• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Rozpoczynam przygodę ze sterowaniem cyfrowym

melonowy

Znany użytkownik
Reakcje
2.080 40 1
#22
Zamień dekoder i wepnij z SM do Husarza. Gniazda są takie same. Zobacz jak się zachowują obie lokomotywy.
Silnik raczej nie, bo jak pisałeś masz problemy z programowaniem.
Choć jeśli chodzi o Husarza (szarpanie itp.) to może odbiór prądu przez blaszki jest powodem. Mogą nie odbierać prawidłowo prądu.
Wówczas też jest problem z programowaniem dekodera.
Rozbierz wózki, sprawdź blaszki, wyczyść izopropanolem, ewentualnie lekko dognij je do kół.
Zakładam, że podłączenie kabli z centralki DCC do szyn masz prawidłowe, przez cyfrowy klips Piko.
 

Waldi

Użytkownik
Reakcje
5 1 2
#23
Zamień dekoder i wepnij z SM do Husarza. Gniazda są takie same. Zobacz jak się zachowują obie lokomotywy.
Silnik raczej nie, bo jak pisałeś masz problemy z programowaniem.
Choć jeśli chodzi o Husarza (szarpanie itp.) to może odbiór prądu przez blaszki jest powodem. Mogą nie odbierać prawidłowo prądu.
Wówczas też jest problem z programowaniem dekodera.
Rozbierz wózki, sprawdź blaszki, wyczyść izopropanolem, ewentualnie lekko dognij je do kół.
Zakładam, że podłączenie kabli z centralki DCC do szyn masz prawidłowe, przez cyfrowy klips Piko.
Hym ,,, z dekoderem masz racie podmianka dobry pomysł jescze dziś to zrobię .
Co do kabla odpowiedniego do szyn >>>> wiesz podłączyłem tym co był w zestawie ,i z tego co widać to on się niczym nie różni od kabla który jest w zestawie analogowym bo taki tez posiadam ,ale nie umniejsza to twojej ewentualnej racji :)
 

Waldi

Użytkownik
Reakcje
5 1 2
#26
witam :) właśnie doczytałem :) dzięki ,pomyliłem klipsy przez brak wiedzy że się różnią nie zadbałem oto ,i dlatego miałem problem z odczytem cv i tym samym ich programowania ,wszystko ok czyli dekoder jest w porządku :)
jeszcze został problem jazdy owego husarza ,po odkręceniu na maksa do 28 kroków ,zaczyna sie rozpędzać i po chwili tak jak by na na chwilkę sie dławił ,po czym znów wchodzi na obroty .
Tak jak by go coś blokowało .
Dodam że silnik głośno coś chodzi ,,w porównaniu np, sm42
 

melonowy

Znany użytkownik
Reakcje
2.080 40 1
#28
Chodziło mi nie o kabel, ale o to, którym klipsem podłączeniowym ten kabel jest podłączony do szyn.:)
Klips jest rozbieralny. W analogowym jest kondensator. Starczy go rozlutować z jednej strony i staje się cyfrowym. Magia.:D
Dobrze, ż jeden problem z głowy.(y)
Rozkręć wózki husarza i sprawdź blaszki odbioru prądu. Wyczyść izopropanolem (kup sobie litra bo przyda się do czyszczenia szyn),
albo denaturatem, sprawdź czy w każdym położeniu kół się z nimi stykają.
Ewentualnie leciutko dognij blaszki do kół.
Przeczyść tory. Sprawdź, czy Husarz "dławi" się w tym samym miejscu na torach, czy w różnych miejscach, może na rozjeździe.
Czy później już jeździ płynnie i płynnie zwalnia oraz przyspiesza?
Najlepiej pokaż dokładnie jak to jeździ, bo opisywać można tysiącem słów, ale to nie to samo co zobaczyć.
Kręcisz filmik trzymając telefon poziomo. Wstawiasz filmik na YT, później kopiujesz link do tego filmiku i wklejasz tu:
YT.JPG
Zobaczymy - poradzimy coś.
 
Ostatnio edytowane:

Waldi

Użytkownik
Reakcje
5 1 2
#29
Witam
tak zrobimy postaram sie dziś wieczorem nagrać film ,co do rozebrania wózków husarza ,,szukam instrukcji jak to zrobić nie łamiąc nic ::))
 

Waldi

Użytkownik
Reakcje
5 1 2
#30
A powracając do jazdy husarza to te dławienie ,hamowanie ,blokowanie , następuje w momencie gdy od zera gwałtownie wkręce na maxa na 28kroków jak i po gwałtownym wyhamowaniu ,.
ale jak najbardziej film pokaże więcej :)
 

Lyntog

Znany użytkownik
Reakcje
1.081 6 2
#34
Generalnie CV5 to prędkość maksymalna, a CV6 to tzw. prędkość średnia. U Ciebie od razu widać, że CV6 jest nieproporcjonalnie niskie w stosunku do CV5. Daj np. CV6=120 i wtedy zobacz jak będzie lokomotywa będzie reagować.
 

melonowy

Znany użytkownik
Reakcje
2.080 40 1
#35
Ja bym od razu zmniejszył cv5 - prędkość max. Teraz pewnie Husarz zapiernicza jak motorek:LOL:
Musi jechać max 160km/h w skali 1:87, bo taka jest dopuszczona na polskich torach.
cv2=1 - to napięcie ruszania modelu (im mniej, tym wolniej rusza - nie zrywa)
cv3=10 - im więcej, tym wolniej i dłużej przyspiesza
cv4=10 - im więcej, tym wolniej i dłużej zwalnia
cv5=120 - prędkość max.
cv6=40 - prędkość średnia (powinno być 1/3 [33%] wartości ustawionej w cv5) Ma wpływ na płynność i prędkość ruszania i zatrzymywania.
Zmiana ustawień w tych cv wpływa na siebie wzajemnie.
Odczytaj jeszcze jakie masz cv29.
Ale pokaż film.
 

Waldi

Użytkownik
Reakcje
5 1 2
#36
Ja bym od razu zmniejszył cv5 - prędkość max. Teraz pewnie Husarz zapiernicza jak motorek:LOL:
Musi jechać max 160km/h w skali 1:87, bo taka jest dopuszczona na polskich torach.
cv2=1 - to napięcie ruszania modelu (im mniej, tym wolniej rusza - nie zrywa)
cv3=10 - im więcej, tym wolniej i dłużej przyspiesza
cv4=10 - im więcej, tym wolniej i dłużej zwalnia
cv5=120 - prędkość max.
cv6=40 - prędkość średnia (powinno być 1/3 [33%] wartości ustawionej w cv5) Ma wpływ na płynność i prędkość ruszania i zatrzymywania.
Zmiana ustawień w tych cv wpływa na siebie wzajemnie.
Odczytaj jeszcze jakie masz cv29.
Ale pokaż film.
witam
CV29=14
 

melonowy

Znany użytkownik
Reakcje
2.080 40 1
#37
Robiłeś już reset tego dekodera?
Zmień cv29 na 6 i zobacz czy będzie dobrze. Nie wiem jaki tam siedzi dekoder, ale pewnie Piko 56122 a w nim cv29 powinno być = 6.
Jeśli coś będzie nie tak, to wróć do 14.