• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta modułowa wg norm Stacja ''STRZYŻÓW''

P

Paweł Piotr

Gość
#81
Semafory D i E powinno się przestawić: semafor D przesunąć w kierunku ukresu rozjazdu nr 2, semafor E odsunąć od ukresu rozjazdu nr 2. Obydwa te semafory powinny stać w tej samej linii poprzecznej do osi torów, bowiem ich ustawienie jest liczone w tej samej odległości min,. 15 m od ukresu rozjazdu nr 2. Nastawnia - piękności... (y)
 

Załączniki

  • 155,6 KB Wyświetleń: 405

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
381 5 1
#84
No nie do końca zgodzę się z uwaga Pawła Piotra. Jest to prawda, ale wymiar 15m jest odległością minimalną i semafor może stać trochę dalej zwłaszcza, że patrząc na wszystkie to stoją one praktycznie na jednej skośnej do torów linii co też jest właściwe. Czyli Twoja decyzja, bo oba ustawienia będą prawidłowe.
 
OP
OP
Inkson

Inkson

Administrator
Zespół forum
Donator forum
BGM
Reakcje
1.694 32 0
#85
stoją one praktycznie na jednej skośnej do torów linii co też jest właściwe.
Nie ukrywam, że pocieszyła mnie ta cenna uwaga bo jest mały problem z przestawieniem semafora E, ponieważ przesuwając go do tyłu to napęd będzie naprzeciwko uchwytu do nogi i jest możliwość uszkodzenia napędu podczas dokręcania zacisku nogi. Takie skośne ustawienie semaforów widziałem gdzieś na stacji, ale nie pamiętam gdzie i takim ustawieniem sugerowałem się w tym skośnym ustawieniu.
 
P

Paweł Piotr

Gość
#86
Mój poprzedni post dotyczący ustawienia semaforów D i E miał na celu zwrócenie uwagi, że - oczywiście biorąc pod uwagę modelarską proporcję optyczną, a nie mechaniczne przeliczanie 15 m do skali - semafor D stoi za daleko od ukresu, semafor E za blisko ukresu rozjazdu 2. Oczywiście, że semafory można ustawić w odległości większej od wymaganej minimalnej od ukresu, ale trzeba mieć przy tym świadomość, że - bez żadnego uzasadnienia - skraca się i tak już niedużą długość użyteczną torów stacyjnych.
Pozorna "estetyka" ustawienia semaforów stacyjnych nie jest wynikiem artystycznych predyspozycji projektanta, ale ma całkiem przyziemne uzasadnienie, wynikające z tzw. warunków miejscowych oraz obowiązujących przepisów. Stąd też właśnie (jeśli nie ma innych powodów) bierze się ustawienie dwóch semaforów stojących przy sąsiednich torach zbiegających się na rozjeździe, że będą one stały w tej samej odległości od ukresu tegoż rozjazdu (min. 15 m), w sytuacji krótkich torów stacyjnych, tak, by otrzymać maksymalną możliwą długość użyteczną tychże torów. Tylko tyle... :p... :D...
 
OP
OP
Inkson

Inkson

Administrator
Zespół forum
Donator forum
BGM
Reakcje
1.694 32 0
#87
Dziękuję za te wskazówki i nie omieszkam skorzystać ze wszystkich wskazówek przy budowie ''Kościelca-2''
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGMK
Reakcje
1.588 35 1
#88
@inkson jest jeszcze mały drobiazg i aż się dziwię, że nasi Nauczyciele nie dali Ci "bęcków" za strzałę, która (podobnie jak i mniej widoczny układ latarni na tarczy ostrzegawczej) jest niemiecka. My mamy białe strzały z czerwoną obwódką.
 
OP
OP
Inkson

Inkson

Administrator
Zespół forum
Donator forum
BGM
Reakcje
1.694 32 0
#92
Posiał trawę i czeka aż wzejdzie. Wiosna już niebawem to trawa zaraz się zazieleni. Troszkę cierpliwości.
 

zepfot

Znany użytkownik
GGM
Reakcje
443 0 1
#93
Ja tak z innej beczki zapytam . Czy ten żaglowiec który jest widoczny na ścianie na kilku zdjęciach to "Juan Sebastian de Elcano" ?
 
OP
OP
Inkson

Inkson

Administrator
Zespół forum
Donator forum
BGM
Reakcje
1.694 32 0
#94
Szczerze mówiąc to nie wiem, a na fototapecie nie ma nazwy tego żaglowca.
 

Podobne wątki