• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Stacje z drewnianym budynkiem głównym

Z

Zv

Gość
#27
Zalesie swego czasu rysowalem razem z Czarnocinem jeszcze wtwdy w N ale nie skończyłem. Natomiast budynek w Budwitach to pawilon Cesarski i ma podo na hhistorię do budynku z Czarnocina tylko nie bral udzialu w wystawie. Byl zbydowany na przyjazd Cesarza.
 

Załączniki

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
9 0 0
#30
Minkowice, Sadurki, Puławy, Gołąb, Życzyn, Dęblin, Pilawa.
Oprócz dwóch ostatnich wszystkie budowane według tego samego wzoru.

Pozdrawiam serdecznie i wzorowo.

ksiezyc_nad_gieesem ...
Przedstawiam stację moich okolic:

Puławy (zdjęcia P1, P2, P3)
od strony ulicy i od strony torów. Zdjęcia z 2006 roku (zima).
[DOUBLEPOST=1418240759,1418240291][/DOUBLEPOST]Gołąb (zdjęcia G1 do G4 - moje z 2006), Obecnie te budyneczki gospodarcze nie istnieją.

Dęblin - zdjęcie D1 (moje i także z 2006 r.). Ten akurat to budyneczek po renowacji.

Klementowice (zima 2013) - zdjęcie K1. Budynek taki jak na stacji Gołąb.

Wszystkie te stacje leżą na tej samej linii w rozpiętości 25 - 30km, a budynki są pozostałością obecności Rosjan podczas zaborów.
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:
K

KNG

Gość
#33
a budynki są pozostałością obecności Rosjan podczas zaborów.
Tu proponowałbym zrobić rozróżnienie między kolejami budowanymi przez firmy prywatne (do których zalicza się Nadwiślanka) i kolejami budowanymi przez rząd rosyjski (tak zwanych skarbowych).
Te drugie to linie strategiczne czyli Brześć - Chełm, Łuków - Lublin, Siedlce - Ostrołęka - Łapy, Pilawa - Ostrołęka, Grodno - Orany i Bołogoje - Siedlce.
Pozostałe to linie prywatne, w większości znacjonalizowane przed I wojną światową.
A budynki drewniane dlatego, że firma prywatna szukała oszczędności gdzie się dało i stąd drewniane mosty (poza zdaje mi się 4 czy 5), drewniane budynki i tak dalej.
Budynki ceglane na Nadwiślance to już czas po nacjonalizacji czyli po 1898 r.

Pozdrawiam serdecznie i ceglasto.

ksiezyc_nad_gieesem ...
 

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
9 0 0
#36
W odniesieniu do zamieszczonych zdjęć dworca PUŁAWY, takie coś jeszcze znalazłem. Dworzec PUŁAWY z dawnej fotografii:
- http://www.bazakolejowa.pl/foto/1004/1208755939-2.jpg (od strony torów) data nieznana mi.

Z kolei to zdjęcie z portalu "Dawne Puławy". Dworzec widoczny od strony ulicy (wygląda na stare czasy):
- http://dawnepulawy.pl/Galeria91/slides/Bahnstation-Stacja kolejowa Druck Graphische Ansalt ,,Akropol,, Krakau..jpg

...a teraz (od strony ulicy) zabity dechami, a raczej blachami:
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:
OP
OP
Szwed1978

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.388 58 3
#37
Fragment budynku stacji. Widoczna kasa i (słabo widoczny) kiosk "Ruchu"1932 r.
Czy lampa oświetleniowa naftowa ?

Fragment budynku stacji. Widoczna kasa i słabo widoczny kiosk Ruchu 1932 1..jpg
Fragment budynku stacji. Widoczna kasa i słabo widoczny kiosk Ruchu 1932..jpg
 
Ostatnio edytowane:

RafałM

Znany użytkownik
Reakcje
23 3 0
#38
Zdjęcie nr 1:Zabytkowy dworzec w Puszczykowie koło Poznania na trasie -Poznań-Leszno-Wrocław Wybudowany w latach 1897-1910 Jest teraz własnością prywatną a w środku jest restauracja .Stan obiektu jest taki sobie
Zdjęcie nr 2: Na tej samej trasie kolejowej kilka kilometrów dalej stoi także z tego okresu piękny dworzec ,który przeszedł gruntowny remont wykonany przez PKP
Zdjęcia pochodzą z internetu
 

Załączniki

Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 0
Koleje w Polsce 20
Koleje w Polsce 1
Koleje w Polsce 79
Koleje w Polsce 15

Podobne wątki