• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Stacja Kęty w klimacie lat 80-tych

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.660 519 30
#21
Żeberko ochronne ma na celu ochronę głównych torów przed taborem, który z jakiegoś powodu "bezprawnie" mógłby wyjechać z bocznicy. Rolę żeberka może też pełnić wykolejnica, ale coś musi być. Poza tym to układ kolegi Heńka jest jak najbardziej OK. Wjazd w stację po rozjeździe "na krzywo" zdarza się, chociaż nie jest to najlepsze rozwiązanie, bo wymusza zmniejszenie prędkości nawet przy jeździe po torze głównym zasadniczym przez stację bez zatrzymania. Z rysunku nie bardzo widzę, czy linie wychodzące ze stacji w lewo i w prawo są jedno- czy dwutorowe? A o jaki "tor poprawkowy" chodzi?
 
OP
OP
Heniek_Star

Heniek_Star

Znany użytkownik
BGM
Reakcje
1.127 36 0
#22
Dziękuję za cenne uwagi. W takim razie upraszczając zastosuję wykolejnicę.

Stacja jest na szlaku jednotorowym. Schemat zamieściłem na początku wątku i chciałem mniej więcej wiernie odwzorować to na makiecie.

Tor, o którym pisałem to pierwszy od góry zaznaczony na fioletowo - łączy on bocznicę składu węglowego i tartaku z torem wjazdowym - w prawdziwym układzie takiego rozwiązania nie ma.
 

Nexus

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#23
(...) Druga rzecz, czy nie da rady trochę ciaśniej wyprowadzić tej bocznicy? I ostatnia rzecz, ten pierwszy tor poprawkowy, który łączy bocznicę z tartaku z torem wjazdowym - nie chciałbym tego jeszcze bardziej komplikować - tym bardziej że nie ma takiego rozwiązania w rzeczywistości - jeśli ma jakieś uzasadnienie proszę o oświecenie mnie ;)
Ciaśniej pewnie się da, ale jeśli chcesz zastosować rozjazdy EW6, to łuki też powinny być odpowiednio łagodne. Najlepiej wyciąć z papieru kilka takich rozjazdów i rozstawić je na dywanie tak jak będą na makiecie. Zobaczysz co się da wycisnąć. Tor przy tartaku zbliżyłem do reszty żeby zmniejszyć rozmiar skrzynki.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.660 519 30
#24
Stacja jest na szlaku jednotorowym. Schemat zamieściłem na początku wątku i chciałem mniej więcej wiernie odwzorować to na makiecie.

Tor, o którym pisałem to pierwszy od góry zaznaczony na fioletowo - łączy on bocznicę składu węglowego i tartaku z torem wjazdowym - w prawdziwym układzie takiego rozwiązania nie ma.
Chyba dalej mam wątpliwości, o który tor chodzi. Łatwiej byłoby się zorientować, gdyby tory "ślepe" miały wyraźnie zaznaczone kozły oporowe. Wydaje mi się, że kolega Nexus potraktował ten tor jako drugi tor szlakowy i stąd nieporozumienie. Jeżeli na szlak w prawo w górę wychodzi tylko jeden tor (ten drugi od góry, z rozjazdem na bocznice w dół), to faktycznie ten pierwszy fioletowy tor jest zbędny. Kolega Nexus nie zaznaczył, które tory proponuje usunąć, a które zostawić (nie jest to oczywiste) i teraz nie możemy się zrozumieć.
 
OP
OP
Heniek_Star

Heniek_Star

Znany użytkownik
BGM
Reakcje
1.127 36 0
#25
Przepraszam to ja zrobiłem małe zamieszanie, które wynikło z tego, że kolega Nexus nanosił swoje propozycje na stary układ co pozornie "rozmnożyło" tory :) Rozumiem jednak, że propozycja polega na wypłaszczeniu łuku wjazdowego, co pozwoli na zwężenie skrzynki. Pierwszy tor z góry (fioletowy) jest bocznicą do tartaku zakończoną kozłem. Tor poniżej jest torem wjazdowym.
 

Nexus

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#26
Tak jest. Po prawej stronie wszystko co nie jest fioletowe jest do likwidacji. Faktycznie mogłem wymazać stary układ, ale potrzebowałem go do zachowania proporcji.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.660 519 30
#27
W dawnej szkole rysowania planów schematycznych (nie wiem, czy ciągle to obowiązuje), elementy nowe rysuje się czerwonym kolorem, a likwidowane - żółtym. Pozostałe, niezmienione elementy zostają czarne - i wszystko jasne.[DOUBLEPOST=1391460624][/DOUBLEPOST][quote="Heniek_Star, post: 309436, member: 6180"Tor, o którym pisałem to pierwszy od góry zaznaczony na fioletowo - łączy on bocznicę składu węglowego i tartaku z torem wjazdowym - w prawdziwym układzie takiego rozwiązania nie ma.[/quote]
Ale jeśli tak, to ten tor nie jest torem łączącym bocznice z torem wjazdowym, ale po prostu bocznicą, zakończoną kozłem oporowym - albo dalej czegoś nie czaję...
 
OP
OP
Heniek_Star

Heniek_Star

Znany użytkownik
BGM
Reakcje
1.127 36 0
#29
Ale jeśli tak, to ten tor nie jest torem łączącym bocznice z torem wjazdowym, ale po prostu bocznicą, zakończoną kozłem oporowym - albo dalej czegoś nie czaję...
Dokładnie tak, to bocznica tartaku zakończona kozłem.

Bardzo dziękuję za cenne rady. Przeprojektuje ostateczny układ. Przesunę jeszcze lewą głowicę w stronę drogi, żeby było więcej miejsca.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.660 519 30
#30
No, teraz pełna jasność. Wszystkie tory są potrzebne i układ jest prawie identyczny, jak na oryginalnym planie, zamieszczonym na początku tego wątku (brakuje tylko tego drugiego toru na bocznicy). Życzę powodzenia w budowie.
 

Jędrek K

Gruzomistrz
Reakcje
554 7 0
#32
Na układach torowych się nie znam, ale architektura jest świetna!
Idealnie dobrałeś do Swoich klimatów.
Już nie mogę doczekać się zdjęć!:)
 
OP
OP
Heniek_Star

Heniek_Star

Znany użytkownik
BGM
Reakcje
1.127 36 0
#34
Witam ponownie. Kolejne pytanie do fachowców ;) Planuję budowę bazy GS-u do której będzie prowadziła bocznica ze stacji Kęty. Baza będzie modelem autentycznej infrastruktury, z tym, że na tyłach gdzie znajdują się magazyny i składy materiałów budowlanych, złomu i węgla chcę podciągnąć tor.

Pytanie dotyczy kwestii układu torów. Przygotowałem 2 warianty, budynki na obu pozostają takie same. Który i dlaczego zastosować? A może jeszcze inną opcję?

bez tytułu.JPG
 
P

Paweł Piotr

Gość
#35
Planuję budowę bazy GS-u do której będzie prowadziła bocznica ze stacji Kęty.
Rozumiem, że tor oznaczony na rysunkach jako "wjazd" jest tym torem bocznicy, który idzie ze stacji. Jeśli tak, to poprawniejszy jest wariant 1 z jednym rozjazdem. Wagony do prac ładunkowych będą wpychane przez lokomotywę na tor przy składzie węgla lub na tor przy magazynie i wiacie, więc zabudowa drugiego rozjazdu i żeberka jest niecelowa (żeby tam cokolwiek wstawić, trzeba by obrócić skład manewrowy, czyli wciągać wagony na bocznicę, a to z kolei jest bez sensu, bo każdy z torów tej bazy musiałby być obsługiwany odrębną jazdą manewrową).
Natomiast odpowiednie zabezpieczenie tego toru (wykolejnicą lub żeberkiem ochronnym) będzie w miejscu, gdzie tor bocznicy będzie wyprowadzony z toru stacyjnego.
 
OP
OP
Heniek_Star

Heniek_Star

Znany użytkownik
BGM
Reakcje
1.127 36 0
#37
Gdyby było w realu to bym nie pytał ;) Niestety jest to moja fantazja :) Baza jest autentyczna tylko nie ma bocznicy.

Tak wygląda miejsce gdzie chcę stworzyć fikcyjny tor.

baza.JPG
 

Podobne wątki