• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Słynny pociąg ministry Muchy .

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.351 58 3
#21
Bonanzą kiedyś jechałem z Bydgoszczy do Warszawy, nawet powiem że celowo z kolegą się przesiedliśmy z przedziałówki, i jedyne co mogę powiedzieć - to była wspaniała jazda. Ale co do stanu technicznego się zgodzę, pamiętam wagony kursujące z Siedlec do Czeremchy i Hajnówki, i były zadbane. Po latach przyszło mi jechać którąś bonanzą w składzie jakiegoś IR oraz regio do Helu, no i muszę stwierdzić że strasznie zapuszczono te wagony :(
Niestety jak kiedyś bonanzy jeździły cały rok na Hel to często się zdarzało się np brak ogrzewania w zimie. Kilka wagonów do ostatnich dni kursów na Hel były ogrywane parą i kilka razy zdarzyło się że rura lub grzejnik od ogrzewania walnął w wagonie i cały przedział był pełny pary a w następnych wagonach to już ogrzewanie nie działało i było zimno jak diabli. Były w zimie sytuacje jak ktoś uszkodził lub urwała się linka od podnoszenia okna i połowa bonanzy wyeliminowana z podróżnych a zdarzało się że w składzie były dwa wagony (czyli ścisk aż po Hel).
 

krzychu12231

Znany użytkownik
Reakcje
49 0 0
#22
Co nie zmienia faktu, że ogrzewanie parowe i tak było mniej awaryjne od elektrycznego, pęknięcie grzejnika czy rury to zasadniczo występowało chyba tylko w skrajnie zapuszczonych wagonach, natomiast awarie ogrzewania elektrycznego to i dzisiaj w TLK są normą, choć ostatnio starają się z tym walczyć (ale nie zawsze się udaje).
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.101 129 19
#23
Bohuny z tego co wiem nie obsługują już rozkładowo żadnego Regio, pojawiają się tylko pojedyncze sztuki na IR Mewa i Portowiec oraz w większej liczbie (zwykle 3) na IR Mamry i IR Piast.
Zachęcony tą informacją, nie zwlekając przy najbliższej okazji udałem się na dworzec Toruń Wschodni w celu zweryfikowania tej - jakże dla mnie radosnej - informacji. Tym bardziej wyczekując Bohunów w składzie pociągu interREGIO "MAMRY", moje rozczarowanie ich brakiem było jeszcze większe. Wiadomo natomiast, że nadzieja umiera ostatnia, a z koleją to jest tak, że nie wiadomo czasem co kolejny dzień przyniesie. Toteż po nieudanych łowach:

- źródło: zbiory własne autora
- autor: @Remaj12
- opis: 30 grudnia 2014 roku - Toruń Wschodni - Škoda 163 041-7 "Kamila" z pociągiem IR 56120/1 "MAMRY" relacji Olsztyn Główny - Jelenia Góra, oczekuje rozkładowej godziny odjazdu. W nieco wydłużonym składzie pociągu, złożonego głównie z olsztyńskich wagonów, znalazła się wyjątkowo również zdeklasowana czerwona jedynka z Wrocławia. W tle widoczny manewrujący "Elf" EN76-049, który chwilę temu skończył bieg jako pociąg R 50440 relacji Bydgoszcz Główna - Toruń Wschodni.

DSC_0076.JPG


Nie tracąc nadziei na spotkanie ulubionych wagonów w rodzinnym mieście, popędziłem dziś znów na łowy, tym razem wybierając nieco inną scenerię do fotografowania. Wybór miejsca był poniekąd spowodowany przekonaniem, że i tak jednak nie będzie Bohunów, więc nie będzie potrzeby fotografowania pociągu podczas jego postoju. Na szczęście myliłem się tym razem, a oczom moim ukazał się wyłaniający z za zakrętu przed Papowem Toruńskim, sunący powoli pociąg. Ledwie chwila minęła, a na odcinku ok. 750 metrów pociąg rozpędził się do najwyższej dozwolonej prędkości szlakowej, po czym minął mnie szybko, mknąc niczym wicher do następnej stacji, na której miał mieć rozkładowy postój.

- źródło: zbiory własne autora
- autor: @Remaj12
- opis: 31 grudnia 2014 roku - Toruń Elana - Škoda 163 026-8 "Gabrysia" z pociągiem IR 56120/1 "MAMRY" relacji Olsztyn Główny - Jelenia Góra, rozpędza się przed znajdującym się ok. 888 metrów dalej przejazdem kolejowym w ciągu ul. Równinnej. Podobnie jak dzień wcześniej i tego dnia w składzie pociągu znalazła się również zdeklasowana czerwona jedynka z Wrocławia, jednakże nie był to ten sam wagon.

DSC_0271.JPG

DSC_0273.JPG


Niestety zarówno dzisiaj jak i wczoraj nie było dobrych warunków do fotografowania, przez co zdjęcia są nie najlepszej jakości.
Chociaż temat dotyczy pociągu IR Warta, to pozwolę sobie zamieścić jeszcze jedno zdjęcie, mam nadzieję że autor się nie obrazi.
27 października 2012, pociąg Regio rel. Rzepin - Poznań Główny, skład: ET22 + Bohun + Bohun + Bohun + 111A.
Czy ma Pan może zdjęcia owego pociągu REGIO relacji Rzepin - Poznań Gł.?
 

krzychu12231

Znany użytkownik
Reakcje
49 0 0
#24
Zdjęcia bardzo fajne! Dziwi mnie, że Olsztyn ma jeszcze wagony (IR Warta do Olsztyna już nie jeździ, a IR Bolko, jedyny IR w Olsztynie jedzie na kiblu), tymczasem w Poznaniu wagonów zaczyna brakować.
Czy ma Pan może zdjęcia owego pociągu REGIO relacji Rzepin - Poznań Gł.?
Ze mnie taki pan jak z koziej d.....;)
Zdjęć nie mam, niestety nie miałem możliwości zrobić (przyjechałem spóźnionym szynobusem z Frankfurtu i biegłem od razu do wagonu, a w Poznaniu również się spieszyłem). Niemniej był to ten skład: http://www.tvn24.pl/poznan,43/dwa-pociagi-na-jednym-torze-symulacja-internauty,283506.html Ja jechałem nim parę dni później, wagon przedziałowy był wtedy na końcu składu a nie na początku.
 

Podobne wątki