• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Tarcze zaporowe kształtowe

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.820 573 30
#21
Zestaw semafora wyjazdowego i tarczy ostrzegawczej chyba jest już prawidłowo ustawiony.
Dalej nie bardzo rozumiem, do czego odnosi się ta tarcza ostrzegawcza przed wjazdem do tunelu. Poza tym na ostatnim zdjęciu semafor wyjazdowy C dotyczy wyłącznie toru, na którym stoi parowóz. Pytanie: na jakiej podstawie odbywają się wyjazdy z pozostałych torów stacji? I dlaczego kolega @piottrw pisze o "zestawie semafora wyjazdowego i tarczy ostrzegawczej"?
Pytanie czy tarcza zaporowa teoretycznie wg. przepisów mogła się tam znaleźć. Tor nią osłonięty ma być zamknięty, chyba że jest jazda manewrowa.
Przyznam, że tego zupełnie nie rozumiem. Tarcza zaporowa widoczna na tym zdjęciu nie osłania żadnego toru. Może tam stać, ale pytanie, w jakim celu?
 
OP
OP
piottrw

piottrw

Aktywny użytkownik
Reakcje
506 9 0
#22
Zestaw dlatego że są połączone elektrycznie - latarnie. To tylko taka moja nazwa.

Jest semafor wyjazdowy, bo wyjazd jest tylko z tego toru (zielona strzałka), a tarcza ostrzegawcza informuje o wskazaniu semafora za tunelem (którego oczywiście nie ma. Może to być każdy semafor który może pokazać stój - np wjazdowy na kolejną stację za tunelem).

A tarcza zaporowa na torze z czerwoną strzałką osłania wyjazd w celu np oblotu składu i potem wepchnięcia go na bocznicę, kiedy np. na tym torze pociąg zakończy bieg.
Tak rozumuję z przepisów w E1.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.820 573 30
#23
A tarcza zaporowa na torze z czerwoną strzałką osłania wyjazd w celu np oblotu składu i potem wepchnięcia go na bocznicę, kiedy np. na tym torze pociąg zakończy bieg.
Rozumiem, że pociąg, który wjedzie na tor przy peronie i stanie przed tarczą zaporową nie może już jechać dalej przez tunel na szlak do następnej stacji. Trochę dziwne rozwiązanie, ale teoretycznie może tak się zdarzyć. A może kolega @piottrw wrzucić plan całej makiety, albo chociaż dobre zdjęcie z góry, na którym widać układ torowy i sygnalizatory?
 
OP
OP
piottrw

piottrw

Aktywny użytkownik
Reakcje
506 9 0
#24
Chyba wszystko widać.
Stacja umożliwia krzyżowanie pociągów oraz zapewnia obsługę bocznicy. Lokomotywy stoją przed semaforami wyjazdowymi.
Ale jak wspomniałem czasem pociąg wyjeżdża na tor sąsiedni i rozpoczyna manewry żeby obsłużyć bocznicę lub tor dostawczy. Chyba widział pan ją w Krakowie w MCK na wystawie w grudniu 2024.
IMG_20250630_212835~3_copy_3504x2185.jpg
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Budownictwo i pozostała infrastruktura 155

Podobne wątki