• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

SM01

KAMAPI

Znany użytkownik
Reakcje
0 0 0
#1
Zainspirowany przez Maxeus'a postanowiłem zrobić kolejną SM01, tym razem poprawiłem malowanie, zmienione zostały poręcze i komin. Zniknęły też lampy z tyłu. Materiały na podstawie których zrobiłem konwersję to dwa pierwsze zdjęcia. Bezlitosne i spłaszczające makro mojego aparatu niestety nie pokazuje loka tak jak bym chciał, aby pokazać realny jego wygląd. W rzeczywistości jakoś wydaje mi się ładniejszy... Wniosek: muszę kupić lepszy aparat żeby robić ładniejsze modele ;) hahaha
Oceńcie sami.
 

Załączniki

OP
OP
KAMAPI

KAMAPI

Znany użytkownik
Reakcje
0 0 0
#3
Nie, to jest tylko błędny podpis pod zdjęciem jakie ktoś umieścił w sieci. KofII był inny. Pierwowzorem dla SM01, których też podobno było kilka wersji, bo i z rożnych fabryk pochodziły, był Ko1. Dla Kof II w Polsce stosowano oznaczenie Db.
 

Juras

Aktywny użytkownik
Reakcje
0 0 0
#4
Bardzo ładnie wygląda na zdjęciach. Rozwiń proszę myśl o kof II, to dwójki też były w Polsce po wojnie? Wydawało mi się, że nie. Mamy przecież piękną dwójkę z Brawy. To był by jeszcze jeden loczek fajny do przeróbki na PKP.
 

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
2.359 17 2
#7
Baza na modem pewnie dobra. Ale można by się bardziej przyłożyć. Pióra resorów przerobić, drzwi przedziału silnikowego, i przedział silnikowy można by było obniżyć, a także pomosty. I by było:)
 
OP
OP
KAMAPI

KAMAPI

Znany użytkownik
Reakcje
0 0 0
#8
Na SM01 jest baza w PIKO i w Brawie w postaci KoI, a na Db jest baza w Brawie. KoI Brawy w malowaniu prywaciarza, ma nawet mimo tego jak jest mały, przeźroczystą żaluzję i ruchomy wiatrak z przodu, więc na wypasie. W wątku podanym przez CoCu jest naprawdę ogrom informacji na temat SM01 i na temat Db. Ponoć KofII u nas też mógł mieć chwilowe oznaczenie SM01, nie tylko Db. Także wersji SM01 było od cholery. Problemem jest mała ilość zdjęć tych maszyn. W wątku KofII mają w kilku miejscach wyraźnie oznaczenia Db. Jedynymi fotkami, które znalazłem w sieci przypisanymi do SM01 były te dwa pierwsze na samej górze wątku. Niestety nie ma fotki za przeproszeniem od tyłu.
Popowe - można wszystko tylko co wtedy zostanie? ;) Poza tym w tym przypadku na co przerobić, tzn według maszyny którego z producentów? W tamtym czasie 1930 - 1956 wielu producentów wypuszczało KoI i KofII, przyjeżdżały one i dostawały oznaczenia SM01 więc była to seria najbardziej zróżnicowana w kwestii szczegółów budowy.
 
OP
OP
KAMAPI

KAMAPI

Znany użytkownik
Reakcje
0 0 0
#10
A co masz na myśli Irku dokładnie? Bo przeczytałem cały wątek dokładnie wczytując się w szczegóły i jakoś jednoznacznie nie znalazłem odpowiedzi jak w KoI w Polsce wyglądał tył, albo tylne lampy, o ile w ogóle były...
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
955 79 5
#12
A co masz na myśli Irku dokładnie? Bo przeczytałem cały wątek dokładnie wczytując się w szczegóły i jakoś jednoznacznie nie znalazłem odpowiedzi jak w KoI w Polsce wyglądał tył, albo tylne lampy, o ile w ogóle były...
Wielkie mi halo z tylnymi lampami? Skoro z przodu były nad zderzakami, to z tyłu tak samo. Przecież nie montowano ich przy dachu.
Dwa- skoro były z przodu, to dlaczego z tyłu ich nie miało by być? No bez wariacji.
 
OP
OP
KAMAPI

KAMAPI

Znany użytkownik
Reakcje
0 0 0
#13
A były z przodu? bo na jednym egzemplarzu są a na drugim nie. Być może na tym drugim odpadły albo ktoś sprywatyzował, ale może było jedno światło na górze i tak samo z tyłu, tak jak w KoI na DB. Skoro od nich przyjeżdżały to skąd pewność ze po dwa nad zderzakami? To niuanse oczywiście i można przypuszczać co i jak było, i przyjmować za prawie pewne.
Mi bardziej chodziło też o takie elementy, o czym pisał np: popowe, o takie rzeczy jak pióra resorów, itp. Zachowały się dwa egzemplarze SM01, nawet bez tabliczek i innych oznaczeń, na podstawie których można by stwierdzić jaki miały numer. Wiadomo że między 30 a 56 rokiem było tego dużo i każda fabryka robiła trochę inne konstrukcje. Moim zdaniem trudno jednoznacznie ocenić i stwierdzić jak w SM01 wyglądało to czy tamto; bo mogło wyglądać w poszczególnych egzemplarzach zupełnie różnie. Już samo to, że w pewnym okresie zarówno KoI jak i KofII był oznaczany tak samo, jako SM01,( innym razem już jako Db); świadczy o tym jak różniąca się pomiędzy sobą była ta seria.
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.962 122 22
#14
Dokładnie. W modelu odwzorowywać należy konkretny egzemplarz, bo tą samą serią oznaczano lokomotywy różne od siebie konstrukcyjnie.
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
955 79 5
#15
A były z przodu? bo na jednym egzemplarzu są a na drugim nie. Być może na tym drugim odpadły albo ktoś sprywatyzował, ale może było jedno światło na górze i tak samo z tyłu, tak jak w KoI na DB. Skoro od nich przyjeżdżały to skąd pewność ze po dwa nad zderzakami? To niuanse oczywiście i można przypuszczać co i jak było, i przyjmować za prawie pewne.
Mi bardziej chodziło też o takie elementy, o czym pisał np: popowe, o takie rzeczy jak pióra resorów, itp. Zachowały się dwa egzemplarze SM01, nawet bez tabliczek i innych oznaczeń, na podstawie których można by stwierdzić jaki miały numer. Wiadomo że między 30 a 56 rokiem było tego dużo i każda fabryka robiła trochę inne konstrukcje. Moim zdaniem trudno jednoznacznie ocenić i stwierdzić jak w SM01 wyglądało to czy tamto; bo mogło wyglądać w poszczególnych egzemplarzach zupełnie różnie. Już samo to, że w pewnym okresie zarówno KoI jak i KofII był oznaczany tak samo, jako SM01,( innym razem już jako Db); świadczy o tym jak różniąca się pomiędzy sobą była ta seria.
No ale jak, no ale co? Przecież to jest zabawa i bawimy się na całego.:ROFL:
W serii SM01 znalazło się kilka konstrukcji, to, że KofII był oznaczany Db, co oznacza? Że nie mógł się znaleźć w serii SM01?
Przecież kiedyś były takie serie jak Lwe55, czy Lo, więc co to oznacza?
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.962 122 22
#16
Nie, nie. Nie można mylić pewnych spraw. Czym innym są oznaczenia serii obowiązujące od 1951 roku w zasadzie do dziś, czym innym oznaczenie producenta (fabryczne), a czym innym jakieś tam oznaczenia niemieckie.
Modelarstwo to zabawa, ale dla każdego w inny sposób. Albo odtwarzamy wernie rzeczywistość, albo bawimy się na całego i sobie na zagraniczny tabor nanosimy dowolne polskie oznaczenia, jak to Daniel czyni dla zabawy.
Jeśli zaś chcemy odtwarzać rzeczywistość wiernie, to trzeba te sprawy odzielić od siebie i wniknąć: maszyna o jakim wyglądzie i z jakim oznaczeniem była eksploatowana w naszym kraju, i czy została wciągnięta w serię SM01, oraz czy w ogóle dana lokomotywa mimo przypisania jej do tej serii nosiła takie oznaczenia, bo nie jest to wcale oczywiste.
W przytoczonym przeze mnie wątku starałem się na podstawie informacji od nieumiałka, oraz znalezionych w sieci ugryźć trochę ten temat. Okazało się, że mimo poświęcenia temu ogromu czasu, temat prosty nie jest, bo w ramach tej serii znajdowało się kilka różnych typów maszyn, zaś materiałów źródłowych nie jest za wiele.

Jedynymi fotkami, które znalazłem w sieci przypisanymi do SM01 były te dwa pierwsze na samej górze wątku. Niestety nie ma fotki za przeproszeniem od tyłu.
KAMAPI, wybacz, ale nie jest prawdą że nie ma w sieci fotek tyłu tej lokomotywy.
0130 (02).jpg
I chyba jednak zbyt dokładnie nie czytałeś tamtego wątku, bo chyba podawałem tam linki do strony o "kleinlokach". Tutaj link dokładnie do podstrony o wspomnianej wyżej lokomotywie:
http://www.deutsche-kleinloks.de/index.php?nav=1406157&id=3731&action=portrait
Nie jest jednak pewne, jak długo reflektory tego typu posiada ta lokomotywa, bo kiedyś mogła mieć zupełnie inne.
 
OP
OP
KAMAPI

KAMAPI

Znany użytkownik
Reakcje
0 0 0
#17
KAMAPI, wybacz, ale nie jest prawdą że nie ma w sieci fotek tyłu tej lokomotywy.
Nie jest jednak pewne, jak długo reflektory tego typu posiada ta lokomotywa, bo kiedyś mogła mieć zupełnie inne.
Nie pisałem że nie ma, tylko ze ja nie znalazłem. Dziękuję że zapodałeś fotke od tylca.
A Twoje drugie zdanie to kwintesencja tego o co mi chodzi! :) Otóż to nic nie jest pewne co i jak z SM01, bo materiałów jest niewiele, typów wiele, i zmienianych w trakcie eksploatacji.
Czy moge prosić o opinię na temat mojego modelu? Jest ok, do dupy? Co sądzicie, bo mało z Was dało konkretne info.
Dzięki za linki i fotę CoCu