne.
 

storch

Użytkownik
Reakcje
49 0 0
No właśnie...i to z głowicą Willsona...powinny się dawać łączyć z SA-3. Oczywiście tylko mechanicznie, bo niemieckie AK są trochę bardziej rozbudowane- łączą też przewody powietrzne. Natomiast sama głowica cięgłowo-zderzna powinna być taka sama. Czyli teoretyczne Faals 151 powinien współpracować z naszym Eaaos-em przed jego modernizacją:). Ciekawe jest (i logiczne zarazem) że Faals-y w DB nie jeżdżą w składach z wagonami "ochronnymi/sprzęgowymi" - lokomotywy 151 które je ciągały (teraz chyba coś z nowych Traxxow/ Vectronów je zastąpiło) też mają sprzęgi samoczynne, w nowszych modelach z dodatkowym "uchem" które umożliwia tym lokom podpięcie się do składu ze sprzęgami zarówno samoczynnymi, jak i śrubowymi. Coś podobnego jak sprzęgi LAF w naszych sypialnych do Wilna z automatycznym zmieniaczem rozstawu.
Pozdraw
Storch
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
H0m
Reakcje
3.715 14 1
Dystrybucja 408S jest już zakończona. W związku z tym wznawiam temat 601W. Czy chcecie taki wagon?
Jeśli tak to wpisujcie się tutaj w postach lub zapraszam na PW.
 

Podobne wątki