• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta modułowa wg norm Stacja ''STRZYŻÓW''

OP
OP
Inkson

Inkson

Administrator
Zespół forum
Donator forum
BGM
Reakcje
1.694 32 0
#41
Dla uzupełnienia relacji fotograficznej umieszczam zdjęcia drugiej głowicy i całości stacji. Teraz zostaje zrobienie pulpitu i jak wszystko będzie działać to można zacząć robić infrastrukturę.
DSC07671.jpg
DSC07677.jpg DSC07672.jpg DSC07678.jpg DSC07675.jpg
 
OP
OP
Inkson

Inkson

Administrator
Zespół forum
Donator forum
BGM
Reakcje
1.694 32 0
#42
W wolnych chwilach powstają segmenty na których jest zjazd z dwóch torów na jeden. Będzie to wspólne dzieło członków OKMK ''Piętrusek'',a moim zadaniem jest wykonanie skrzynek, położenie torów i kabli. W pierwszej kolejności powstaje segment długości 90cm na którym są zwrotnice i dwa segmenty po 45cm na których będą semafory. W późniejszym czasie mają być zrobione jeszcze dwa segmenty po 90cm które będą wstawiane między skrzynkami z semaforami, a skrzynka ze zwrotnicami tak żeby zwiększyć odległość semaforów od zwrotnic. 201510181836.jpg 201510181838.jpg 201510181837.jpg 20151021_191128.jpg 20151018_191605.jpg
 
P

Paweł Piotr

Gość
#43
Zastanawiam się, czy ten odcinek toru prostego ma jakieś uzasadnienie, można było rozjazd zwyczajny prawy dać od razu za rozjazdem zwyczajnym lewym, o tyle przecież można zyskać na długości toru głównego zasadniczego, w którym te rozjazdy leżą... :niepewny:
 

Załączniki

P

Paweł Piotr

Gość
#45
Jeżeli to jest możliwe, pozostaw rozjazdy zaznaczone czerwoną strzałką na swoim obecnym miejscu, przesuń dwa górne tory (zaznaczone czerwonym kółkiem) wraz z leżącymi w nich rozjazdami o długość prostego odcinka (żółty odcinek) - głowica zwrotnicowa zrobi się bardziej skupiona, a Ty zyskasz na długości użytecznej owych dwóch górnych torów - właśnie tego tyczyła moja poprzednia uwaga... :)
 

Załączniki

OP
OP
Inkson

Inkson

Administrator
Zespół forum
Donator forum
BGM
Reakcje
1.694 32 0
#46
Raczej to nie jest już możliwe bo tory są zalane klejem, a pod spodem już są zamontowane napędy i cała elektryka. Takie usytuowanie tej górnej zwrotnicy miało na celu aby tor pod magazynem i placem rozładunkowym miał co najmniej 90cm. Ale cenna uwaga jest mile widziana i przy budowie ''Kościelca 2'' powinno być lepiej.
 
P

Paweł Piotr

Gość
#47
Należy pamiętać, że w pierwszej kolejności w pracach projektowych ustala się maksymalną, możliwą do uzyskania, długość użyteczną torów przebiegowych (głównych zasadniczych i głównych dodatkowych) oraz możliwie najkrótsze (skupione) głowice rozjazdowe, cała reszta jest pochodną powyższego...
A w tym przedsięwzięciu, realizowanym bardzo starannie, jestem wiernym kibicem.. (y)
 
OP
OP
Inkson

Inkson

Administrator
Zespół forum
Donator forum
BGM
Reakcje
1.694 32 0
#50
To nie jest Kościelec tylko kawałek szlaku kolejowego dla OKMK Piętrusek. Nie będę zakładał nowego tematu na dwa segmenty.:)
 
OP
OP
Inkson

Inkson

Administrator
Zespół forum
Donator forum
BGM
Reakcje
1.694 32 0
#54
Prace przy budowie skrzynek stacji Kościelec zostały zakończone. Został zmieniony układ torowy na pierwszej głowicy i powstała bocznica z dwoma torami. Ciężko było zamontować napęd przy samym kraju segmentu ale się udało i wszystko działa. Teraz powstaje pulpit do sterowania stacją, relacja niebawem.
20151203_182130mmmmmm.jpg 20151203_182140kmnbv.jpg 20151203_182206kkkl.jpg 20151203_181156mmmmmnb.jpg 20151203_181212nbvcmm.jpg
 
OP
OP
Inkson

Inkson

Administrator
Zespół forum
Donator forum
BGM
Reakcje
1.694 32 0
#55
Pulpit do sterowania stacją powoli się robi. Teraz przed montażem przełączników i diod trzeba narysować schemat na blasze, to wobec tego prosiłbym kogoś co by mi wskazał jakie błędy popełniłem przy opisie schematu bo nie wszystkiego jestem pewien na 100%.
 

Załączniki

OP
OP
Inkson

Inkson

Administrator
Zespół forum
Donator forum
BGM
Reakcje
1.694 32 0
#56
Dopiero teraz zauważyłem, że nie ponumerowałem torów bocznych, a i tak nie jestem do końca pewien jak je ponumerować.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.392 544 30
#57
Jeżeli kilometraż wzrasta z lewej do prawej (co sugerują oznaczenia semaforów i zwrotnic), to prawidłowa numeracja torów głównych jest od dołu: 3, 1, 2, 4. Tory żeberkowe będące przedłużeniem dolnego toru Który powinien mieć numer 3) można oznaczyć tą samą liczbą z dodatkowymi literami "a" i "b", a dodatkowe żeberko na dole po prawej kolejnym numerem nieparzystym, czyli 5. Te dwa żeberka po prawej można też oznaczyć oddzielną dziesiątką, np. 13 i 15. Zwrotnice powinny być oznaczone kolejnymi numerami od lewej, a więc np. obecna zwrotnica 4 powinna mieć numer 3 i na odwrót. W prawej głowicy numery zaczynają się od kolejnej dziesiątki i to akurat jest dobrze, choć ja zacząłbym od 11, nie od 10.
 
P

Paweł Piotr

Gość
#58
Zwrotnice numeruje się zgodnie z rosnącym kilometrowaniem. Oznaczenie semaforów wskazuje, że kilometrowanie rośnie z lewej do prawej strony. Wyobraź sobie pionową linię, prostopadłą do osi toru głównego zasadniczego nr 1 (czerwona na rysunku), która przesuwa się z lewej do prawej strony po układzie torowym makiety (nie planu schematycznego!). Jak napotka na miejsce zabudowy napędu zwrotnicowego, zapisujemy kolejny numer zwrotnicy. Jeżeli zdarzy się, że w tym samym położeniu linia ta napotyka na dwa (lub więcej) różne napędy zwrotnicowe, nadajemy im kolejne numery poczynając od góry schematu.

Na takiej małej stacji nie stawia się osobnych sygnalizatorów manewrowych, bo jest to nieuzasadnione przepisami, rachunkiem ekonomicznym i optymalnymi wymiarami nastawnicy. Tory boczne 3a oraz 11/13 będą zabezpieczone wykolejnicami Wk1 i Wk4 (numeracja uwzględnia zapas projektowy).

Uwzględniając zatem wcześniejsze uwagi Andrzeja oraz moje, schemat będzie się przedstawiał, jak na załączonym rysunku.

(Tor boczny 3a równie dobrze może nazywać się 5, tor boczny 11 równie dobrze może nazywać się 3b… - to jest w gestii projektanta..)

 

Załączniki

Ostatnio modyfikowane przez moderatora:
OP
OP
Inkson

Inkson

Administrator
Zespół forum
Donator forum
BGM
Reakcje
1.694 32 0
#59
Dziękuję obu Panom za cenne uwagi i jednocześnie rozumiem, że semafory i tarcze ostrzegawcze udało mi się dobrze opisać.
 
P

Paweł Piotr

Gość
#60
Można by uszczegółowić nazwy semaforów: wjazdowe - z ramionami rozprzężonymi (podające zezwalające sygnały Sr2 i Sr3) przy literze powinny posiadać w wykładniku potęgi symbol "1/2", semafory wyjazdowe dwuramienne z ramionami sprzężonymi (podające sygnał zezwalający Sr3) przy literze nazwy powinny mieć w wykładniku potęgi symbol "2". Podobnie jak w terenie (patrz rysunek):
 

Załączniki

Podobne wątki