• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Stare koła Piko a nowe Tory

KacperWKK

Aktywny użytkownik
Reakcje
319 36 8
#1
Witam
Mam pytanko w temacie kół starych wagonów Piko które kół nie przypominają i na nowych torach A-gleis bujają wagonami jak na karuzeli. Mam wagony tylko Piko z lat 80-tych jakie mam kupić koła by zastąpić te kwadratowe i by problem wyeliminować nie znam się na rozmiarach i średnicach i kołach tzw izolowanych. Proszę o fachową poradę. Dziękuję i pozdrawiam
 

KoVaL

Znany użytkownik
Reakcje
2.988 57 5
#2
Najlepiej było by zakupić Roco ,ale to trochę drogo wyjdzie ,może dać ogłoszenie w kupię może ktoś ma . Te nowe koła Piko też są OK.
 

Merlin

Moderator Grupy BGM
Zespół forum
BGM
H0e
Reakcje
1.798 3 0
#3
Warto też czasami spojrzeć na giełdy modelarskie. Tam nieraz ktoś ma z jakiegoś wagonu (nowe koła) i można dostać taniej i w dodatku sobie dopasować średnicę :)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.368 544 30
#6
nie znam się na rozmiarach i średnicach i kołach tzw izolowanych
Najlepiej jednak "poznać się na tym", czyli wziąć suwmiarkę i zmierzyć średnicę kół i długość osi (wraz ze stożkowymi końcami). W starych wagonach Piko były zasadniczo dwa typy zestawów kołowych, do wagonów towarowych i krótkich osobowych miały koła izolowane od osi, a do wagonów osobowych 4-osiowych - jednostronnie izolowane (oś połączona elektrycznie z jednym kołem, było to potrzebne do oświetlenia wagonów). Jedne i drugie zestawy miały, o ile pamiętam, te same wymiary (średnicę i długość osi). Trzeba na te wymiary zwrócić uwagę, bo inaczej mogą być problemy z jazdą.

Faktycznie, Gbs miały chyba mniejsze koła.
 

Podobne wątki