• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Diorama Stacja Tamzynowo Wlk.

OP
OP
mikl

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.387 123 11
Dzięki bardzo. Trawek mam bez liku (fajny zestaw paru odcieni w jednym pudełku ma w ofercie Noch) więc łatwo się miesza żeby nie powtarzać odcieni. Z pierwszych prób jestem zadowolony, choć drzewa i krzewy mi sprawiają najwięcej problemów. Niedawno zakupiłem siateczkę Nocha, ale coś zbyt sferyczna korona drzew mi wychodzila więc wróciłem do gąbek. Największym rozczarowaniem są "kwiatki" Nocha (zestaw czterech kolorów). Jak dla mnie zbyt grube i wyglądają bardziej jak kolorowe otoczaki. Następnym razem sprobuje sposobu "na gąbkę do zmywania naczyń" którą testował jeden z kolegów z forum.

Następnym krokiem jest zabranie się za przeciwną stronę dioramy gdzie znajduje się tor do magazynu, waga i skrajnik. I chyba ten kawałek będzie można uznać za skończony. Muszę jeszcze podłączyć oświetlenie przy koźle oporowym i W4 plus dorzucę semafory swietlne
 
OP
OP
mikl

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.387 123 11
Przerwa technologiczna spowodownana brakami sprzetowymi skusiła mnie to zabawy w fotografa:) oto efekty/defekty dzisiejszej sesji

IMAG0997.jpg
IMAG0996.jpg
IMAG0995.jpg
IMAG0993.jpg
IMAG0992.jpg
IMAG0991.jpg
 

Brodagaz

Znany użytkownik
Reakcje
28.726 109 2
Było by super jakbyś dał jakieś tło , lub po prostu zasłonił białą kartką niepotrzebne rzeczy w tle.;):)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.931 577 30
Na czwartej fotce widać na wysokości czoła Bipy wskaźnik na środku peronu, prawdopodobnie W 4. Pytanie: dlaczego on tam w ogóle stoi (peron się tam nie kończy), a jeżeli już ma jakieś uzasadnienie, to powinien być bliżej krawędzi peronu, żeby maszyniście nie przesłaniali go np. podróżni, czekający na pociąg.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.931 577 30
OK, ale w oryginale użyteczna część peronu kończy się przed W 4, a sam peron zaraz za. Przy sąsiednich torach są na tej samej wysokości semafory, więc widać, że do tego miejsca mają dojeżdżać pociągi i tam ma to uzasadnienie. Na module peron się ciągnie dalej i nie widać powodu, dla którego pociągi miałyby stawać akurat tu. Ale może taki powód jest? Wszystko zależy od tego, jak ma wyglądać całość. A po drugie, wskaźnik jest bliżej toru, którego dotyczy, a że peron jest wąski, to wyszło, że stoi na środku. Na makiecie peron jest szerszy, a w dodatku ten W 4 wydaje się nawet bliżej tego drugiego toru. Wiem, że trochę się czepiam...;)
 
OP
OP
mikl

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.387 123 11
W żadnym wypadku to nie jest czepianie! Moja teoria jest taka, że na następnym module byłyby już rozjazdy więc sygnalizatory w teorii miały być umiejscowione na końcu tej bądź początku następnej części dioramy. Niejako sobie wymyśliłem że wskazik będzie stał gdzie stoi , bo reszta peronu jest w stanie nienadajacym się do użytkowania.

Co do szerokości peronu to wyszedł mi trochę za szeroki, a miał być niejako taki sam jak na w/w stacji czyli mieć jedną krawędź użyteczną. wskaźnik wyszedł w środku gdyż tak wyglądało na załączonym wcześniej obrazku. Plus jakoś tak z symetria mi za pan brat...

Jeszcze jest czas na zmiany więc jak trzeba to się przestawi:)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.931 577 30
To poczekałbym z decyzją, aż będzie już pewne, jak ma wyglądać ciąg dalszy. Życzę powodzenia, bo zapowiada się bardzo fajnie.
 

Adam Okuń

Znany użytkownik
Reakcje
1.382 3 0
Musiałbyś jakoś zaznaczyć koniec peronu wcześniej tak jak jest to na cytowanym zdjęciu ze Szklarskiej. Barierka, łańcuch z tabliczką "przejścia nie ma" etc.
 
OP
OP
mikl

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.387 123 11
Ale przeciez na zdjeciu nie ma zadnej tabliczki. Myslalem ze moze po prostu "zachwaszcze" czesc peronu coby byla widoczna granica. Zastanawiam sie po prostu czy kiedys peron nie byl tak dlugi jak pokazuja krawedzie i wskaznik W4 zostal postawiony w pozniejszych czasach (moze kiedy stacja zostala wyposazona w sygnalizatory swietlne?).

Na koniec pytanie ogolne: Czy ustawienie W4 jest zalezne od lokalizacji semofora, aby zachowac odpowiednia widocznosc sygnalow z kabiny maszynisty?


Ps: jeszcze widok z drugiej strony co by łatwiej było ogarnąć temat lokalizacji wskaźnika względem semaforow i końca peronu.



http://dolny-slask.org.pl/773559,foto.html


Jak widać peron się ciągnie przez całkiem spory kawałek za wskaźnikiem.
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.931 577 30
Na zdjęciu widać, że dalsza część peronu nie jest przeznaczona dla podróżnych (nawet, jeżeli nie ma łańcucha i tabliczki). Peron ma niższą krawędź, by maszynista mógł lepiej obejrzeć podwozie lokomotywy w razie potrzeby. To jest pozostałość po trakcji parowej, kiedy na postoju drużyna lokomotywowa sprawdzała stan wiązarów i innych elementów i smarowała je. Kawałek za W 4 peron w ogóle się kończy.

Oczywiście, bywa tak, że dawniej długi peron jest teraz używany tylko na części długości (pociągi sa krótsze) i dlatego W 4 przestawiono, a nieużywana część peronu zarosła trawą. Zmiana sygnalizacji na świetlną w zasadzie nie powinna mieć tu znaczenia, ale mogło się to stać w tym samym momencie, przy jakiejś modernizacji stacji. Właśnie dlatego napisałem, że wstrzymałbym się z decyzją, aż skrystalizuje się koncepcja całości.

Wskaźnik W 4 ustawia się, by wskazać miejsce zatrzymania czoła pociągu, gdy nie ma w tym miejscu semafora. Uwzględnia się przy tym zwłaszcza wygodę podróżnych, np. miejsce wejścia na peron, lokalizację wiaty itp. Oczywiście semafor powinien być z tego miejsca widoczny, ale jeżeli nie jest, to nie raz stosuje się np. sygnalizator powtarzający. To jest kwestia indywidualna, wynikająca z miejscowych warunków. Jeżeli w tym miejscu jest semafor, wskaźnika W 4 nie stawia się. Dlatego też na fotce widać, że przy sąsiednim torze nie ma W 4, bo jest tam semafor, który jednoznacznie wyznacza miejsce, dokąd pociąg może dojechać (nawet, jeżeli jest sygnał zezwalający na jazdę, to pociąg mający planowy postój powinien stanąć przy semaforze, chyba, że wcześniej jest W 4).
 

Adam Okuń

Znany użytkownik
Reakcje
1.382 3 0
Pomyślałem o tabliczce bo u Ciebie nie ma tak wyraźnej granicy peron/peron użytkowy jak na zdjęciu. To by było jakieś rozwiązanie aby drużyna miejscowych koszykarzy nie zrobiła sobie wokół wskaźnika miejsca do debaty nad kolejnym meczem i nie zasłoniła maszyniście ważnej informacji :)
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.144 7 0
-Miki w tym miejscu jest przeciez podjazd do rampy dla wozów , przyczep i samochodów ciezarowych , staro torze bocznicy jest i kończy i zawsze się kończyło przed wagą , a Ty wszystko przestawiłeś
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.144 7 0
- Tamzynowa ,-ja tam bardzo dawno już temu z pobliskiej jednostki pancernej odbierałem od wojska stare zelastwo i je ładowaliśmy na lory kolejowe wyobraż sobie ,że z tej właśnie wąskiej rampy , oni podjeżdżali z tymi tankami na lawetach właśnie tam gdzie Ty dałeś kawałek toru i kozioł , jak pakowaliśmy te T34 - tu ciekawostka te wraki stały a właściwie toczyły sie na swych kołach nie było na nich gąsienic , a jak podjeżdżali to w nocy ktorys za blisko podjechał i zarwał sie fundament tej wagi stad widac przecież jeszcze świerzy fundament , zresztą cała ta waga jest nieoryginala podczas tego uszkodzenia całość została wymieniona oprócz budki , -budka jest oryginalna
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
mikl

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.387 123 11
No dobra, ale jak tam tym starem zaparkowac pomiedzy rampa a budynkiem wagi....plyty betonowe prowadza tylko na rampe. Zrobie zdjecie z bliska na ten kawalek to bedzie mozna bardziej szczegolowo pokombinowac co tam najlepiej wrzucic!
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.144 7 0
- ta rampa do załadunku lub wyładunku na wozy była juz zanim wybudowali wagę , jakieś wytłumaczenie musiało byc ,ze tak blisko rampy wybudowali tą wage - tego nie wiem , wczesniej furmanki i ciezarówki jakos dawały radę wymanewrować , wojsko nigdy z tej stacji nie korzystało , dla mnie było najblizej i oni tymi swoimi krazami z lawetami jakos ekwilibrystycznie dawali radę do nocy , a w nocy pod jedną z lawet z czołgiem zapadła się ziemia , -do samej rampy byla nawierzchnia z kamieni chyba czy jakos tak
 
OP
OP
mikl

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.387 123 11
Obiecane zdjecia "po drugiej stronie torów" części dioramy z rampą i pozostałością po dodatkowym torze... słuszność takiego stanu rzeczy została już podważona ale czekam na więcej komentarzy zanim zdecyduje się na przeróbkę

IMAG1014.jpg
IMAG1012.jpg

IMAG1008.jpg
 

Podobne wątki