• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

H0 (1:87) szlak z bocznicą

  • Inicjator wątku Łukasz31
  • Data rozpoczęcia
Ł

Łukasz31

Gość
#1
witam,
nazywam się Łukasz pochodzę z Lublina.
Plan modułu obrazuje załączony obrazek wykoany w paincie. Jest to fragment szlaku z odchodzącą bocznicą.nie przedstawia ów moduł nic w rzeczywistości, ot tak tak poprostu służby przyjemniej zabawie.Wymiary to 90 x 50 cm. tabor PKP - na początek SP 42 -111
Skrzynka + korek są już docięte i je skleiłem. jutro wrzucę zdjęcie jak to wygląda.
Zapisałem się już na korki z elektryki bo nie chcę dziwnych pytań zadawać jak również w sprawie lutowania na forum. Wolę sam poczytać
Stworzyłem swój notatnik z materiałami które kupiłem ( na razie są to tory plus napęd podmakietowy wszystko z ROCO line 83).W notatniku tym będzie dodawana lista zakupów.

Untitled.png
Pozdrawiam ciepło
Łukasz

PS.
temat na chwilę obecną umieściłem w dziale planuję , jeśli było to niewłaściwie proszę o przesunięcie do działu relacje.
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.703 51 5
#2
Witaj na forum! :)
Czy ta bocznica będzie miała jakieś przeznaczenie ? Magazyn, skład, zakład ?
 
OP
OP
Ł

Łukasz31

Gość
#3
Witam
Przeznaczenie bedzie pod magazyn tu wybralem model Auhagen lub poprostu budynek gospodarczy od Efc loko ktory widziałem na stronie ale to na razie piesn przyszłości. Na chwile obecna szukam info czy mam umiejscowic tory na stale do korka czy je najpierw pomalować , a jakie kolega ma zdanie w tej kwestii. Pytam ostroznie gdyz nie chce sie nadzic na lincz innych użytkowników forum

Dziekuje za cieple przyjecie na forum

pozdrawiam cieplo
Łukasz
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.703 51 5
#4
Łukaszu. Widzę, że poważnie podchodzisz do sprawy. I sensownie. I zadajesz mądre pytania, więc na lincz nie masz co liczyć ;)
Przede wszystkim poczytaj forum. To skarbnica wiedzy. Użyj wyszukiwarki, przejrzyj dział Techniki modelarskie.
Są różne opcje. Niektórzy najpierw przyklejają, a później malują, niektórzy odwrotnie :)
Poczytaj, działaj i pokazuj :)
 
OP
OP
Ł

Łukasz31

Gość
#5
Dodam iz z tego dzialu zaczerpnalem do swojego modulu najwięcej informacji, plus elektryka ktora bedzie za chwile...

Pozdrawiam cieplo
Łukasz
 
OP
OP
Ł

Łukasz31

Gość
#6
Witam
przepraszam że tak jeden post pod drugim ale robię przymiarki do zakupu tego co będzie "pod stołem" a mianowicie napęd zwrotnicy podmakietowy
http://www.modelmania.com.pl/product_info.php?products_id=23064 - wybrany model czy to będzie właściwy model , czy Ktoś z Forumowiczów działał już przy takowym I ostatnie pytanie , prośba jeśli chodzi o oświetlenie to chce zakupić je od Pana Kluby to jakie tu miałoby być oświetlenie , wydaję mi się że jeden napewno musiałby być sygnalizator wjazdu i pewnie coś jeszcze jakby można prosić o pomoc w tej kwestii:)

Pozdrawiam ciepło
Łukasz
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
365 5 1
#8
Jeśli to ma być bocznica szlakowa to musi być zabezpieczona rozjazdem z żeberkiem ochronnym lub jeśli tor bocznicowy wznosi się do toru szlakowego to może być zabezpieczenie wykolejnicą.
 
OP
OP
Ł

Łukasz31

Gość
#9
ok bardzo dziękuje za te cenne informację. Jest to szalenie istotne z punktu widzenia wykonalności modułu

Pozdrawiam ciepło
Łukasz
 
OP
OP
Ł

Łukasz31

Gość
#10
mam pytanie w sprawie zabezpieczenia bocznicy wykolejnicą , doczytałem że robi Firma Pana Weinert cena ok 90 pln czy jakiś link do produktu , lub Pan WM Model a to żeberko ochronne to już nie widziałem nigdzie info. Dodam że bocznica szlakowa będzie na tym samym poziomie co szlak jednotorowy.

Pozdrawiam ciepło
Łukasz
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.646 519 30
#11
O ile wiemy, że wykolejnica to konkretne urządzenie, którego model produkuje m.in. firma Weinert (dostępny np. tu: http://www.modellbahnshop-lippe.com...06002-0-0-0-0-0-0-grp-de-p-0/ein_produkt.html), to obawiam się, że kolega Łukasz nie bardzo wie, co to jest "żeberko ochronne". To po prostu krótki tor, zakończony kozłem oporowym, a ochrona polega na tym, że zwrotnica, na której ten tor się odgałęzia, jest w położeniu ochronnym nastawiona w kierunku kozła oporowego. W ten sposób tabor, który z jakiegoś powodu bez zezwolenia ruszyłby z bocznego toru, zostanie skierowany na kozioł, a nie na tor główny, gdzie mógłby zagrozić innym przebiegom. Tak więc, trudno tu mówić o "produkcie", o którym "info" miałoby być gdzieś dostępne.
 
OP
OP
Ł

Łukasz31

Gość
#12
Bardzo dziękuje Panie Andrzeju za obrazowe wyjaśnienie tematu:)

Pozdrawiam ciepło
Łukasz
 
OP
OP
Ł

Łukasz31

Gość
#14
ok dzięki bardzo za info. A w PL widziałeś w jakimś sklepie taki produkt , pytam bo jest zwolennikiem aby dać zarobić Polskim sklepom:) ?

Pozdrawiam ciepło
Łukasz
 
OP
OP
Ł

Łukasz31

Gość
#16
ok mój błąd wynika to z braku doświadczenia.Sądziłem że jeśli załączę stworzony przez siebie rysunek to będzie to jakieś udogodnienie:)

Pozdrawiam ciepło
Łukasz
 

Dominik

Znany użytkownik
FREMO Polska
NAMR
Reakcje
354 16 0
#18
Ja używam szarego ale ciemnego z Polak model. Dostępny w wielu sklepach w kraju, zdecydowanie tańszy od Tilliga. Kiedyś tak wybrałem, kupiłem z górką i zostało jeszcze na parę projektów, numeru niestety nie pomnę. Obecnie raczej poszedlbym w jakiś brązowy, najlepiej wyjdź na tory i popatrz co masz w okolicy, obstawiam, że szuter w takim własnie kolorze będzie podobac Ci sie na makiecie najbardziej. Przy zakupie szutru ważne jest aby mial fakturę łupaniego kamienia jak prawdziwy, z tego powodu nie nadaje sie do tego celu piasek. Tak przez ciekawość, Twój projekt to ma być dioramka do postawienia w domu na półce, makietka do robienia manewrów czy element jakiejś projektowanej wiekszej calosci?
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.703 51 5
#19
Łukasz, każdy napisze Ci jakiego szutru używa, ale jest na forum wątek na ten temat. Użyj wyszukiwarki i znajdź odpowiedź, bo jest :)
Jedną rzecz musisz pamiętać, do H0 używasz szutru w skali TT :) lub mieszankę H0 TT.
Najlepsze szutry, to Polak lub Asoa.
 

Podobne wątki