• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Transport modułów

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
6.410 145 0
#2
CHG_0010.JPG
Moduły skręcone parami i owinięte stretchem.
Można też zrobić "trumienki" na pojedyncze moduly (lewy dolny róg zdjęcia).
Zdjęcie (wycinek) z kolekcji Piotrka.
 
OP
OP
Sabajan

Sabajan

Znany użytkownik
KSK Wrocław
Reakcje
3 0 0
#3
O kurcze, ale pobojowisko...;) Nic nie ucierpiało? Myślałem, że transport to tylko "na płasko". Czy ta "trumienka" jest przykręcona do np. profili? (są tam otwory, które można by wykorzystać).
 

grzegorz kita

Moderator Grupy Fremo Polska
Zespół forum
FREMO Polska
KSK 1:1
KSK Wrocław
Reakcje
688 14 0
#5
na max 4-5 modułów
ścianka - sklejka12mm 30x110 przykracana do boków modułów ( dłuższych ) na dole scianki krawędziak z kółkami meblowymi
po wewnętrznej stronie listewki 2x2 aby po przykręceniu dolnego modułu potem było łatwiej - tylko wsuwać kolejne moduły i skręcać

mocowanie - śruby m8 + nakrętki meblowe - z pazurkami - dzieki temu nie trzeba kontrować przy skręcaniu

oczywiście potem można ofoliować- lub jakiś pokrowiec
 

Załączniki

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
9 0 0
#6
Kolega Grzegorz Kita wyjaśnił co prawda.
To fajne określenie "trumienka", którego użył kolega Misiek, to więc nic więc innego jak skręcone dwie skrzynki częściami prezentacyjnymi do siebie z pomocą mocowania w postaci np. sklejek (z dwóch stron) o szerokości dopasowanej do szerokości skrzynek i na tyle wysokich by czubki drzew z jednej skrzynki nie dotykały do czubków drzew z drugiej skrzynki :).
Trumienka nie zawsze jest poręczna w przypadku np. H0, gdzie wszystko jest nieco więsze niż dajmy na tio w N-ce - tzn. gdy na skrzynkach znajdują się np. wysokie drzewa, kominy, itp... wówczas bezpieczniej transportować takie skrzynki jako jedne - ewentualnie dorobić do nich coś na kształt futerału ze sklejki, również dokręcanego do profili czołowych, o konstrukcji zapewniającej na tyle dużą wytrzymałość, aby dało się to przenosić jak walizkę. Skręcenie dwóch skrzynek może bowiem spowodować że uzyskamy wielką paczkę - mało poręczną i ciężką w transporcie (zależy jakie mamy te skrzynki).
 

Dominik

Znany użytkownik
FREMO Polska
NAMR
Reakcje
373 17 0
#7
Dobrym rozwiązaniem są pudła kartonowe - da się je zamówic na wymiar. po przyszyciu pasów transportowych dobrze się to nosi i nie ma problemw ze skaldowaniem i układaniem w aucie. Wygląda to jak na zdjęciu kolegi: link
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
6.410 145 0
#9
jafrap napisał(a):
"trumienka", którego użył kolega Misiek, to więc nic więc innego jak skręcone dwie skrzynki częściami prezentacyjnymi do siebie z pomocą mocowania w postaci np. sklejek (z dwóch stron) o szerokości dopasowanej do szerokości skrzynek i na tyle wysokich by czubki drzew z jednej skrzynki nie dotykały do czubków drzew z drugiej skrzynki
Nie zrozumiałeś, wróć do mojego zdjęcia i podpisu - trumienka to skrzynka, nakładana od góry na moduł.
U N-as opakowanie raczej jednomodułowe i stosowane na początku N-kariery.
Później zaczęliśmy stosować dwumodułowe pakowanie.
Raz - więcej się zmieści (2 moduły/segmenty jak łatwo policzyć)
Dwa - Nasze dwupaki mają zazawyczaj wymiary zblizone do 80x40x40, co w jakimś tam stopniu ułatwia układanie w samochodzie transportowym ;-)

Zdjęcie pomocnicze trumienki i jej dodatkowego zastosowania.
IMG_10600.JPG

hint: uchwyty ułatwiają (troszeczkę) przenoszenie.


Dominik - fajne zdjęcie ;-)
 

SAPER

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
H0e
Reakcje
248 0 0
#10
W Krakowskim Klubie Modelarzy Kolejowych postawiliśmy na wykonanie opakowań transportowych.
Ile osób tyle zdań. Za pojedynczymi opakowaniami przemawiają takie fakty:
- składowanie modułów po kilka w jednym stosie za pomocą czołownic wymusza posiadanie samochodu dostawczego do transportowania. Pojedynczy moduł w opakowaniu można zabrać osobówką,
- chcąc zabrać pojedynczy moduł trzeba zabrać cały stos, ponieważ nie posiadamy opakowania na niego, więc trzeba wymontować pozostałe i jechać ze stosem.
- moduł jest bezpiecznie opakowany, a takie opakowanie jest wykonane na lata, tekturę można uszkodzić, przebić,
- foliowanie modułów jest czasochłonne i zawsze trzeba wozić ze sobą rolki folii.
- moduły spięte czołownicami i owinięte folią również można uszkodzić. (dotyczy to większej ilości modułów i nóg czasem goniących po samochodzie)
- element wizualny.. "Jak Cie widzą tak Cie piszą" Na moduł wydaję się grube pieniądze, budowa, wykończenie, a potem pakuję się go w tekturę, nie rzadko za element zamykający służy taśma. Takie pudło jest estetyczne, schludne, bezpieczne i trwałe.

Wady:
- pudła drewniane są na pewno cięższe od opakowań z tektury.

Na zdjęciu pudła zaraz po wykonaniu, jeszcze bez modułów.
IMAG0425.jpg
 

pado

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
5.104 33 0
#17
Ja mam tez pudła takie jak Saper pokazał i są boskie. Wziąłem zamówiłem wersję profi z dodatkowymi gniazdami na pasu montażowe ;) Jak sie uda to wrzucę fotkę chyba że Saper wcześniej podbije do Klubu ;)
 

Podobne wątki