• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta modułowa wg norm Szlak między Tryńczą a Gniewczyną.

Santo Dzidzione

Mistrz tłuczniowania
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
892 4 0
#43
Super. Całość wygląda ładnie i schludnie. Jest klimat.
Mam dwie drobne uwagi:
- tor wygląda na czyściutki
- jakoś nienaturalnie kanciasty nasyp
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.262 118 11
#44
Super. Całość wygląda ładnie i schludnie. Jest klimat.
Mam dwie drobne uwagi:
- tor wygląda na czyściutki
- jakoś nienaturalnie kanciasty nasyp
Co do nasypu to jest chyba bardziej robiony na linie dwutorową bo cosik szeroki. A kabelkologia pierwsza klasa. Aż strach teraz zaglądać pod własne skrzynki!!
 

KronosVV

Aktywny użytkownik
Reakcje
108 7 0
#46
W końcu nadszedł czas, kiedy mogę powiedzieć że główny etap prac został zakończony. :D
Troszkę poprawiłem zieleń niską na segmentach prostych. W tej kwestii póki co nie robiłem większego zróżnicowania z długością traw bo z czasem las będzie się rozrastał. Niemniej jednak wydaje mi się, że teraz mimo wszystko wygląda to dużo lepiej.
Dodałem również trochę krzaków i drzewek. Tutaj bazowałem na produktach od NOCHa oraz małe drzewka to freon z domieszką NOCHowych listków. :)
W szopie doszło trochę detali, głównie z zestawów blaszek od Ostbahna. Stół warsztatowy to kawałki spatynowanego forniru. Na podłodze również trochę dodałem zabrudzeń.
Jako urozmaicenie umieściłem wskaźniki W8 z ograniczeniem do 40km/h i W9 na przepuście.
Mam tutaj jeszcze plan na dodanie słupków hetometrowych ale to za jakiś czas.
W kwestii słupów teletechnicznych póki co zostawiłem podpory od zewnętrznej strony jednak mocno rozważam czy to zmienić według sugestii kolegi @dgajus. Chętnie poznam również opinie i sugestie innych. :)
Zrobiłem połączenia LN-boxów (od kolegi @Grzes). Tutaj brakło mi puszek 6p6c bo zamysł mam taki, żeby były one na końcach segmentów a te łączyć ze sobą krótkim kablem by mi za dużo rzeczy tam nie dyndało od spodu przy transporcie. ;)
Co do zasłon to jedna połowa póki co jest prosta a druga pofalowaną by sprawdzić, która będzie wyglądała lepiej. Wybór padł na prostą i takie będą na obie strony. Zasłony są przyczepiane do makiety na rzepy.
Poniżej filmik z próbnego przejazdu.
Mniej więcej w takiej formie makietę można będzie zobaczyć na najbliższej wystawie makiet w Przemyślu. Już nie mogę się doczekać! :D
Na 10 zdjęciu (#39), to zgranie toru z kostką brukową to przypadek czy celowo tak zrobiłeś ujęcie? Na pierwszy rzut oka wydaje się jakby tor wychodził poza moduł ;).
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.491 552 30
#48
nienaturalnie kanciasty nasyp
nasyp jest dwutorowy nie bez przyczyny. Opisałem to w pierwszym poście.
To, że nasyp jest szeroki, to jasne, cała linia była projektowana pod dwa tory, tyle że drugiego nigdy nie położono. "Zarzut" dotyczy samego profilu, który faktycznie wydaje się trochę za bardzo kanciasty, poza tym nie wiem, czy pochylenie skarpy nie jest za strome. Powinno być 1:1,5, a wydaje się z grubsza 1:1.

I jeszcze jedna, drobna uwaga: na linii 1-torowej wskaźnik W 9, oznaczający koniec odcinka z ograniczeniem prędkości, umieszcza się na odwrocie takiego wskaźnika oznaczającego początek ograniczenia w przeciwnym kierunku. W rezultacie maszynista widzi wskaźnik z oznaczeniem końca ograniczenia po lewej stronie toru patrząc w kierunku jazdy. Nie stosuje się wskaźników W 9 z końcem ograniczenia na osobnych słupkach po prawej stronie toru, jak widać na zdjęciu IMG_7602.jpeg. i IMG_7583.jpeg, Poza tym wskaźniki są chyba zamienione miejscami (rozumiem, że ograniczenie prędkości dotyczy przepustu): początek ograniczenia oznacza się wskaźnikiem z trójkątem wierzchołkiem w dół, a koniec - z trójkątem w górę. Zwykle też wskaźniki W 9 umieszcza się na nieco niższych słupkach, ale to szczegół. Jest tak:

IMG_7583 (1).jpeg


A powinno być tak:

IMG_7583 (2).jpeg
 
OP
OP
Pawlencjusz

Pawlencjusz

Aktywny użytkownik
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
424 0 0
#49
I jeszcze jedna, drobna uwaga: na linii 1-torowej wskaźnik W 9, oznaczający koniec odcinka z ograniczeniem prędkości, umieszcza się na odwrocie takiego wskaźnika oznaczającego początek ograniczenia w przeciwnym kierunku. W rezultacie maszynista widzi wskaźnik z oznaczeniem końca ograniczenia po lewej stronie toru patrząc w kierunku jazdy. Nie stosuje się wskaźników W 9 z końcem ograniczenia na osobnych słupkach po prawej stronie toru, jak widać na zdjęciu IMG_7602.jpeg. i IMG_7583.jpeg, Poza tym wskaźniki są chyba zamienione miejscami (rozumiem, że ograniczenie prędkości dotyczy przepustu): początek ograniczenia oznacza się wskaźnikiem z trójkątem wierzchołkiem w dół, a koniec - z trójkątem w górę. Zwykle też wskaźniki W 9 umieszcza się na nieco niższych słupkach, ale to szczegół. Jest tak:

Zobacz załącznik 993051

A powinno być tak:

Zobacz załącznik 993052
To jest świetna i bardzo wartościowa uwaga. Na pewno wkrótce to poprawię. :)
 
OP
OP
Pawlencjusz

Pawlencjusz

Aktywny użytkownik
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
424 0 0
#50
Wskaźniki W9 zostały poprawione. Dziękuję panu @Andrzej Harassek za zwrócenie na to uwagi. Jest to kolejna rzecz, której się nauczyłem przy budowie tej makiety. :)
Dodatkowo tam gdzie są W8 i W9 na bokach umieściłem naklejki ze strzałkami tak aby maszyniści je widzieli.
Zasłony gotowe po obu stronach. To czego zapomniałem pokazać na zdjęciach to jeszcze poprawione okablowanie pod makietą. Wszystkie LN-boxy są połączone a na końcach każdego segmentu znajdują się gniazda RJ12 więc wystarczy się wpiąć na jednym z końców w całą sieć.
Makietę dziś oraz jutro można zobaczyć na wystawie w Przemyślu.
 

Załączniki

Podobne wątki