• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie Tabor prywatnych przewoźników

feymo

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
547 6 0
Wrocław Główny
Vectrony Cargounit (Industrial Division) w barwach nowego przewoźnika Bahnoperator wkrótce do zobaczenia na trasie Małaszewicze - Oderbeicke
 

Załączniki

Reakcje
3.673 30 0
Nie wiem czy ten przewoźnik był już prezentowany w temacie. Firma NKN Usługi Kolejowe - Projektowanie, Budownictwo, Transport. Działa ona od kilkunastu lat w płn.-zach. Polsce (głównie w woj. zachodniopomorskim), a swoją siedzibę ma w Szczecinie. Tabor, którym dysponuje NKN to lokomotywy manewrowe, głównie niewielkie, 3-osiowe lokomotywy, znane z przemysłu, typu 401Da. Interesujące jest to, że firma ta, zatrudniana jest przez PKP Cargo czy PKP IC (i to od kilku lat), do prowadzenia prac manewrowych. Lokomotywy NKN zabierają m.in. puste składy wagonów pasażerskich PKP IC i podstawiają je w perony stacji w Kołobrzegu. Jest to dość "egzotyczny" widok, kiedy mała 401Da podstawia się pod 3-4 wagony PKP IC. Zastanawia mnie też to, czy PKP IC korzysta z usług NKN bo nie ma w Kołobrzegu własnego zaplecza i lok. manewrowych, czy NKN jedynie wspomaga pracę lokomotyw manewrowych PKP IC. Poniżej zdjęcia zrobione w Kołobrzegu w dniu 28 lipca 2021 r.

Zdjęcie nr 1. Lokomotywa SM42-2168 NKN przy peronach stacji Kołobrzeg.

Kołobrzeg. 2021.07.28. SM42-2168 NKN..jpg


Zdjęcie nr 2. Lokomotywa 401Da-384 NKN na torach postojowych stacji Kołobrzeg. Zdjęcie zrobione przez szybę wagonu.

Kołobrzeg. 2021.07.28. 401Da-384 NKN..jpg


Zdjęcie nr 3. Lokomotywa 401Da-335 NKN podstawiona przy peronie nr 1, pod przybyły z Olsztyna Gł. skład pasażerski pociągu IC "Bryza".

Kołobrzeg. 2021.07.28. 401Da-335 NKN (1)..jpg


Zdjęcie nr 4. Lokomotywa 401Da-335 NKN ze składem pasażerskim PKP IC "Bryza". Za nią wagony: typu 168A, dalej kl. 1/2, 141A-20 oraz bezprzedziałowy 111A-20, a na końcu przedziałowy 174A (111A-10) oraz EP07.

Kołobrzeg. 2021.07.28. 401Da-335 NKN (2)..jpg
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.082 115 11
Mam nadzieję ze to nie tylko powtarzająca się plotka krążąca w internecie.
Za "Baza Wagonów Kolejowych"

"SA106-011 ze składem pięciu wagonów serii Gbs, jako pociąg relacji Łódź Olechów- Legnica mija wiadukt w Malczycach, położony w ciągu nieczynnej linii do Strzegomia."

Z informacji znalezionych w internecie wychodzi, że KD zakupiły 5 sztuk Gbs-ów do wożenia bagaży i rowerów na liniach turystycznych (Świdnica przez Sobótkę, czy Milicz).

FB_IMG_1628451799342.jpg


Fot. Grzegorz Jóźwicki
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.082 115 11
A dlaczego nie.
Jeśli fajnie, mądrze rozwiążą sprawę, to w wagonach będzie miejsce dla ludzi, a w bagażowym dla bagażu i rowerów.
Jestem jak najbardziej "za". Warto by było żeby koledzy po fachu z rejonów Trójmiasta również przemyśleli sprawę. Bo jak na razie to zamiast myśleć jak rozwiązać problem dobrobytu pasażerów z dwoma kółkami, to wprowadzają limit ilości pasażerów z dwoma kółkami (chodź ten problem jest tak stary, jak braki taborowe PKP IC lokomotyw spalinowych)

https://www.rynek-kolejowy.pl/mobil...torych-pociagach-sa-wypozyczalnie-103206.html
 

Podobne wątki