Witajcie!
Postanowiłem założyć wątek poświęcony cyfrowym sprzęgom samoczynnym, które obecnie są testowane w wielu krajach Europy i obecnie w Polsce. Uważam, że jest to bardzo potrzebny i trafiony projekt, choć spóźniony o wiele lat. Co Koledzy o tym myślą?
Niech za punkt startowy do dyskusji posłuży artykuł Rynku Kolejowego:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pkp-cargo-testuje-cyfrowy-sprzeg-automatyczny-108930.html
Najciekawsze jest to, że jak te sprzęgi wejdą w życie w skali 1:1, to czeka nas - modelarzy - niezłe zamieszanie, bo jak wiadomo każda sztuka taboru ma sprzęg śrubowy. Czy to będzie moment kiedy pojawi się epoka nr VII w modelarstwie? Będzie niezły dylemat dla wielu. Wtedy trzeba będzie się zdecydować, czy pozostać w epoce VI z tradycyjnymi sprzęgami śrubowymi czy iść z duchem czasu i zbierać tabor ze sprzęgiem samoczynnym. Będzie wyraźne rozgraniczenie w kwestii rodzaju taboru. Ciekawa modelarska przyszłość się rysuje.
Pzdr
Postanowiłem założyć wątek poświęcony cyfrowym sprzęgom samoczynnym, które obecnie są testowane w wielu krajach Europy i obecnie w Polsce. Uważam, że jest to bardzo potrzebny i trafiony projekt, choć spóźniony o wiele lat. Co Koledzy o tym myślą?
Niech za punkt startowy do dyskusji posłuży artykuł Rynku Kolejowego:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pkp-cargo-testuje-cyfrowy-sprzeg-automatyczny-108930.html
Najciekawsze jest to, że jak te sprzęgi wejdą w życie w skali 1:1, to czeka nas - modelarzy - niezłe zamieszanie, bo jak wiadomo każda sztuka taboru ma sprzęg śrubowy. Czy to będzie moment kiedy pojawi się epoka nr VII w modelarstwie? Będzie niezły dylemat dla wielu. Wtedy trzeba będzie się zdecydować, czy pozostać w epoce VI z tradycyjnymi sprzęgami śrubowymi czy iść z duchem czasu i zbierać tabor ze sprzęgiem samoczynnym. Będzie wyraźne rozgraniczenie w kwestii rodzaju taboru. Ciekawa modelarska przyszłość się rysuje.
Pzdr
Ostatnio edytowane: