Ponieważ uporałem się z "obrobieniem" fotek - jeszcze dziś część druga. Część poświęcona rodzimej "szopie". Jak wiadomo, ostrowska parowozownia miała to szczęście, że otrzymała nowe lokomotywy już w pierwszej dostawie realizowanej dla PKP.
Tak jak poprzednio, część fotografii była już zamieszczona na forum.
Foto 1 i 2 - znane zdjęcia z przyjęcia na stan pierwszej lokomotywy w Ostrowie - ST43-20. Lokomotywa została przekazana z Poznania a uroczystość odbyła się 28.05.1965 roku (równiutki miesiąc wcześniej przyjęto ją na stan poznański). Fotografie były inspiracją do opracowania pierwszego seryjnego modelu tej lokomotywy.
Foto 3 - ST43-33 w wypadku na przejeździe kolejowym. Miejsce zdarzenia - Poznań Starołęka (widoczny fragment mostu na Warcie). Lokomotywa przyjęta do Ostrowa 3.11.1965 r.
Foto 4 - ST43-37 przyjęta na stan ostrowski 1.12.1965 r. Piękne zdjęcie (bo wyśmienitej jakości

) nowiutkiej lokomotywy wykonane w CNTK.
Foto 5 i 6 - ST43-55 w Ostrowie od 12.09.1965 roku. Niestety, nie znam daty jak i miejsca wypadku.
Foto 7 - ta sama lokomotywa na szlaku do Krotoszyna. W tle, na torach stacji Ostrów Gorzyce, widoczna kolejna ST43. Fotografia wykonana 22.04.1981 r.
Foto 8 - ST43-275 na stacji Ostrów Gorzyce.
Foto 9 - ST43-212 na szlaku pomiędzy Ostrowem a Ostrowem Zachodnim (15.11.1986 r.)
Foto 10 - na szlaku z Krotoszyna (którym ?) - wrzesień 1985 r.
Foto 11 - ST43-114 przyjęta na stan ostrowski 5.10.1967 r. Fotografia wykonana również we wrześniu 1985 r. w Krotoszynie.
I to byłby koniec wspomnień
