Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
A ledwie parę dni temu stała w Małaszewiczach na podcinaniu wahaczy, jeszcze farba świeci.
W ramach ciekawostki większość normalnotorowych lokomotyw tej serii ma lub będzie miało, podciętą górną krawędź wahacza osi skrajnych wózka.
2.04.2022r. 15D-037 podczas przetaczania składu na Warszawie Głównej Towarowej. Przy okazji udało się udokumentować, ostatni mam nadzieję, tegoroczny podmuch zimy.
A na barierkach flagi, amerykańska i unijna, chyba Maciek żartujesz, malujcie sobie i swoje, na odpustowe kolory my naród wybrany wiemy jak mają wyglądać lokomotywy, barwy Watykanu co najwyżej.
A na barierkach flagi, amerykańska i unijna, chyba Maciek żartujesz, malujcie sobie i swoje, na odpustowe kolory my naród wybrany wiemy jak mają wyglądać lokomotywy, barwy Watykanu co najwyżej.
Nie żartuję. Te horyzontalne kraty skojażyły mi się z parowozami rumuńskimi. A tamte miały właśnie podobne do amerykańskich parowozów Pennsylvania RR w latach przedwojennych. Z resztą sam Zobacz:
No nie zrozumiałeś o co mi chodzi, ale nic to, przyzwyczaiłem się do tego.
Co do rumuńskich parowozów to jakoś w żadnym nie widziałem takich cudacznych zgarniaczy, a kilka ich było, choć może i gdzieś taki się znajdzie.
Jak kolega sobie obejrzy możecie zdjęcia usunąć, jako nie pasujące do wątku.
Podzielam Twoją opinię. Jak tylko ST48 zaczęły wchodzić do służby, ich zgarniacze skojarzyły mi się m.in. z parowozami rumuńskimi, ponieważ podobne konstrukcje czołowe (oczywiście nieco różniące się od siebie, w zależności od typu parowozu) występowały na kilku seriach pracujących na CFR (np. Class 40, 50, 130, 131, 142, 151, 230, 231). Jest to też dość charakterystyczna cecha rumuńskich parowozów normalnotorowych z zakładów Reșița i FAUR (Class 131, 142, 151, 230), które posiadały / posiadają / takie "koszowo - kratownicowe" zgarniacze.
A żeby nie odbiec od tematu ST48, poniżej przykład dwóch lokomotyw tej serii jednak różniących się rozmieszczeniem i wielkością napisów na budce maszynisty oraz logiem PKP Cargo.
1. ST48-035 na stacji Ełk. 14.10.2021.
Weszła do służby w październiku 2018 r. Posiada nazwę ST48-035 pisaną większymi literami i cyframi oraz logo firmowe przewoźnika bez dodatkowego napisu Logistics czy też Grupa PKP. Tego typu malatura jest charakterystyczna dla ST48 od nr inw. 031 do 087, czyli serii modernizowanej w latach 2018 - 2021, podłóg II zamówienia PKP Cargo na ten typ lokomotyw.
2. ST48-027 na stacji Ełk. 25.10.2021.
Weszła do służby w grudniu 2015 r. czyli ok 3 lata wcześniej niż zaprezentowana wyżej ST48-035. Posiada nieco mniejsze logo firmowe, z napisem Logistics, oraz nazwę ST48-027 pisaną małymi literami i cyframi. Tego typu malatura jest charakterystyczna dla ST48 od nr inw. 001 do 030, czyli serii modernizowanej w latach 2013 - 2016, podłóg I zamówienia PKP Cargo na ten typ lokomotyw.