Dzień dobry.
Chciałbym się dowiedzieć, jakie są procedury w przypadku, gdy maszynista zobaczy taki sygnał na semaforze?
Znalazłem tylko taką informację
---
"Pociąg zatrzymany przed semaforem wskazującym sygnał Sr1 lub Sw1 "Stój" bądź sygnał wątpliwy (niepewny), przed semaforem świetlnym nieoświetlonym lub wskazującym białe światło może jechać dalej, gdy sygnał Sr1 lub Sw1 "Stój" zmieni się na sygnał zezwalający na jazdę. Jeżeli nie nastąpi zmiana sygnału Sr1 lub Sw1 "Stój" na sygnał zezwalający na jazdę, to pociąg może jechać dalej na sygnał zastępczy lub wówczas, gdy pracownik kolejowy do tego wyznaczony wręczy kierownikowi pociągu (a przy pociągach towarowych z jednoosobową obsadą konduktorską lub bez obsady oraz przy lokomotywach jadących luzem - maszyniście) rozkaz szczególny do dalszej jazdy."
żródło: http://kolej.krb.com.pl/we1/sem.htm
---
ale czy jest ona stosowana również w takim przypadku?
Oraz pytanie drugie.
W jakich przypadkach montuje się semafory z takim nietypowym układem świateł?
Chciałbym się dowiedzieć, jakie są procedury w przypadku, gdy maszynista zobaczy taki sygnał na semaforze?
Znalazłem tylko taką informację
---
"Pociąg zatrzymany przed semaforem wskazującym sygnał Sr1 lub Sw1 "Stój" bądź sygnał wątpliwy (niepewny), przed semaforem świetlnym nieoświetlonym lub wskazującym białe światło może jechać dalej, gdy sygnał Sr1 lub Sw1 "Stój" zmieni się na sygnał zezwalający na jazdę. Jeżeli nie nastąpi zmiana sygnału Sr1 lub Sw1 "Stój" na sygnał zezwalający na jazdę, to pociąg może jechać dalej na sygnał zastępczy lub wówczas, gdy pracownik kolejowy do tego wyznaczony wręczy kierownikowi pociągu (a przy pociągach towarowych z jednoosobową obsadą konduktorską lub bez obsady oraz przy lokomotywach jadących luzem - maszyniście) rozkaz szczególny do dalszej jazdy."
żródło: http://kolej.krb.com.pl/we1/sem.htm
---
ale czy jest ona stosowana również w takim przypadku?
Oraz pytanie drugie.
W jakich przypadkach montuje się semafory z takim nietypowym układem świateł?