• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta modułowa wg norm Rzeszów Główny (stan na rok 2016)

OP
OP
Maniac3333
Reakcje
36 0 0
#21
Podczas modyfikacji układu, natknąłem się na następujący problem chcąc zastosować rozjazdy Roco o kącie 10 stopni brak jest - skrzyżowań torów o kącie 20 stopni. Z tego co znalazłem informacjach na forum produkował niegdyś Weller, czy aktualnie ktoś robi takie cuda? Niestety nie udało mi się znaleźć informacji o tym, aby jego następca produkował coś poza H0e. Zignorujcie proszę, że tutaj poniżej jest póki co A-Gleis.
1720555972313.png
 
OP
OP
Maniac3333
Reakcje
36 0 0
#23
Z racji, że wybór torowiska przypadnie na PIKO, nie obejdzie się bez urealnienia tych rozjazdów - nie obejdzie się bez "małych" przeróbek, obejmujących podwójne podrozjezdnice, oraz paru detali wyłapanych ze zdjęć.
1723574028981.png

Aktualnie w ukończeniu jest budynek nastawni wraz z wnętrzem i oświetleniem.
 
OP
OP
Maniac3333
Reakcje
36 0 0
#24
1723575562385.jpg

Ostatnia kwestia do ustalenia to ile torów bocznych uda się zmieścić, chcąc aby całość nie rozlała się na boki :ROFL:. Udało się wpasować głowicę wschodnią i zachodnią bez uproszczeń względem układu z 2016 roku.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.560 443 99
#25
Z racji, że wybór torowiska przypadnie na PIKO, nie obejdzie się bez urealnienia tych rozjazdów - nie obejdzie się bez "małych" przeróbek, obejmujących podwójne podrozjezdnice, oraz paru detali wyłapanych ze zdjęć.
Dlaczego PIKO? Ciężko czytać o urealnieniu rozjazdów tej firmy. Szczerze - rozumiem kompromis z geometrią, ale uważam, że nawet biorąc pod uwagę ten kompromis już Tilligowe mają w ofercie rozjazdy z podobną geometrią do PIKO, ale wyglądają lepiej. Porównaj sobie choćby wygląd krzyżownicy w PIKO i Tilligu. Gdybym szukał budżetowo brałbym Tillig Elitę, albo Roco Linę. Szynę też mają niższą. Te drugie mają tez już podwójne podrozjezdnice, o czym wspominasz. Zrobisz jak uważasz.

PIKO vs Roco Line:

PIKO.jpg


Roco Line:

Roco L.jpg


Tillig Elite:

s-l1600.jpg
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Maniac3333
Reakcje
36 0 0
#28
1723587992568.png

Przy takim układzie wychodzi do toru 14 włącznie wtedy obie głowice z odpowiednimi uproszczeniami. Szerokość stacji zamyka się w metrze, zaś długość to niemal 13 m (od gł. zach do wsch). O ile nic się nie skróci (a raczej nie planuje) wyjdzie bardzo przyjemne DUT. Jutro dokładniej rozrysuję w CADzie, oczywiście w planie będą skrzynki z profilami FREMO.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.560 443 99
#30
po dłuższym namyśle będzie ROCO, kwestia znalezienia 4 skrzyżowań torowych na 20 stopni lub wykonania ich ręcznie Zobacz załącznik 1069565
Dobra decyzja. Z tego co wiem Roco ma fabryczną możliwość polaryzacji krzyżownicy w rozjazdach. Nie wiem jak w PIKO z tym jest, ale ta polaryzacja to dobra sprawa. Wiadomo, Roco Line może nie są idealne, ale moim zdaniem lepsze to niż tory PIKO. Szczególnie na taką makietę jaką planujesz. PIKO są dobre dla dzieciaka na podłogę...

Te krzyżówki to zawsze można poszukać i wstawić od innego producenta, ale chyba ciężko będzie znaleźć konkretnie 20 stopni. Przeważnie są 15 albo 30...
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Maniac3333
Reakcje
36 0 0
#31
Co do skrzyżowań torowych to podkłady zostaną wycięte laserowo. Profile szynowe - na podstawie profili Tilliga 2,1 mm. Jedyny problem stanowi na ten moment mocowanie szyn do podkładów, czy ktoś może miał styczność z tymi mocowaniami od węgierskiego Váltógyártó? Czy jest coś na kształt tego dostępne u nas? Z tego co przeglądałem oferty rozjazdów do montażu, podkłady już mają fabrycznie "osadzone" mocowania tak jak w przypadku Weinerta czy Tilliga.
 

Załączniki

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
365 5 1
#32
Na rysunku obrazującym część węzła rzeszowskiego jest adnotacja: cyt.: "realny układ semaforów, semafory powtarzające ze Staroniwy jako tarcze ostrzegawcze". Co to ma być. Nie ma semaforów powtarzających, są sygnalizatory powtarzające które nie mogą pełnić funkcji tarcz ostrzegawczych, bo to zupełnie co innego. Sygnalizatory powtarzające ustawia się przed semaforami których obrazy nie są widoczne z wymaganej odległości zawsze pomiędzy tarczą ostrzegawczą lub semaforem pełniącym tę funkcję dla danego semafora. Wyjątek stanowią semafory wjazdowe na szlakach z sbl na których sygnalizatorów powtarzających stosować nie wolno. Maksymalnie można ustawić trzy sygnalizatory powtarzające.
 
OP
OP
Maniac3333
Reakcje
36 0 0
#34
Zwracam się jeszcze do Was z pytaniem technicznym. W przypadku wariantu do toru 14 jak uprościć te fragmenty, które prowadzą na dalsze tory 16-? Myślałem nad zastosowaniem rozjazdu w miejscu, w którym on faktycznie był położony z nieruchomą iglicą, dalsza część toru wtedy byłaby rozebrana.
1723642845794.png
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
365 5 1
#35
Może tak być, to dość często stosowna praktyka. Można też "zabudować" rozjazd torem, a w miejscu gzie tory się odgałęziały od rozjazdu zostawić końcówki torów - tory zostały, a rozjazd wyjęto.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.521 512 30
#37
Czy taka izolacja miałaby sens?
Nie wiem, czy do końca rozumiem ten rysunek, zakładam, że chodzi o własnoręczne wykonanie skrzyżowania z wykorzystaniem pasków płytki do obwodów drukowanych? Ale mam takie wątpliwości co do układu izolacji:
1) Nie widzę sensu cięcia warstwy metalicznej w samych krzyżownicach podwójnych (tych na środku) - oczywiście poza tymi cięciami na środku podkładów.
2) Należy przeciąć mniej więcej w połowie długości szyny tworzące romb w środku skrzyżowania - doprowadzenie napięcia z krzyżownicy pojedynczej (powiedzmy końcowej) aż do samej krzyżownicy podwójnej (w środku skrzyżowania) grozi zwarciem przez koła.

I pytanie: jak kolega @Maniac3333 wyobraża sobie polaryzację krzyżownic? Czym i jak miałoby być sterowane przełączanie napięcia do krzyżownic?
 
OP
OP
Maniac3333
Reakcje
36 0 0
#38
Tak, chodzi o własnoręczne wykonanie skrzyżowania z racji na brak takiego produktu dostępnego powszechniej, niestety kolega z Węgier nie przyjmuje aktualnie zamówień. Czy teraz z naniesionymi poprawkami, taka krzyżownica byłaby poprawnie spolaryzowana?
1723925554094.png
Jeśli chodzi o sterowanie polaryzacją - myślałem nad wykorzystaniem przekaźnika uzależnionego od ułożonego przebiegu.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.521 512 30
#39
Wydaje mi się, że teraz jest OK, ale w dwóch podkładach w środku skrzyżowania, gdzie są po trzy cięcia, wystarczyłoby po jednym cięciu w środku. Za to w pierwszym podkładzie od prawej strony powinno być trzecie cięcie w środku, tak samo, jak po lewej stronie.