• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny Schlesienmodelle - lokomotywy serii 104E / EP09

old_jawa

Znany użytkownik
Reakcje
1.930 63 1
Jak zwykle niezawodny Kolega @JRobert(y)
Filmik warty polecenia szczególnie dla tych co jeszcze nie mieli do czynienia z modelem od SM (a jest tam kilka "ciekawych" rzeczy:(). Mi dał dużo do myślenia...
A jakieś rozwinięcie tej myśli? Bo przyznam szczerze, że 2,5 godziny to nie mam niestety wolnego czasu żeby obejrzeć film w całości :X3:
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
2.026 44 4
Może to ja prostak i głupek ale jak dla mnie to zwykłe szukanie ***** do dupy. Jest to forum modelarskie a nie forum fanów profesora Miodka. Lepiej się skupić na naszym hobby i tyle jak dla mnie.
Nie chodzi o to czy ktoś jest taki a taki. Na szczęście ja tego nie napisałem, bo z drugiej strony to już by była obraza. Chodzi o to aby używać języka polskiego i tyle.
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.810 516 107
Reansumujac zostac przy PIKO czy czekac na bliżej nie okreslony termin i jakosć SM?
Tak naprawdę to nie wiadomo jeszcze jak wygląda SM więc trzeba czekać, albo kupić oba i sobie porównać. Ale w ciemno można chyba powiedzieć, że jeżeli pomiędzy modelami jest jakaś różnica to marginalna. To nie "siódemki" gdzie jest przepaść.
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
2.026 44 4
Reansumujac zostac przy PIKO czy czekac na bliżej nie okreslony termin i jakosć SM?
To zależy kto i jak podchodzi do tego hobby i jakie ma priorytety.
Ja mam Skody 163 i ACME i MTB, mimo że na tę drugą wylano tyle złego i mimo że jest jednak trochę za szeroka, mam ją bo jeździła przez Poznań i mam zdjęcia obu lokomotyw. Podobnie EU/EP05. Mam dwie MTB i czekam za Roco, a np. z DRG mam BR17 z trzech firm Roco (3 różne numery), Fleischmann (dwa różne numery) i TRIX-a. Każda inna jako typ i nawet między sobą w przypadku Roco. Podobnie z BR52, BR55, E94 czy E44. Zależy co chce się zbierać. W PKP-owskich może być podobnie. Ja kupuję te co były związane z moim miastem lub przez nie przejeżdżały.
 

browar łódź

Aktywny użytkownik
Reakcje
308 13 9
To zależy kto i jak podchodzi do tego hobby i jakie ma priorytety.
Ja mam Skody 163 i ACME i MTB, mimo że na tę drugą wylano tyle złego i mimo że jest jednak trochę za szeroka, mam ją bo jeździła przez Poznań i mam zdjęcia obu lokomotyw. Podobnie EU/EP05. Mam dwie MTB i czekam za Roco, a np. z DRG mam BR17 z trzech firm Roco (3 różne numery), Fleischmann (dwa różne numery) i TRIX-a. Każda inna jako typ i nawet między sobą w przypadku Roco. Podobnie z BR52, BR55, E94 czy E44. Zależy co chce się zbierać. W PKP-owskich może być podobnie. Ja kupuję te co były związane z moim miastem lub przez nie przejeżdżały.
Mnie interesuje tylko okres epoki Va w przypadku EP09. Więc może 2-3 uda się skompletować do składów wagonów zebranych przez lata
 
Reakcje
18 3 0
We wszystkich sklepach internetowych widnieje informacja o dołączeniu do modelu osi z gumkami jako osobne osie. Kolega Robert takowych nie miał. Ktoś z Was w sowim egzemplarzu miał dołączone takie osie?
 

przemas22223

Aktywny użytkownik
Reakcje
181 16 3
MateuszS

Też to zauważyłem.

Może dekoder źle zamontowany albo potrzeba będzie nowa płytka elektroniczna.

Do tego jeszcze ten sygnał światła postojowe.
Nie mógł wyświetlić.
Tylko taka jeszcze ciekawostka, że w przepisach E1 obecne iE1 nie ma takiego sygnału jak światła postojowe. Z tego co się dowiedziałem od maszynistów starszej daty to taki sygnał był tylko umownie przez maszynistów tak nazwany. Czyli światło w kabinie i dwie czerwone końcówki na czole pojazdu.

Pozdrawiam
 

MateuszS

Aktywny użytkownik
Reakcje
487 64 2
MateuszS

Też to zauważyłem.

Może dekoder źle zamontowany albo potrzeba będzie nowa płytka elektroniczna.

Do tego jeszcze ten sygnał światła postojowe.
Nie mógł wyświetlić.
Tylko taka jeszcze ciekawostka, że w przepisach E1 obecne iE1 nie ma takiego sygnału jak światła postojowe. Z tego co się dowiedziałem od maszynistów starszej daty to taki sygnał był tylko umownie przez maszynistów tak nazwany. Czyli światło w kabinie i dwie czerwone końcówki na czole pojazdu.

Pozdrawiam
Źle zamontowany dekoder nie wchodzi w grę.
Może da się to rozwiązać zmianą mapowania dekodera - oby!
 

Kamilb

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.476 40 7
Może dekoder źle zamontowany
że jak? to kwestia konfiguracji, ale w tym przypadku (zakładam, że kontynuacja rozwiazania) problem z oprogramowaniem procesora na płytce - czyli powtórka z rozrywki - poprzednio też błąd programowy, a nie płytka jako taka

Może da się to rozwiązać zmianą mapowania dekodera - oby!
nie sądzę - po dordze jest procesor na płytce - jak nie mógł zgasić czerwonych świateł, tak teraz światła - choć może da się uratować zamieniając mioesjcami białe diody (miejsca lutowania)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.127 583 30
przepisach E1 obecne iE1 nie ma takiego sygnału jak światła postojowe.
I nigdy nie było.
taki sygnał był tylko umownie przez maszynistów tak nazwany. Czyli światło w kabinie i dwie czerwone końcówki na czole pojazdu.
Światło w kabinie nie jest i nie może być elementem żadnego sygnału. Natomiast regulamin techniczny konkretnej stacji mógł przewidywać w określonych sytuacjach obowiązek zmiany sygnału Pc 1 na dwa światła czerwone na czole pociągu zatrzymanego na torze dodatkowym dla przepuszczenia innego pociągu.
 

Podobne wątki