• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Segment wąskotorowy H0e

michalkrk

Aktywny użytkownik
KKMK
Reakcje
115 0 0
#1
Od dość długiego czasu pracuję nad swoją pierwszą skrzynką. Wybrałem sobie wąski tor i słuchając sugestii kolegów z wielu innych wątków zacząłem od prostego fragmentu szlaku. Wymyśliłem sobie tor w przekopie przecinającym małe leśne wzgórze. Niestety zrobiłem zbyt strome zbocza przekopu. O zalecanym nachyleniu doczytałem już po ukształtowaniu terenu i posadzeniu trawy. I tak już zostanie, w końcu to skrzynka "treningowa". Sokole oczy doświadczonych kolegów dostrzegą pewnie więcej błędów. Poniżej materiał do krytyki.

IMG_3528.jpg

IMG_3536.jpg
IMG_3538.jpg
IMG_3539.jpg
IMG_3542.jpg
 

Mateusz B

Moderator Grupy KKMK
Zespół forum
KKMK
H0e
Reakcje
334 2 0
#3
Jak na pierwszy raz naprawdę bardzo ładnie :D
tory, droga polna - ładnie się prentują
płot - bardzo fajnie wykonany
sosenki mają chyba za grube pnie, ale to taki szczegół, fajna atmosfera lasu
krzaczki ładne, może bardziej rozrzedzone lepiej by wyglądały (mniej liści, czyli bardziej rozciągnięta siateczka)
trawa ma ciekawe odcienie, ale te niskie zarośla nieco się odcinają od reszty, lepsze by były też rozrzedzone, może jakieś małe krzaczki?

Ale mi się podoba, dobry początek. Dobrze że zacząłeś od fragmentu szlaku, a nie od projektów stacji. Wąskotorówka też ma swój klimat i cieszę się że w niej tworzysz, bo niewiele jest makiet wąskotorowych, ostatnio przybywa, naprawdę super :ROFL:
Będziesz brał udział w imprezach?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.913 529 30
#5
Skarpy można podratować np. umieszczając na pochyłościach mury oporowe, co stosuje się, gdy z jakichś powodów nie można utrzymać przepisowego nachylenia 1:1,5.
 

MaRoco

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#8
Super - gratulacje za efekt jaki osiągnąłeś.
Poza słusznymi uwagami kolegów przybrudziłbym jeszcze trochę bydło - jest za czyste. Jakiś filtr lekko przyciemniający i pobrudzenie dolnych kończyn by się przydało.
 
K

Kpt.Nemo

Gość
#10
Z jakiego rejonu kraju naszego Waść pochodzisz.
Czy myslałeś o dołączeniu się do wąskotorowej makiety w Poznaniu na SH 2012.
Jakie wymiary ma ta skrzynka.
 
OP
OP
M

michalkrk

Aktywny użytkownik
KKMK
Reakcje
115 0 0
#11
Bardzo dziękuję za wszystkie uwagi. To miłe i jednocześnie mobilizujące.

KuKu: krzaczki to komosa pomalowana czarną farbą i oklejona gąbkami Auhagena różnych kolorów i "grubości", te niższe na trawie to te same gąbki. Wypróbowałem też posypkę z trocin, ale są ciężkie i komosa słabo to wytrzymuje (przynajmniej ta, którą mam).

Andrzej Harassek: myślałem o zerwaniu trawy i przyklejeniu sztywnego kartonu imitującego beton, ale boję się, że na tej długości (ok 30 - 40 cm) z czasem zrobi się mocno "falisty". Jeszcze to przemyślę.

MaRoco: przyznam, że nanoszenie "śladów eksploatacji" na krowy nie przyszło mi do głowy. Pomysł super, muszę wypróbować.

tkarkady & Michał Szewczyk: jeszcze cała druga strona pozostaje do uzupełnienia, słupy telefoniczne już czekają wymalowane, a krzyże też będą - tylko czas, czas, czas...

@Kapitan Nemo: Jestem z Krakowa. Skrzynka ma 90 cm długości, natomiast szerokość jest chyba nieco ekstrawagancka 40 cm. Profile czołowe fremowate, wystrugałem ręcznie - są średnio precyzyjne. Jeśli chodzi o SH 2012: jeśli tylko będę miał z czym to bardzo chętnie.
 

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
7 1 0
#12
Dioramka bardzo ładna, w stylu Daniela Loko.
Jeśli chodzi o slady eksploatacji, to zarówno w przypadku krów jak i taboru zależy to od dbałości właściciela, tu np. widać tylko lekkie zażółcenie ogona:
2011-DSCF3806.jpg


Wymyśliłem sobie tor w przekopie przecinającym małe leśne wzgórze. Niestety zrobiłem zbyt strome zbocza przekopu.
Dlatego gorąco polecam, zamiast wymyślać, modelować to co w rzeczywistości.
A jest co modelować, mimo iż z sieci wąskotorówek na północ od Krakowa została tylko linia Jędrzejów-Pińczów, ale są też wspaniałe plenery linii Przeworsk-Dynów:
2011-DSCF3849.jpg 2011-DSCF3851.jpg 2011-DSCF3852.jpg
2011-DSCF3863.jpg 2011-DSCF3865.jpg 2011-DSCF3868.jpg
2011-DSCF3877.jpg 2011-DSCF3880.jpg 2011-DSCF3799.jpg

Przy okazji - 5 maja będzie się okazja przejechać:
http://www.pogorzanin.pl/
 

Arti55

Znany użytkownik
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
124 0 0
#13
Witam serdecznie. Bardzo ładna praca. Jesteś bardzo zdolny i buduj więcej. Mam tylko jedno zastrzeżenie do drogi polnej. Wyszła jak dwie ścieżki. Za szeroki pas trawy między pomiędzy ziemią (piachem). Za wysoka ta trawa i jednolita. Powinny być przerwy bo tak się zdarza, ale pozatym bardzo, bardzo ładnie.
 
K

Kpt.Nemo

Gość
#14
@Kapitan Nemo: Jestem z Krakowa. Skrzynka ma 90 cm długości, natomiast szerokość jest chyba nieco ekstrawagancka 40 cm. Profile czołowe fremowate, wystrugałem ręcznie - są średnio precyzyjne. Jeśli chodzi o SH 2012: jeśli tylko będę miał z czym to bardzo chętnie.

Masz z czym przyjechać, ja w zeszłym roku byłem z jedną skrzynką o dugości 700 mm, zabawa przednia, bo towarzystwo jest nastawione na zabawę.
400 mm to nie jest ekstrawagancka szerokość, jeśli się zdecydujesz połączyć z makietą wąskotorową na SH 2012, daj znać dostaniesz za darmo profile takie jak ustaliliśmy wspólnie ze wszystkimi wystawiającymi, zresztą pisz na PW, sprawa jest rozwojowa, może machniesz jeszcze diwe skrzyneczki nieduże na końcach, z profilami normowymi.

Pozdrawiam
 
OP
OP
M

michalkrk

Aktywny użytkownik
KKMK
Reakcje
115 0 0
#16
Na jakiś czas przeniosłem się z H0e do wymiarów naturalnych. Na zdjęciach skutki tej przeprowadzki.
lampa1.jpg

lampa1.jpg

lampa2.jpg

lampa5.jpg

lampa4.jpg

lampa8.jpg

lampa7.jpg

Lampa była ewidentnie nieparowozowa. Przesłanki takiego założenia: oryginalne kolory - intensywnie żółty przykryty wypłowiałym beżem oraz napięcie 110 V - na tabliczce znamionowej i na trzonkach starych żarówek. Sprzedawca w sklepie ze starzyzną nie potrafił nic powiedzieć o historii tej lampy. Jeśli, któryś z kolegów zechce snuć domysły o pochodzeniu reflektora to z przyjemnością je poczytam.
Nowe są tylko śruby mocujące odbłyśnik i nakrętki motylkowe. W niebyt natomiast odeszła przednia uszczelka razem z pierścieniem pod nią.
Teraz lampa ma budzić ciekawość klientów w biurze i skutecznie to robi!
 
OP
OP
M

michalkrk

Aktywny użytkownik
KKMK
Reakcje
115 0 0
#18
Ja swojego "złoma" znalazłem na allegro, okazało się, że był w sklepie ze starzyzną, o przysłowiowe dwie przecznice od domu.
Potem dziwne (pobłażliwe) uśmiechy znajomych, piwnica-warsztat, sporo pyłu, przegrzana wiertarka, nieco smrodu rozpuszczalników, ponownie pył ale już mniej i finalna porcja oparów rozpuszczalników :)
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.063 6 0
#19
~ Sprzedawca w sklepie ze starzyzną nie potrafił nic powiedzieć o historii tej lampy. Jeśli, któryś z kolegów zechce snuć domysły o pochodzeniu reflektora to z przyjemnością je poczytam.~
-moja wizja - lampa pochodzi z UFO-8837
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.063 6 0
#20
- przepraszam żle napisałem ,że z UFO-8837, powinienem był napisać ,że ..lampa pochodzi z któregoś UFO ..- tam (Huta Katowice) jest kilka takich jednostek o takim kolorze i z takimi lampami, lampa na zdjęciach mogła pochodzić z wymiany mocno już zużytej tej właśnie na nową i "ta" jako złom w hucie nie trafiła do wielkiego pieca tylko do antykwariatu a teraz jest w biurze :)
 

Podobne wątki