• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

H0 (1:87) szlak z bocznicą

  • Inicjator wątku Łukasz31
  • Data rozpoczęcia
OP
OP
Ł

Łukasz31

Gość
#21
Kris widziałem ten wątek z którego wyczytałem info o której Ty piszesz "że do H0 używasz szutru w skali TT :) lub mieszankę H0 TT" Bardziej mi chodziło o firmę.
Dominik z racji braku czasu bardziej będzie to coś między dioramką postawioną na półce a makietką do robienia manewrów, aczkolwiek wybieram się zarówno do Krakowa w połowie czerwca jak również do Piotrkowa Trybunalskiego

Pozdrawiam ciepło
Łukasz
 

dany

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
#23
Ja bym kupił naped conrada za 16 zł z pozostale 150 przeznaczył na tabor. Ale kazdy kupuje to na co ma ochote.
Nie odpowiedzialeś na pytanie fundamentalne.
Co to ma być? Czy diorama do fotografowania makro. Czy może fragment przejezdnego szlaku. Czy też może coś innego.
Wykolejnica jest piękna ale jak oglądasz z odległości 1,5 m to i tak nie widać więc jeżeli jest symboliczna to wkej kawalek odpowiednio ułożonego papieru nasaczonego cjanopanem. Jezeli ma działać to nie zapomnij o właściwym oznaczeniu i opisie a także o odpowiednim do tego napędzie rozjazdu z właściwej epoki oraz o wlaściwym skosie i wszystkich oznaczeniach. Zwróć uwagę na charakterystyczne podkłady podwójne , u różnycch producentów są różne i żadne nie spełniają norm pkp. Koniecznie konfrontuj swoje pomysły i zakupy z regulaminami kolejowymi z wlaściwego okresu a także polecam ksiązki typu "projektowanie stacji kolejowych" albo "eksploatacja bocznic"
Tłuczeń pod tory pkp określa jako frakcje 5 do 7 cm więc możesz sobie przeliczyć ile to jest w skali. Kolor na zupelnie nowym torze może być mieszany a na starym tylko rdzawy tak jak wszystko wkoło toru. Za wyjątkiem fragmentów rozjazdów które podlegaja stalej konserwacji w postaci zlewania czarnym szuwaksem wyraźnie barwiącym wszystko na czarno.
Trawa jest albo nie ma zależnie czy już przejechał specjalny sklad do oprysków czy też nie.

Najpierw stan przed lustrem i głośno powiedz co budujesz. Możesz to nagrać i wrzucić na youtuba. Będzie dowód.
 

Marcin Kempa

Znany użytkownik
Reakcje
167 1 0
#24
Plan modułu obrazuje załączony obrazek wykoany w paincie. Jest to fragment szlaku z odchodzącą bocznicą.nie przedstawia ów moduł nic w rzeczywistości, ot tak tak poprostu służby przyjemniej zabawie.
Odpowiedź na fundamentalne pytanie padła na początku.
Najpierw stan przed lustrem i głośno powiedz co budujesz. Możesz to nagrać i wrzucić na youtuba. Będzie dowód.
Może Ty stań i zapytaj się dlaczego jesteś taki złośliwy. Kolega Łukasz na początku zaznaczył, że pyta ostrożnie aby uniknąć linczu.
 

dany

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
#25
Nie realistyczny nie oznacza kosmiczny. Można wykonać stacje realistyczną do bólu nigdzie nie istniejacą.
Wykonywanie czegoś dla przyjemności nic nie znaczy . A jezeli chce uszczegółowienia to wchodzimy w zakres techniki i tu już trzeba wszystko dookreślać.
Jezeli cel to " zbuduje cokolwiek z czegokolwiek i jakkolwiek byle było fajnie budować ". To pytania jaki szuter wybrać są niestosowne. Odpowiedź jest zawarta w temacie" sprawiający przyjemność. Jak podłączyć przewody jak to jak . W sposób sprawiający przyjemność.
Trzeba sobie zadać trochę trudu żeby wymyśleć co, to wtedy można pytać się jak.
Jezeli komuś to sprawia przyjemność to zakłada wykolejnice lub buduje żeberko ochronne a jeżeli nie sprawia to nie buduje. Tylko po co angażować w to innych. Dlaczego nie odpowiedziałeś jakie oswietlenie sprawi przyjemność Łukaszowi albo który z napędów przyniesie najwięcej przyjemności. Bo nie wiesz. Jeżeli zapytał by się jaką latarnie postawić na placu manewrowym przy magazynie w zachodniej Polsce w 3 epoce na linii lokalnego znaczenia to byś odpowiedzial.
To samo z rozjazdem i napędami . Jeżeli napisze że szuka super realistycznego code 50 o skosie 6,5 stopnia na mgistrale TGV i cena napędu oraz rozjazdu nie gra roli to też coś odpiszesz.
Łukasz musi zdać sobie sprawę że miniatura to tak samo jak orginalna skala tylko trudniej. Czy dom buduje się dla przyjemności zastanawiając sie nad dokumentacją dopiero w momencie budowy. Nie wszystko co jest niezbędne trzeba wcześniej zaplanować a dopiero ozdoby i upiekszenia można robić .
Dla przyjemności nie oznacza byle jak i bez sensu. A jeżeli jest inaczej to przepraszam.
 

Marcin Kempa

Znany użytkownik
Reakcje
167 1 0
#26
Nie realistyczny nie oznacza kosmiczny. Można wykonać stacje realistyczną do bólu nigdzie nie istniejacą.
Wykonywanie czegoś dla przyjemności nic nie znaczy . A jezeli chce uszczegółowienia to wchodzimy w zakres techniki i tu już trzeba wszystko dookreślać.
Jezeli cel to " zbuduje cokolwiek z czegokolwiek i jakkolwiek byle było fajnie budować ". To pytania jaki szuter wybrać są niestosowne. Odpowiedź jest zawarta w temacie" sprawiający przyjemność. Jak podłączyć przewody jak to jak . W sposób sprawiający przyjemność.
Trzeba sobie zadać trochę trudu żeby wymyśleć co, to wtedy można pytać się jak.
Jezeli komuś to sprawia przyjemność to zakłada wykolejnice lub buduje żeberko ochronne a jeżeli nie sprawia to nie buduje. Tylko po co angażować w to innych. Dlaczego nie odpowiedziałeś jakie oswietlenie sprawi przyjemność Łukaszowi albo który z napędów przyniesie najwięcej przyjemności. Bo nie wiesz. Jeżeli zapytał by się jaką latarnie postawić na placu manewrowym przy magazynie w zachodniej Polsce w 3 epoce na linii lokalnego znaczenia to byś odpowiedzial.
To samo z rozjazdem i napędami . Jeżeli napisze że szuka super realistycznego code 50 o skosie 6,5 stopnia na mgistrale TGV i cena napędu oraz rozjazdu nie gra roli to też coś odpiszesz.
Łukasz musi zdać sobie sprawę że miniatura to tak samo jak orginalna skala tylko trudniej. Czy dom buduje się dla przyjemności zastanawiając sie nad dokumentacją dopiero w momencie budowy. Nie wszystko co jest niezbędne trzeba wcześniej zaplanować a dopiero ozdoby i upiekszenia można robić .
Dla przyjemności nie oznacza byle jak i bez sensu. A jeżeli jest inaczej to przepraszam.
Z Tobą nie ma sensu dyskutować, bo masz swój własny świat gdzie nic nie jest proste a na każdym kroku czai się zło.
Łukasz ten napęd co pokazałeś jest drogi i nie warty wydania pieniędzy. Proponuję napędy firmy Conrad(http://www.modelmania.com.pl/product_info.php?products_id=6373). Cena mniejsza a nie działa tragicznie. Szutru możesz tego od TT jak i również mieszkankę TT i H0. Dobre firmy co robią szuter to: Polak, Woodland Scenic i ewentualnie Jeweha(nie wiem jak z dostępnością w Polsce)
 

dany

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
#31
No serio . Tak mam. Zero poczucia humoru. I nie lubie alkoholu. Ale poza tym jestem na tak. Szkoda mi tylko jak ktoś na dzien dobry wywala kasę nie wiedząc po co. No wyszło jestem skąpy.
Piękna bocznica z wykolejnicą była w Jastarni ale już nie ma. Ale fotki pewnie jeszcze są w temacie o Helu
Ide na spacer z psem a potem szykuje kompresor do malowania wagonów. Nie będę jakiś czas pisał. Jutro cykne fotkę wykolejnicy z okolicy.
sorry
 

Arti55

Znany użytkownik
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
124 0 0
#32
Ja bym kupił naped conrada za 16 zł z pozostale 150 przeznaczył na tabor. Ale kazdy kupuje to na co ma ochote.
Nie odpowiedzialeś na pytanie fundamentalne.
Co to ma być? Czy diorama do fotografowania makro. Czy może fragment przejezdnego szlaku. Czy też może coś innego.
Wykolejnica jest piękna ale jak oglądasz z odległości 1,5 m to i tak nie widać więc jeżeli jest symboliczna to wkej kawalek odpowiednio ułożonego papieru nasaczonego cjanopanem. Jezeli ma działać to nie zapomnij o właściwym oznaczeniu i opisie a także o odpowiednim do tego napędzie rozjazdu z właściwej epoki oraz o wlaściwym skosie i wszystkich oznaczeniach. Zwróć uwagę na charakterystyczne podkłady podwójne , u różnycch producentów są różne i żadne nie spełniają norm pkp. Koniecznie konfrontuj swoje pomysły i zakupy z regulaminami kolejowymi z wlaściwego okresu a także polecam ksiązki typu "projektowanie stacji kolejowych" albo "eksploatacja bocznic"
Tłuczeń pod tory pkp określa jako frakcje 5 do 7 cm więc możesz sobie przeliczyć ile to jest w skali. Kolor na zupelnie nowym torze może być mieszany a na starym tylko rdzawy tak jak wszystko wkoło toru. Za wyjątkiem fragmentów rozjazdów które podlegaja stalej konserwacji w postaci zlewania czarnym szuwaksem wyraźnie barwiącym wszystko na czarno.
Trawa jest albo nie ma zależnie czy już pzejechał specjalny sklad do oprysków czy też nie.

Najpierw stan przed lustrem i głośno powiedz co budujesz. Możesz to nagrać i wrzucić na youtuba. Będzie dowód.
Napedy conrada sa nieodpowiednie, ale ry wiesz podobno najlepiej co i jak
 

brian-82

Moderator Grupy KSK Wrocław
Donator forum
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
236 2 0
#34
Jeśli będzie taka wola, to mam blaszki do samodzielnego zrobienia wykolejnicy od Hekttor'a do sprzedania. Dwie takie wykolejnice są zamontowane na KSK Głuszyca i działają. Zwrotniki trzeba by zamówić u Kluby (tak też jest na KSK Głuszyca" ;))
 
OP
OP
Ł

Łukasz31

Gość
#35
Dzięki Koledzy za te informacje.
Napęd już wybrałem będzie to Roco: http://www.modelmania.com.pl/product_info.php?products_id=23064
Natomiast do tego jest mi potrzebny dekoder i tu jest kilka opcji które mam do wyboru i proszę o poradę który wybrać:
http://www.modelmania.com.pl/product_info.php?products_id=8438
http://www.modelmania.com.pl/product_info.php?products_id=25701
http://www.modelmania.com.pl/product_info.php?products_id=47475

Z góry dziękuje za okazaną pomoc.

Pozdrawiam ciepło
Łukasz
 

Podobne wątki