Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Gratuluję założenia tematu o statkach. Mam nadzieję, że ten wątek będzie się rozwijał (może powstanie kiedyś osobny dział)?
Poniżej jednostka, którą planowałem zaprezentować w dziale kolejowym.
Prom Gryfia
Jednostka zbudowana została 1887 roku (!) w stoczni "Vulcan" Stettiner Maschinenbau AG. Na co dzień stoi przy jednym z nabrzeży szczecińskiej stoczni remontowej Gryfia (stocznia znajduje się na wyspie o tej samej nazwie). Jednostka pełni obecnie rolę promu rezerwowego i jest przeznaczona do transportu samochodów na wyspę. Przed II wojną światową był to prom samochodowo - kolejowy (niestety nie wiem kiedy tory zlikwidowano - prawdopodobnie podczas remontu w latach 70-tych XX wieku). W czasie II wojny światowej jednostka została zatopiona. Podniesiono ją z dna i wyremontowano w 1954 roku. W latach 70-tych wymieniono jednostkę napędową oraz przebudowano i podniesiono sterówkę. Silnik parowy zastąpiono jednostką Diesla. Silnik parowy można oglądać w Muzeum Narodowym w Szczecinie (z tyłu gmachu na Wałach Chrobrego). Nowa jednostka została źle dobrana (za mała moc), w związku z czym przy silnych wiatrach i cofce prom ma problem z manewrami (informację uzyskałem od jednego z pracowników stoczni). Jednostka może jednorazowo zabrać 250 pasażerów, nośność 100 ton, obsługa 4 osobowa: szyper, mechanik, 2-ch marynarzy. Jednostka w zeszłym roku w związku z awarią silnika w promie Gryfia II (prom główny) przez kilka miesięcy ponownie pełniła rolę jednostki podstawowej.
Poniżej widokówka z 1902 roku (o ile dobrze pamiętam), na której został uwieczniony ten prom. Źródło: www.sednia.pl
Bardzo ciekawie przedstawiony stateczek, wraz z historią- gratuluję pomysłu. O i widzę, że łódki też tu są to i ja dorzucę jedną. Fotka była w innym wątku ale po niekąd to też łódka.
Brytyjska straż pożarna rzeczna:
Tyłem:
[DOUBLEPOST=1409170720,1409170087][/DOUBLEPOST]Mój kumpel ma łódkę na której łowi ryby na jeziorze. Co oznacza, że formalnie też mogę ją wkleić i ponton ma jeszcze, gdyby pewne gabaryty obciążyły lekko tę łódkę.
Ponieważ temat mi się spodobał i zainspirował załączam kilka kolejnych zdjęć
Wszystkie zdjęcia wykonane w pobliżu przeprawy Karsibór w Świnoujściu.
Promy MF Karsibór
Przeprawę obsługują 4 promy wyprodukowane w latach 1976-1977. Mieszczą do 70 samochodów i do 300 osób.
W pobliżu przeprawy prowadzone są prace pogłębiające.
Pchacz Bizon-O-155. Armator OT Logistics
Pogłębiarka Kraken.
Najnowocześniejsza pogłębiarka w Polsce. Posiada na wyposażeniu koparkę Liebherr 984. Ponadto wyposażona jest w trzy opuszczane nogi, które pozwalają na jej wsparcie o dno i stabilizację w czasie pracy. Armator: Przedsiębiorstwo Robót Czerpalnych i Podwodnych.
Forum modelarskie ,temat "Statki" no to musi być jakiś model.
Żeby odpocząć od modeli kolejowych zbudowałem w latach 80-tych model holownika RC ARION skala 1:25 ,oczywiście cały z metalu, wyporność około 40kg zasilanie z dwóch akumulatorów motocyklowych 12V 11Ah ,przekładnia z maszynki do mielenia mięsa, silnik od wycieraczek z enerdowskiego ROBURA . Śruba 14cm ,holował łódkę czteroosobową na której siedziałem i sobie sterowałem , zabawa super
Latarnia stoi w Hull.U boot to U 534 ostatni zatopiony w II wojnie światowej przez RAF ,wydobyty w 1996 roku.Obecnie zrobiono z niego muzeum w Birkenhead.
Transport po Odrze Zachodniej przęsła nowego mostu zwodzonego, który ma połączyć wyspę Grodzką z Łasztownią w Szczecinie.
Jednostka: pchacz Pomorzak + ponton UWS-200. Armator: UW Service.
Bębenek. Odra Zachodnia.
Prom osobowy transportujący ludzi do ogrodów działkowych znajdujących się na wyspie Grodzkiej.