a tak poza tym, to przyjąłem do wiadomości że nie jest to stacja ale za Boga nie wiem czemu?
Zacznijmy od podstawowych pojęć, definiowanych przez przepisy. Proszę spojrzeć na rysunek, przedstawiający podział punktów eksploatacyjnych, z którego wynika, że albo mamy do czynienia ze stacją, albo z posterunkiem odgałęźnym. Są to pojęcia rozłączne i nie można ich łączyć ze sobą, dlatego nie można powiedzieć, że „jest to stacja z posterunkiem odgałęźnym”.
Stacja jest to posterunek zapowiadawczy, w obrębie którego, oprócz toru głównego zasadniczego, znajduje się co najmniej jeden tor główny, a pociągi mogą rozpoczynać i kończyć jazdę, krzyżować się i wyprzedzać, jak również zmieniać skład lub kierunek jazdy. Duże stacje mogą być podzielone na rejony stanowiące osobne posterunki zapowiadawcze.
Stacja, na której układ torów umożliwia jedynie krzyżowanie i wyprzedzanie pociągów, nazywa się mijanką (Ir-1[R-1], § 3, pkt.5).
Jeżeli posterunek ruchu nie spełnia choćby jednego z powyższych kryteriów, nie jest stacją.
Posterunek odgałęźny urządzony jest poza stacją:
1) w miej scu odgałęzienia linii lub łącznicy,
2) przy przejściu ze szlaku jednotorowego w dwutorowy i odwrotnie,
3) w miejscu połączenia torów szlakowych na liniach wielotorowych.
Posterunek odgałęźny bierze udział w prowadzeniu ruchu wszystkich pociągów kursujących na przyległych szlakach (odstępach) (Ir-1[R-1], § 3, pkt. 8).
Zatem zgodnie z przytoczonymi definicjami Boguszów Gorce Wschód, nawet z nieistniejącymi przejściami zwrotnicowymi i torem w kierunku Wałbrzycha Szczawienko (patrz poniższy rysunek), nadal jest posterunkiem odgałęźnym.
Z powyższych definicji wynika również, że na posterunku odgałęźnym nie prowadzi się żadnego ruchu manewrowego.