• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta domowa Stacja Sepno - na linii Kościan - Grodzisk Wlkp.

Aurel

Aktywny użytkownik
Reakcje
156 10 0
#1
Sepno3.jpg sepno1.jpg sepno2.jpg Witam,
chodzi mi po głowie już od dłuższego czasu taki projekt budowy makiety. Oglądając Wasze prace aż się marzy rzucić w otchłań prac i rozpocząć.
Makieta ma odzwierciedlać dwie stacje, obie uproszczone i zmniejszone do maksimum, aby wpasować się w powierzchnię około 16m2, kwadracie o boku 4 metry. Idea jest taka, aby poprowadzić tory dookoła pomieszczenia, na jego dwóch bokach wybudować dwie stacje połączone linią lokalną jednotorową, a jednocześnie większą stację uczynić węzłową tzn. dwie odnogi linii lokalnej, prowadzące do stacji Sepno i jedna linia jednotorowa magistralna, okalająca pokój dookoła, niżej lub wyżej od linii lokalnej, z torami odstawczymi dla ukrycia pociągów. Muszę to jeszcze dobrze przemyśleć.
Oczywiście zdaję sobie sprawę z ogromu prac, ale powolutku mogę sobie dłubać, czas nie goni...
Zacząłem od szlaku jednotorowego jakieś 9 lat temu, jeszcze używając metody LL z pierwszych lat powstawania makiet modułowych, gdzie wybudowałem linię o długości około 1,8 metra na dwóch modułach. Moduły te nie są zazielenione jeszcze. Użyłem wówczas do nich torów Roco 2,5 mm. Od tego czasu ze względu na warunki lokalowe musiałem prace wstrzymać, skupiając się na zbieraniu taboru, budynków, zieleni i innych elementów, które wydały mi się niezbędne do budowy.
Linia ta jest mi bliska z lat dzieciństwa, kiedy to z dziadkami w latach 80-tych podziwiałem stojące i zmieniające się składy na stacji Kościan, gdzie z Grodziska wjeżdżał parowóz Ol49 lub Ty2 z dwoma ryflaczkami oraz raz po raz towarowymi, a po drugiej stronie stacji oczekiwała leszczyńska SP42 z ryflakami do Gostynia. Po torach głównych śmigały wtedy podobnie jak i teraz EN57, EU07 i z towarowymi ET22.
Marzy mi się wrócić do tamtych czasów...kiedy wzdłuż torów spacerowało się do pobliskiego lasku przez most żelazny i drobne przepusty.
Dziś linia jest nieczynna, ostatni skład pasażerski odjechał z Kościana do Grodziska w 1989 roku, towarowe przetrwały bodajże do 1991 roku, kiedy linię oficjalnie zlikwidowano. Po tym roku jeździły nią jeszcze sporadycznie pociągi okolicznościowe w tym z udziałem wolsztyńskich parowozów Ok22 i TKi3. Dziś odbywa się na niej ruch drezynowy GKD.
Jako materiał torowy przyjąłem A-gleis PIKO ze względu na cenę, wydaje mi się dość dobrym kompromisem, między odwzorowaniem toru w realu, a ceną. Trochę martwią mnie zwrotnice i plastikowe krzyżownice, więc nie ukrywam nieco się waham.
Załączam uproszczony układ torowy wykonany w SCARM, skrócony maksymalnie, choć chętnie bym go jeszcze skrócił.
Dołożyłem semafory wyjazdowe, stacja ich w realu nie posiadała, ale wydały mi się na tyle ciekawym elementem, że postanowiłem je dodać. Dodałem też budynek nastawni i tu proszę o uwagi - w rzeczywistości w budynku dworca znajdowała się nastawnia, ale w modelu nie mam takiego elementu i chcę, aby sterowanie zwrotnicami i semaforami odbywało się z nastawni - tu pytanie, czy jedna nastawnia wystarczy, czy należy dołożyć po drugiej stronie stacji kolejną?
Poproszę również o spojrzenie na układ torowy, zaczerpnąłem go z Geoportalu i zmodyfikowałem (nie wiem, czy właściwie), w terenie już niewiele elementów się zachowało, większość torów bocznych oraz wszystkie rozjazdy zostały zdemontowane.
Budynki i infrastrukturę wykonam z fabrycznych modeli budynków. Ale to długa droga...
Proszę o uwagi.
Sepno3.jpg sepno1.jpg
 
OP
OP
Aurel

Aurel

Aktywny użytkownik
Reakcje
156 10 0
#2
Dziś chciałbym wstawić zrobiony w Scarm plan stacji głównej, w której krzyżują się trzy linie. Pierwsza główna - jednotorowa oraz dwie lokalne każda wychodząca z jednej strony stacji.
Linia główna pierwotnie dwutorowa ze względu na brak miejsca zredukowana została do jednotorowej. Obie linie lokalne biorą swój początek przy peronie pierwszym (to ten przy dworcu). Pociągi na linii głównej zatrzymywać się będą przy peronie drugim, ewentualnie pierwszym jeśli będzie wolny, na przykład w trakcie przepuszczania wyższych rangą pociągów np. pospiesznych, czy ekspresów.
Stacja na planie wyszła dość długa, jak na moje warunki lokalowe, chciałbym ją ograniczyć co 4 metrów, teraz w planie ma ponad 5 metrów, co jest już na tym etapie nierealne.
Zastanawiam się nad zredukowaniem długości torów, co będzie się pewnie wiązać z usunięciem ostatniego toru bocznego, licząc od budynku dworca.
Proszę o uwagi oraz spostrzeżenia co można usunąć, aby skrócić stację i zachować jej podstawowe założenia:
- ilość torów wyprowadzonych ze stacji - 4 (w okrąg) - docelowo myślę że będą zakręcać w drugą stronę, tak by był widoczny dworzec od strony peronu.
- dwa tory dla linii lokalnych przy peronie 1
- dwa tory dla linii głównej przy peronie 2
- lokomotywownia dwustanowiskowa z nawęglaniem
- magazyn wraz z rampą czołowo-boczną
- wieża ciśnień
- dwie nastawnie
- peron 2 będzie posiadał zadaszenie, a perony będą się łączyć przejściem podziemnym
- jeden tor lub dwa najlepiej tory postojowe dla pociągów towarowych
Sygnalizacja na tej stacji ma być świetlna. Zrezygnowałem ze względu na natężenie obiektów na stacji z bocznicy zakładowej do cukrowni.

Proszę również o krytyczne spojrzenie jeśli chodzi o drogi przebiegu pociągów.
Dzięki
Tomek
 

Załączniki

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
372 5 1
#3
No niestety ten układ torowy to "kiszka". Główna linia dwutorowa powinna przechodzić przez stację dwutorowo bezkolizyjnie. A niestety tak nie jest. Piszesz, że dla linii głównej jest peron wyspowy, czyli na obu końcach tory linii głównej mają kolizję (schodzą się) na rozjazdach krzyżowych. Źle! Połączenie wszystkich torów w głowicy po prawej stronie na jednym rozjeździe jest nie do przyjęcia. Nie może być tak, że jeden rozjazd "trzyma" całą głowicę!. Dalej. Wjazd z lewej strony z bocznej linii wchodzi prosto pod magazyn i rampy, czyli jak coś nie stanie pod semaforem to pojedzie prosto pod magazyn i ... bum!!! To samo jak coś ucieknie z pod magazynu to od razu na szlak. Jeśli pierwszy rozjazd ustawić normalnie "na zboczenie" czyli do toru linii głównej to mamy następną sytuację niebezpieczną i to gorszą bo grozi "czołówką". Moim zdaniem tory pod magazynem i rampowe wraz z budynkiem stacyjnym przesuń "do góry", tor z linii bocznej przeprowadź przed budynkiem i połącz z torem linii bocznej z drugiej strony. Peron wyspowy też "do góry" o jeden tor tak aby znalazł się między torami linii głównej. Trzy krawędzie wystarczą zupełnie. Pojedynczy tor linii głównej z prawej strony wprowadź tak aby na jego "przedłużeniu" był tor linii głównej dla jazdy z prawa na lewo. Tor przeciwnego kierunku powinien kończyć się ślepo za rozjazdami głowicy prawej.
 
OP
OP
Aurel

Aurel

Aktywny użytkownik
Reakcje
156 10 0
#4
Już wyjaśniam część wątpliwości:

Wyloty torów po lewej stronie - licząc od zewnętrznej to:
a) linia głowna
b) linia lokalna
c) żeberko ochronne - zakończone kozłem

Natomiast po prawej licząc od zewnętrznej to:
a) linia lokalna
b) linia główna

W realu - linia główna jest dwutorowa (tu z racji uproszczenia zredukowana do jednotorowej), z prawej strony schematu linia lokalna rozjazdem krzyżowym przechodzi z peronu 1 (zamkniętego toru żeberkiem pod dworcem) na zewnętrzną stronę okręgu. Stąd dziwnie wygląda ta prawa głowica. Pytanie czy może tak zostać, czy należy zmienić ten wjazd zastępując rozjazd krzyżowy, dwoma pojedynczymi.
Mam nadzieję, że z lewej strony wątpliwości udało mi się wyjaśnić. Nie do końca widziałem w Scarm jak wstawić kozioł oporowy.
 
Ostatnio edytowane:

LUKASZdiy

Aktywny użytkownik
Reakcje
4 0 0
#5
W temacie piszesz o realnej stacji a pokazujesz fikcyjne projekty

Zauważyłem że w wielu postach pojawia się tendencja do maxymalnego walenia torów, bocznic, rozjazdów gdzie tylko można.

Zacznij swój projekt od przeprowadzenia magistrali dwutorowej dookoła i juz masz poczatek.
Później w internecie nawet na semaforku poszukaj schematów stacyjek fajna dosyć prosta stacja poapatrz Cierpice akurat na lini dwutorowej
Potem po drodze zrób jakiś przystanek ale sadze kieruj sie realnymi stacjami

http://semaforek.kolej.org.pl/wiki/index.php/Cierpice
 
OP
OP
Aurel

Aurel

Aktywny użytkownik
Reakcje
156 10 0
#6
LUKASZdiy tu w schemacie nie ma linii dwutorowej. Została ona zamieniona na jednotorową. Tak wygląda tylko jakby była równolegle w lewej strony. Jest to jednak linia główna wraz z linią lokalną, gdzie będą się dalej oddalać od siebie.

EDIT
Natomiast z prawej strony w rzeczywistości linia lokalna miała swój początek na ślepym torze pod dworcem przy peronie 1 i poprzez rozjazdy krzyżowe przechodziła na drugą stronę oddalając się od linii głównej w prawo - obecnie w ramach przebudowy układu torowego rozjazdy te zostały zlikwidowane. Jednakże jeszcze w latach 80-tych lokalne pociągi pokonywały tę trasę rozjazdów via linię główną
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Aurel

Aurel

Aktywny użytkownik
Reakcje
156 10 0
#7
Przepraszam, że post za postem - nie mogę już edytować poprzednich.
Załączony plan oryginalnej stacji pomoże zrozumieć problem. Jest ona z oczywistych względów zbyt duża, żeby ją budować. Nie ma to być dosłownie odzwierciedlenie realu, ale model mocno zredukowanej stacji, spełniający pewne założenia, służący głównie do dobrej zabawy (z zachowaniem podstaw sterowania ruchem pociągów, stąd moje pytania).

Po prawej stronie wychodzą trzy tory - lokalna do Gostynia i dwutorowa do Poznania. W moim planie zredukowana została główna do jednego toru.
Wyraźnie widać też, że nie ma śladu po angliku z prawej strony, gdzie linia z Gostynia wchodziła trawersem pod sam dworzec przy peronie 1, o czym napisałem już powyżej.
Ze względu na brak miejsca tory u mnie w planie skręcają wszystkie w jedną stronę.

http://semaforek.kolej.org.pl/wiki/index.php/Kościan
 

zazyk

Aktywny użytkownik
Reakcje
0 0 0
#8
Witajcie. Przyczepię się do tego tematu bo jestem w trakcie budowy dworca kościańskiego (starej wersji nie po renowacji). Aurel super pomysł że stacją Sepno tym bardziej, że na tej linii (z Kościana do Grodziska WLKP) budynki dworcowe są bardzo podobne do siebie a stacja Sepno, z tego co widziałem, posiada wieżę wodną. Masz już może jakieś fotki swojej pracy, budynek dworca, wieże wodą albo budynek mieszkalny?
 
OP
OP
Aurel

Aurel

Aktywny użytkownik
Reakcje
156 10 0
#9
Hej,
po roku mogę stwierdzić, że prace nad samą makietą nie posunęły się do przodu. Jestem w trakcie rozpoczynania budowy własnego domku, w którym zaprojektowałem miejsce na poddaszu po ścianach licząc około 5,5 m na 4 m. Tak więc zajmie mnie w najbliższym ponad roku modelarstwo tzw. "wielkoformatowe", czyli budowanie ale prawdziwe. Nie wiem, czy ruszę samą budowę w tym roku, czy na wiosnę za rok, trwają procedury przyłączeniowe, projekty.
Cierpliwy jestem, w tym czasie działam na froncie budowy budynków, ich podświetlania, podświetlania wagonów osobowych, czy przeróbek lokomotyw na PKP. Powolutku do przodu, budynek po budynku, buduję z gotowych zestawów - w ruch poszedł głównie Auhagen i Kibri, trochę ruszam z kartonem. Gotowe mam już magazyn Auhagena nr kat 11383 (planowane zastosowanie w południowej części stacji głównej), budynek mieszkalny Kibri wraz z budynkiem gospodarczym nr 9315 (usytuowanie na szlaku przy wyjeździe ze stacji głównej w stronę stacji lokalnej Sepno), blok mieszkalny Auhagen nr 11402 - fragment osiedla przy linii lokalnej w stronę Sepna oraz budynki techniczne stacyjne Kibri wraz z wieżą do piaskowania nr 39418, dwa żurawie wodne. Nie jest tego dużo, przymierzam się do zbudowania teraz drobnych elementów budownictwa jak kioski Ruchu, budki telefoniczne, budynki transformatorów, szklarnie, buda dla psa, piaskownica, altanki na działkach, przystanki PKS oraz budka dróżnika.
Same stacje z racji na wielkość będą bardzo poważnie zmniejszone w skali, gdyż sam Kościan - tu Cię podziwiam, zajmuje od jednego semafora wjazdowego do drugiego semafora wjazdowego ponad 2 km, to jest w przeliczeniu na skalę H0 ponad 23 metry, czyli kompletnie nierealne założenie. Natomiast dla zabawy gdzieś tam po głowie chodzi mi stacja główna, z odgałęzieniem linii lokalnej do małej stacji lokalnej (Sepno), oraz rokadowa wokoło linia główna, zasłonięta stacja techniczna poniżej, tak by można chować na niej składy elektryczne (EN57, nowe z elektrowozami EU07 itp.) Samej sieci nie wybuduję, postawię prawdopodobnie tylko słupy sieci elektrycznej, a drut będzie jedynie w świecie wyobraźni.

Jeśli zaś chodzi o moje moduły, są one przygotowane do nasadzeń zieleni, ale podchodzę do tematu jak do jeża, zrobiłem nawet sobie elektrosadzarkę z łapki na muchy, ale nie działam jeszcze ze względu na to, że moduły mam obecnie trudno dostępne, leżące na szafie w zamkniętym pomieszczeniu. Tor mam zaszutrowany, wbudowany mam drewniany przejazd kolejowy, wbudowany przepust fototrawiony, który kiedyś był w ofercie sklepu Hugwa&WyigN (zagubiła mi się jedna poręcz, niestety, będę szukał), nad kanałem w stronę Sepna mam zbudowany most Kibri pomalowany jak oryginał na kolor piaskowy wraz z kładkami dla pieszych i odbojnicami. Jak znajdę chwilę to podjadę do mieszkania, zrobię zdjęcia, jednakże to moduły budowane dobre 10 lat temu i z tego co oglądam forum "technologia" budowy modułów poszła do przodu, nie mają one nawet profili znormalizowanych, tory to Roco 2,5mm, ale cóż, tak kiedyś budowałem bazując na artykułach LL w ŚK.
Dziś podpatrując Was, można się wiele nauczyć :)
Dworce będę miał dwa: pierwszy z nich to Hornby typowy pruski dworzec, a drugi to też typowy Krakow Auhagena (może go nawet "otynkuję"), albo Neupreussen, jeszcze się zastanawiam. Wieże wodne też mam i Hornby (główna) i Auhagen (Sepno). Generalnie wszystkie budynki planuję firmowe, nie mam umiejętności budowania istniejących budynków od zera, niestety :(
Opisz trochę jak planujesz zbudować dworzec sprzed modernizacji, bo to co jest obecnie za grosz nie przypomina mi tamtego dworca i klimatu, który pamiętam jako dziecko. Pomijam, że nie ma już ani parowozu sapiącego przy peronie 1, ani nawet leszczyńskiej SP42 z ryflakami...
Samą linię do Grodziska Wlkp znam dość dobrze, przemierzałem ją nieraz drezynami, że tak powiem własnoręcznie...z GKD :)
Pozdrawiam
Tomek
 

zazyk

Aktywny użytkownik
Reakcje
0 0 0
#10
Witaj
rok ale niektórzy pamiętają...:) ja mieszkam obecnie między Sepnem a stacją na Plastowie i kiedy przejeżdża GKD widzę ją okna więc następnym razem daj znać, że jedziesz to wpadnij na kawę. Wieczorem podeślę parę zdjęć. Odnośnie moich prac nad tą trasą:
- dworzec zrobiony jest z kartonu, elewacja pokryta tekturą o fakturze przypominającej "cegłę",
- peron, a nawet i dwa PIKO :)
- wieża wodna - budownictwo kartonowe GPW - wieża wodna Wolsztyn,
- magazyn kolejowy - no i tu intuicyjnie, nie mając fotografii ani planów zrobiłem sam "z głowy",

Z budowie mam na chwilę obecną lokomotywownię wachlarzową i parowozownię dwustanowiskową z Chorzowa (ale to będzie jako zaplecze techniczne)

I kierując się dalej w stronę Sepna, przez kanał obrzański mam moduł (nie pokryty roślinnością ani nie "opisakowany") z mostem żelaznym "żółtym". I tu mam problem. Bo chcę zrobić Obrę ale nie do końca jestem pewien z czego najlepiej zrobić wodę. Będę testował szkło wodne, bo silikon bezbarwny już test przeszedł i go nie zaliczył.
 
OP
OP
Aurel

Aurel

Aktywny użytkownik
Reakcje
156 10 0
#11
Tu w wątku masz trochę więcej informacji na temat wody

http://forum.modelarstwo.info/threads/woda.4868/

Ja mam dwa rodzaje wody jedną Fallera o numerze 171661 i Polaka 5507, ale jeszcze nie próbowałem z nimi nic robić.

Na GKD nie byłem też już dobre 5 lat, ale wybieram się jakoś na wiosnę na spacer do Bonikowa, może wtedy byśmy się zobaczyli, dam znać, jak tylko będzie trochę cieplej.

Zdjęcia modułów obiecane pokażę, jak obfotografuję.
 

zazyk

Aktywny użytkownik
Reakcje
0 0 0
#12
a to kilka fotek dworca, sugerowałem się starymi fotografiami z lat 1919 i młodszymi..
a co do Bonikowa, jeśli będziesz na stacji i będziesz widział fundamenty naprzeciwko to zapraszam:)
 

Załączniki

OP
OP
Aurel

Aurel

Aktywny użytkownik
Reakcje
156 10 0
#13
Czy ten dworzec chcesz osadzić na jakiejś makiecie docelowo? Może masz jakiś plan już tej makiety. Wygląda fajnie, poznaję go z jednej starszej pocztówki z tym masztem :)
U mnie zaczęło się tak, datowane zdjęcia mam na komputerze na rok 2005 - zbudowane podstawy pod moduły szerokość 35 cm, długość czterech odcinków toru prostego około 92 cm i łącznie długość obu modułów to 184 cm
P7230012.JPG P7230010.JPG
[DOUBLEPOST=1425074054,1425073447][/DOUBLEPOST]Następnie rozpocząłem osadzanie i kształtowanie terenu, wszystko jakoś jeszcze w 2005. Użyłem do tego styropianu. Tor został położony na tych drewnianych kołeczkach/słupkach, tak aby można było wyrzeźbić pod nim jeszcze kanał i zabudować mostem.
P8010001.JPG P8140028.JPG P8140025.JPG
[DOUBLEPOST=1425074271][/DOUBLEPOST]Styropian miał to do siebie, że podczas rzeźbienia terenu, był wielkim koszmarem, jeśli chodzi o utrzymanie porządku w pomieszczeniu ;) Prace rozpocząłem na module, na którym planowałem przepust nad strumieniem oraz niestrzeżony przejazd kolejowy (gdzieś koło lasku w Bonikowie)
P9250002.JPG
P9250001.JPG
[DOUBLEPOST=1425074607][/DOUBLEPOST]Na drugim module miał być zbudowany most żelazny, który znajduje się nad Kanałem Obrzańskim przed laskiem w Bonikowie, stąd przerwa w nasypie na module w korku.
P9250004.JPG P9250005.JPG
 

zazyk

Aktywny użytkownik
Reakcje
0 0 0
#14
Tak. Chcę dworzec, wieżę wodną zrobić na dwóch modułach o długościach 105 cm i 106 cm, oba o szerokości 60cm. Będą to moduły stacyjne dlatego nie rozmieszczam ich na styropianie tylko bezpośrednio na płycie.
Co do mostu (chyba robimy ten sam:)) umieściłem na skrzynce 90 x 50 [cm].
Na zdjęciu w załączniku koryto rzeki po pierwszym "zagruntowaniu) Kamieni w nim oczywiście jest trochę dużo ale...wyślę ekipę sprzątającą:)
 

Załączniki

OP
OP
Aurel

Aurel

Aktywny użytkownik
Reakcje
156 10 0
#15
Jeśli mogę Ci doradzić, poczytaj kilka wątków z działu relacje, znajdziesz tam wiele cennych uwag, jeśli chodzi o dno cieków wodnych oraz same szczegóły tworzenia wody. Ja chłonę większość tematów, z których czerpię garściami, wciąż ucząc się czegoś nowego.
Fajnie, że taki zbieg okoliczności powoduje, że mamy podobne inspiracje :) trzeba zatem to omówić najlepiej gdzieś właśnie na trasie, tak jak wspomniałem wybierać się będę tam gdzieś najdalej w kwietniu, w którąś sobotę, dam znać jeszcze to trochę pochodzimy po torach ;)
Kolejne fotki z 2005 dotyczyły utwardzenia powierzchni pierwszego modułu gipsem, wstępnie jeszcze nieoszlifowany kształt terenu wraz z osadzonym próbnie przepustem z blach fototrawionych
PA020001.JPG PA020008.JPG PA020010.JPG PA020011.JPG
 

zazyk

Aktywny użytkownik
Reakcje
0 0 0
#16
Każde doradztwo dobre...dzięki:) a co do spotkania w Bonikowie jak najbardziej ZA.
Pewnie też kojarzysz mostek żelazny na Mogielnicą? (niedaleko wioski Wilanowo, ą tam fajne kurhany:) ...to jest w chwili obecnej moja baza wypadowa więc jak będziesz niedaleko to śmiało daj znać. A wracając do tego mostu i kurhanów to też fajny element byłby modułu.
 
OP
OP
Aurel

Aurel

Aktywny użytkownik
Reakcje
156 10 0
#17
Znam oczywiście, kurhany były stałą atrakcją dla wycieczek drezynowych. Sepno zresztą miało zostać docelowo takim dworcem, atrakcją na linii, dostępną jako noclegownia dla wycieczek, były tam przeprowadzane przez nas doraźnie remonty. Dawno tam nie byłem, musiałbym zobaczyć jak to wygląda na dzień dzisiejszy. Ten most nad Mogielnicą był bardziej zardzewiały od tego na Obrze, zresztą linia posiada po drodze do Sepna, dalej Plastowa co najmniej cztery różne mosty. Lubię te klimaty, żal że już nic tam nie jeździ.
 

zazyk

Aktywny użytkownik
Reakcje
0 0 0
#18
No dokładnie...żal. Jak zabierałem się z robienie dworca natrafiłem na stare fotki kolejki "grodziskiej" jak to nazywaliśmy będąc dzieciakiem, a mieszkałem jeszcze wtedy w Kocianie i z okna oglądałem dym z komina. Fajny klimat...a kurhany mijam prawie codziennie. Co do mostu jeszcze to nie baliście się drezyną przez niego przejeżdżać?:)
 
OP
OP
Aurel

Aurel

Aktywny użytkownik
Reakcje
156 10 0
#19
Na zdjęciu poniżej już zamontowany tor z przeciągniętymi przewodami zasilającymi
PA090022.JPG
W dalszym etapie szpachlowałem boki modułu, tak aby uzyskać gładkie powierzchnie boczne i uchronić boki przed uszkodzeniem
PA130003.JPG PA130005.JPG
My z kolegą w Kościanie mieszkaliśmy na osiedlu Warynskiego i niejednokrotnie przechadzaliśmy się na kolejkę grodziską, dworzec, aby posiedzieć i chłonąć spory wówczas ruch na dworcu, wszak była to wtedy węzłowa stacja czterokierunkowa :) plus bocznice cukrowni, plus zawsze pełne tory postojowe dla pociągów towarowych, super wspomnienia. Jak dziś kojarzę wszędobylską manewrówkę SM41 krzątającą się po torach stacji
 
Ostatnio edytowane:

zazyk

Aktywny użytkownik
Reakcje
0 0 0
#20
zaraz się okaże, że byliśmy sąsiadami:) ja też z Waryńskiego...z "dolarowca"
Co do modułów, ja muszę zrobić okablowanie do nich. Ostatnio zakupiłem sterowanie cyfrowe i cały tabor zamieniam na dcc.
 

Podobne wątki