• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie SM42/SP42/SU42

Groch

Znany użytkownik
Reakcje
628 1 0
SM42-2374, bocznica ABB (stacja Łódź Żabieniec Cargo), 26.10.2023
Lokomotywa w klasycznym kamuflażu, sprawnym manewrem oskrzydlającym zgarnęła Felbermayr-owski wagon (jedyny taki, 603Z, Pafawag 1963) i pchającym ruchem porwała go na teren zakładów ABB przy ul. Aleksandrowskiej.
SM42-2374 Łódź bocznica ABB 26.10.2023.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.342 504 30
Prowadząca tam linia przebiega częściowo na terytorium Niemiec i o to chodziło autorowi.
No tak to jest, gdy się coś pisze zakładając, że czytający mają tę samą wiedzę, co autor tekstu - nazwa Hirschwelde nic mi nie mówiła dopóki nie spojrzałem na mapę - ale teraz widzę, że ta miejscowość jest sporo dalej na południe. To chodzi o te 250 m, gdzie linia kolejowa ścina zakole Nysy, po czym wraca na polską stronę. Jadąc z Polski (Zgorzelec) do Polski (Bogatynia) jedzie się na odcinku ok. 250 m przez Niemcy. Ale pociągi niemieckie, jadące z Görlitz do Zittau przecinają granicę 4 razy: najpierw koło Krzewiny Zgorzeleckiej wjeżdżają do Polski, gdzie mają planowy postój w Krzewinie, potem na te 250 m wracają do Niemiec, by ostatecznie opuścić Polskę koło miejscowości Trzciniec. Ciekawie wyglądał ten przystanek w Krzewinie przed przystąpieniem Polski do UE i strefy Schengen, a już zwłaszcza za PRL i NRD, przed 1989 rokiem. Z peronu jest kładka bezpośrednio przez Nysę do Niemiec i pasażerowie pociągów DR wsiadali i wysiadali w polskiej Krzewinie i pod nadzorem WOP przechodzili z i na niemiecką stronę bez żadnej kontroli. Ale jeszcze ciekawsze jest to, że w Krzewinie zdarzało się krzyżowanie pociągów DR i PKP - znam przypadki nielegalnej wtedy przesiadki między pociągami polskim i niemieckim. Pociągi niemieckie dalej tam jeżdżą, polskie niestety już chyba nie...
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.342 504 30
To miejsce to musi być swoisty rodzynek!
A w tym zakolu, między torem a rzeką, jest nieczynna od lat restauracja:

rodzynek 1.jpg


W tamtych stronach jest jeszcze jeden "rodzynek": 3-kilometrowy odcinek linii kolejowej z Zittau (Żytawa) do Liberca w Czechach, znajdujący się w Polsce, w miejscowości Porajów. Odcinek jest formalnie w zarządzie PLK, ale nie ma żadnego połączenia z pozostałą siecią PLK, a linią tą jeżdżą tylko pociągi przewoźników niemieckich i czeskich. Największą atrakcją tego odcinka jest kamienny wiadukt o długości 745 m, nad doliną Nysy, część tego wiaduktu leży w Polsce, ale większa część w Niemczech, przechodzi pod nim także wąskotorówka z Zittau do Kurort Oybin i Jonsdorf.

rodzynek 2.jpg

rodzynek 3.jpg
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
6.988 121 1
Ciekawostki z Facebooka - Ilostan Pojazdów Trakcyjnych

SM42-741 - najnowszy projekt historyczny naszego portalu!

Dziś w okolicach Tczewa odbywają się jazdy próbne po naprawie P4 lokomotywy SM42-741 [Fablok 6D-9161/1975], której z naszej inicjatywy przywracamy klasyczne zielone barwy.
Jest to czwarta maszyna tej serii (po numerach 350, 742 i 1031), która za naszym pomysłem powracać do historycznego malowania.
Zdjęcia i współpraca: Kamil Cesarz


397189507_737129578432189_6171886262126500066_n.jpg
397204100_737129618432185_2001972942291075245_n.jpg
 

void-tech

Znany użytkownik
Reakcje
820 31 1
Błyszczy się, jak nie powiem co. Właściciele psów mogą być urażeni.
Balans bieli na obu zdjęciach inny. Jedno zdjęcie w słońcu a drugie "w chmurce".
Klasyka klasyką, ale czemu by nie wrócić do tej "naszej" ciemnej oliwki?
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
6.988 121 1
Ciekawostki z Facebooka - Grupa ZUE

Oto nasz nowy nabytek

W naszym składzie pojawiła się nowa maszyna od TABOR Dębica. Jest nią lokomotywa 6Dh-1 Nr 020. Pasjonaci kolei z pewnością znają jej przeznaczenie
. A jeśli nie, już wyjaśniamy
!
6Dh-1 to typ lokomotywy, który służy do prowadzenia średnich i lekkich pociągów towarowych. Jest też doskonałym narzędziem do prac manewrowych
.
Ta 70-cio tonowa maszyna potrafi osiągnąć prędkość 90 km/h, posiada przy tym nowoczesny układ sterowania hamulcami i rozrządem sprężonego powietrza, a także wyposażona jest w system antypoślizgowy
.
Wnętrze lokomotywy zostało zaprojektowane tak, aby maszynista czuł pełen komfort podczas jazdy. Takimi udogodnieniami są chociaż klimatyzacja, duże pole widzenia, a dodatkowo rozbudowany system kamer i wyświetlaczy LCD, który doskonale sprawdza się przy obserwowaniu otoczenia wokół pojazdu. Z kolei układ blokowy sterowania pozwala na dodatkową rozbudowę o nowe funkcjonalności i urządzenia
.
Model ten zużywa znacznie mniej paliwa i materiałów eksploatacyjnych, co również jest jedną z jego zalet
.


398646912_122145891260008607_1791339236484882784_n.jpg
 

Podobne wątki