Panie Robercie czyli wnioskując z Pana informacji to SU45 od Was to perspektywa najwcześniej przyszłego roku ? Wiem ze nie chce Pan podawać konkretnego terminu ale chociaż przydałaby sie orientacyjna informacja co by zaplanować budżet.
Zależy od tego jak szybko nam się uda przełożyć cała produkcie do własnej hali produkcyjnej. Praktycznie mówiąc, będziemy mieć własną małą fabrykę. Model można oczekiwać raczej na drugą połowę 2016.
W wykazie jest błąd. Ostatnia pozycja na pewno nie jest z 72r.
Nie. SP45-023 miała być zaraz po wyjeździe z fabryki w fabrycznym malowaniu HCP. Ale przełożyłem ją teraz na 2010 bo nie wiem czy miała okrągłe tarcze zderzakowe w 1972. Raczej chyba miała prostokątne.
Oczywiście mocno kibicuję, żeby się udało wypuścić zaplanowane modele, w ostateczności się weźmie SU45-220 z żółtą mordą, a mój komentarz proszę potraktować jako drobną sugestię, może na kolejne wypusty
Więcej niż 10 par na razie nie planuje. To wystarczy biorąc pod uwagę, że jeszcze trzeba wypuścić EU07 4E i ET41, które wam obiecałem. Te modele będą, to jest pewne, tylko na razie naprawdę nie jestem w stanie powiedzieć, kiedy dokładnie. Mam wprawdzie plan, co kiedy i jak, ale nie chce o tym pisać, aby nie było rozczarowania jak coś w by nie wypaliło. Może nie zalewam rynku lawinowo jak konkurent, ale za to macie pewność, że zbierając moje modele wasze portfele to wytrzymają. Jak będzie ósma para w sklepach, to możemy zacząć kumać nad następnymi
@Remaj12 zaginasz mnie twoją wiedzą – bardzo Ci dziękuje za genialny wykład. Szacun.
Więc nieco poprzestawiałem przydziały i malowania uwzględniając wasze uwagi. Modele SP45/SU45 firmy Schlesienmodelle będą się ukazywać parami tak jak modele EU07.
Para Nr.1 Czerwone Przewozy Regionalne
245001 SU45-79 Ep. VI Wielkopolski ZPR w Poznaniu, stan kwiecień 2012
- źródło:
http://www.forumkolejowe.pl/ilostan/foto/8963.jpg
- autor:
Jarysz
245002 SU45-70 Ep. VI Lubuski ZPR w Zielonej Górze, stan czerwiec 2011
- źródło:
http://gmkk2.cba.pl/albums/userpics/10001/normal_SU45-070.jpg
- autor Adek07
Tu uwzględniłem uwagi Remaja. Ja ulokowałem moją SU45-079 w stanie 3 lata po modelu PIKO, aby nie dublować tej samej lokomotywy. Między stanem modelu PIKO a stanem modelu Schlesienmodelle lokomotywa zmieniała wygląd 2 razy, więc nie ma tu żadnego starcia. Nie mogę powiedzieć jak PRKi się sprzedadzą, więc na razie 079 z numerami EVN dodatkowo nie przewiduje. Jeżeli modele dobrze się sprzedadzą, do dorobie 079 z EVN. SU45-070 przełożyłem tak jak sugerował Remaj na czerwiec 2011.
Para Nr.2 Ostatni weterani
245003 SU45-089 Ep. VI PKP Cargo Wschodni Zakład Spółki w Lublinie, stan czerwiec 2002
- źródło:
http://swr.podkarpackakolej.net/dloki/img/su45-089-4r.jpg
- autor: swr
245004 SU45-241 Ep. VI Wielkopolski ZPR w Poznaniu, stan maj 2013
- źródło:
http://www.forumkolejowe.pl/ilostan/foto/5296.jpg
- autor: Tp4
SU45-089 odwzorowałem krótko po naniesieniu nowego klasycznego malowania za jej czasów w Lublinie. SU45-241 była razem SU45-089 jedna z ostatnich trzech czynnych egzemplarzy w Krzyżu. Model odwzorowuje ją krótko po naniesieniu numerów EVN na czole, i związanym z tym namalowanym ciemno zielonym „śliniaczkiem”. Ta lokomotywa jest też jedną z dwóch lokomotyw z budą ryflowaną, która ma też niestandardowy układ dachu bez klap wentylacyjnych
[R1] .
Para Nr. 3 Żółte czoła
245005 SU45-111 Ep. V Zakład Taboru w Bydgoszczy, stan styczeń 1999
- źródło:
http://www.wrphoto.eu/data/media/35/SU45-111chelmza.jpg
- autor: Tomasz Paradowski
245006 SU45-245 Ep. VI Wielkopolski Zakład Spółki w Poznaniu, stan kwiecień 2011
- źródło:
http://www.eisenbahn-bilder.com/bahngalerie26_500/2011_05_13_539.jpg
- autor: Leon Schrijvers
SU45-111 wybrałem zamiast pierwotnie planowanej SU45-263 z dwóch powodów. Po pierwsze EFC ten model już z tym numerem zrobiło, po drugie, były by dwa ryflowane żółte czoła tego typu. Ja zawsze próbuję te pary tak dobierać, aby lokomotywy się w niektórych detalach różniły. Dlatego wybrałem lokomotywę z gładką budą. SU45-245 była częstym gościem w Wolsztynie, wiele ludzi ją zna, i ma nietypowo malowanie drzwi. Są całe w jasnozielonym kolorze, zamiast w pasach budy.
Para Nr. 4 Epoka IV, część I.
245007 SP45-254 Ep. IV MD Poznań, stan sierpień 1978
- źródło:
Załącznik
- autor: Hans Hilger
245008 SP45-155 Ep. IV MD Wrocław Główny, stan kwiecień 1974
- źródło:
https://farm9.staticflickr.com/8179/7915561768_ef83aa9744_b.jpg
- autor George Woods
Dla fanów Epoki IV. Do tych lokomotyw mam dobre fotografie, aby je rzetelnie odtworzyć, dlatego je wybrałem. Jedną ryflowaną i jedną gładką, aby była różnica miedzy nimi.
Para Nr. 5 Żółte czoła à la Oleśnica.
245009 SP45-032 Ep. V MD Leszno, stan mai 1997
- źródło:
http://www.wrphoto.eu/data/media/35/Image-25_kopia.jpg
- autor: Paweł Winnicki
245010 SU45-098 Ep. V
Zakład Taboru w Poznaniu, stan mai 2002
- źródło:
http://abload.de/img/su45098wolsztyn05-2002ekmh.jpg
- autor: R. Kreschinski
Długo grzebałem i szukałem żeby tą parę zestawić w tym ciekawym malowaniu. O ile wiem Oleśnica nigdy nie naprawiała SP/SU45, więc pytam się skąd to ciekawe malowanie się wzięło. Obje lokomotywy w prawdzie mają gładką pochwę, ale różnią się we wielu detalach. 032 to SP, 098 to SU. SP45-032 ma napisy boczne w jednym rzędzie, SU45-098 w dwóch rzędach. Ciekawostka jeszcze jest, że SP-032 ma okrągłe tarcze zderzakowe, ale to tylko po stronie kabiny B.
Para Nr. 6 Żółte czoła skośne.
245011 SP45-086 Ep. V MT Kutno, stan październik 1996
- źródło:
http://www.lkmk.pl/images/photoalbum/album_19/foto19_t2.jpg
- autor: Piotr Chorąży
245012 SP45-039 Ep. V MT Poznań, stan sierpień 1997
- źródło:
http://www.fotokolej.pl/data/media/176/SP45-039.jpg
- autor: Michał Wojtaszek
Mimo że ten sam schemat malowania, lokomotywy się różnią. SP45-086 ma o wiele ciemniejsze odcienie zieleni a boczne napisy w dwóch rzędach, SP45-039 jest jaśniejsza, ma napisy boczne w jednym rzędzie, i herb na czole nad numerem.
Para Nr. 7 Nowa stara zieleń.
245013 SU45-220 Ep. VI Zakład Taboru w Poznaniu, stan czerwiec 2008
- źródło:
http://www.kpinfo.pl/images/photoalbum/album_32/tomash_su45-220_t2.jpg
- autor: Kozierski
245014 SU45-023 Ep. VI Zakład Centralny w Warszawie, stan czerwiec 2008
- źródło:
http://www.garnek.pl/kolej/11260368/su45-023
- autor: kolej
Tu uwzględniłem też uwagę dariuszz94 i przełożyłem SU45-220 w czas bez żółtego czoła. Wybrałem ten numer, bo ona ma niestandardowy dach bez klap wentylacyjnych. Więcej na temat dachów
tutaj. SP45-023 z roku 1972 zamieniło się w SU45-023 bo nie jestem pewny czy ona z fabryki wyjechała z okrągłymi tarczami na zderzakach, ale raczej w to wątpię. Została Warszawianką, ale w innej Epoce i dobrze malowaniem się dobrze wpisuje do pary z SU45-220.
Para Nr. 8 Nietypowe Fiaty.
245015 SU45-126 Ep. V Zakład Taboru w Lublinie, stan maj 2003
- źródło:
http://ssb.strefa.pl/mitor/galeria/su45-126_1.jpg
- autor: Tomasz Mleczek
245016 SU45-006 Ep. V Zakład Taboru w Gdyni, stan grudzień 2000
- źródło:
http://www.wrphoto.eu/data/media/35/su45_006.jpg
- autor: Corax6
Ta nietypowa para składa się z dwóch ciekawych lokomotyw. SU45-126 zamiast ciemniejszego zielonego pasa na bokach ma pas w żółtym kolorze, w innym odcieniu niż żółte czoło. Nie widziałem drugiej takiej lokomotywy, ale wybrałem ten egzemplarz, dlatego że jest taka nietypowa. Będzie jeszcze niezła jazda ustalać kolory na bazie tej fotografii. SU45-006 na pierwszy rzut oka nie wygląda na nietypową lokomotywę. Ciekawe jednak jest, ryflowana buda z tak niskim numerem. Wynikało to z przemiany budy ze skasowanej w 1999 roku SU45-233.
Para Nr. 9 Ciekawe czoła
245017 SU45-141 Ep. V MD Jelenia Góra, stan czerwiec 1995
- źródło:
http://www.wrphoto.eu/data/media/35/su45-141_12101996.jpg
- autor: Roman Ivański
245018 SP45-096 Ep. IV MD Zbąszynek, stan czerwiec 1987
- źródło:
http://sentymentalny.com/wp-content/gallery/8-2-3_sp45_113_f/dabrowka_wlkp_1987.JPG
- autor Miłosz Telesiński
Tą parę dobrałem ze względu na ich ciekawe i nietypowe oznaczenia czołowe. Mamy znowu jedną SU, jedną SP. SU45-141 ma jeszcze inną wersje żółtego trójkąta (sam trójkąt), jednak wygląd z roku 1996 z zaciągniętym trójkątem do tyłu uważam jako bardziej udane malowanie. SP45-096 ucieszy znowu fanów Epoki IV i bardzo ładnie się prezentuje ze „skrzydłami” na czole.
Para Nr. 10 Epoka IV część II.
245019 SP45-007 Ep IV MD Warszawa Odolany, stan maj 1973
- wzorowana według zdjęć na stronach 129, 139, 140 książki Lokomotywy Spalinowe Produkcji HCP, M. Ćwikła & P. Terczyński
245020 SP45-084 Ep IV MD Olsztyn, stan Lipiec 1987
- zdjęcie na stronie 144 książki Lokomotywy Spalinowe Produkcji HCP, M. Ćwikła & P. Terczyński.
Ponieważ SP45-023 r 1972 r. skoczyła do Epoko V jako SU45-023, zastąpiłem ją SP45-007. Będzie w stanie fabrycznym z białymi kołami (jak mają EU07-400 i EU07-424). Wybrałem 007 mimo braku zdjęcia z tego czasu, ponieważ to był pierwszy Fiat, który został od początku przydzielony do MD Warszawa Odolany, więc według mnie obowiązkowy model. SU45-119 uzupełnia Epokę IV lokomotywą z Pomorskiej DOKP.
Mam nadzieje, że te przydziały się podobają. Wszelkie (merytoryczne) uwagi chętnie przyjmuję.