• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Rozjazd krzyżowy własnej produkcji

WM-MODEL

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
1.747 15 0
#21
Corwin napisał(a):
Albo pociągi mogą jechać dwoma równoległymi torami, albo ustawione są przejazdy W1-K2, K1-W4 lub W2-K1, K2-W3.
Byle by nie włączyć razem W1-K2, K1-W4 i W2-K1, K2-W3, bo wtedy otrzymasz takie coś jak na obrazku poniżej :razz:
 

Załączniki

OP
OP
corwin

corwin

Administrator
Zespół forum
Reakcje
372 2 3
#22
WM-MODEL napisał(a):
Corwin napisał(a):
Albo pociągi mogą jechać dwoma równoległymi torami, albo ustawione są przejazdy W1-K2, K1-W4 lub W2-K1, K2-W3.
Byle by nie włączyć razem W1-K2, K1-W4 i W2-K1, K2-W3, bo wtedy otrzymasz takie coś jak na obrazku poniżej :razz:
Przecież już napisałem, że o zależności dba DCC :) Takie ustawienie jak namalowałeś jest niemożliwe dzięki temu :) Są po prostu 3 ustawienia i więcej wariantów nie da się zrobić. Zmiana jednej wajchy powoduje zmianę innej. Poza tym k1 i k2 są zależne od w2 i w3 więc taki wariant jak narysowałeś nie przejdzie. W takim przypadku gdyby miał wystąpić k1 miałoby żółtą polaryzację a k2 niebieską. Zwarcie mogłaby spowodować lokomotywa jadąca od w1 lub w4. Ale dzięki temu, że DCC nie pozwoli na takie ustawienie nie ma ryzyka :)
 

_medyk_

Aktywny użytkownik
Reakcje
146 1 0
#24
a mnie dziwi skąd masz 3 warianty ustawień.
Dla mnei na podwójnym krzyżowym jest ich tylko 2.
albo są możliwe:
1.przejazdy na wprost.
2.albo mamy podwójne krzyżowanie. zmian jednej wajchy wymusza zmianę 3 pozostałych. Poco rozdzielać to na 2 pod opcje - które nic nie dają.
 
OP
OP
corwin

corwin

Administrator
Zespół forum
Reakcje
372 2 3
#25
_medyk_ napisał(a):
a mnie dziwi skąd masz 3 warianty ustawień.
Dla mnei na podwójnym krzyżowym jest ich tylko 2.
albo są możliwe:
1.przejazdy na wprost.
2.albo mamy podwójne krzyżowanie. zmian jednej wajchy wymusza zmianę 3 pozostałych. Poco rozdzielać to na 2 pod opcje - które nic nie dają.
Wladek juz wyjasnil ponizej.
 

WM-MODEL

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
1.747 15 0
#26
Nie ma w konstrukcji Corwin'a niczego "podwójnego krzyżowego" ;)

Poza tym, te PPT umieszczone będzie na torach przebiegowych, po których odbywają się jazdy pociągowe, więc Corwin zrobił to tak jak w realu, na prawdziwej kolei, czyli realistycznie :razz:

Zwrotnice zabudowane "po skosie" są w takiej konstrukcji sprzężone ze sobą. Ustawiając przebieg, jeśli przełożymy jedną "parę" na krzywo, druga para musi być na prosto, i odwrotnie. Położenie zasadnicze zwrotnic to oczywiście wszystkie na prosto.
Nie ma też możliwości ustawić na krzywo obie pary wajch, otrzymalibyśmy zwyczajny przebieg sprzeczny.

Jakby takie podwójne połączenie torów było gdzies na boku, na torach bocznych, a każda zwrotnica miała swój hebel, to sobie możesz ustawiać jak tylko chcesz.
 

pepej

Znany użytkownik
Reakcje
0 0 0
#27
hugwa napisał(a):
pepej napisał(a):
przetrzyj oczy :D
Włącz mózg.
Podwójnym krzyżowym nie połączysz torów równoległych, choćbyś spuchł.
połączę i nie spuchnę :D

hugwa napisał(a):
Podwójny krzyzowy możesz porównywać z parą rozjazdów, którą przewyzsza jedynie mniejsza długością i jest/był budowany tylko wówczas, gdy owa długość miała znaczenie. Poza tym - same wady. Więcej iglic, więcej krzyzownic, mniejsze prędkości.
owszem dlatego napisałem że to taki - "lepszy anglik"

EOT
 

Jerjan

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#28
to połączenie torów składa się z czterech rozjazdów zwyczajnych i jednego skrzyżowania torów.
Funkcjonalność jak rozjazd krzyżowy podwójny.

Łączenie dwóch torów równoległych "anglikiem" - raczej nie na miejscu
 

hugwa

Moderator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
388 26 4
#31
Udowodniłeś wiele, tylko nie połączenie torów równoległych.
Na tym poprzestanę, mam dobry dzień i nie chce mi sie znowu czytać jak ktoś strasznie rozpacza że zły hugwa nazwał go jakoś_tam, zgodnie z prawdą.
 

helmie

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#33
A rację ma Hugwa. Spróbujcie przejechać po angliku naraz dwoma pociągami. Rozjazd krzyżowy podwójny jest niczym innym, jak tylko odpowiednikiem połączenia dwóch rozjazdów zwyczajnych, tylko że nasuniętych na siebie, a przez to zajmującymi mniej miejsca.
 

Załączniki

pepej

Znany użytkownik
Reakcje
0 0 0
#34
helmie napisał(a):
A rację ma Hugwa. Spróbujcie przejechać po angliku naraz dwoma pociągami. Rozjazd krzyżowy podwójny jest niczym innym, jak tylko odpowiednikiem połączenia dwóch rozjazdów zwyczajnych, tylko że nasuniętych na siebie, a przez to zajmującymi mniej miejsca.
Zwróć uwagę na mój pierwszy post w tym wątku gdzie napisałem

to taki trochę lepszy anglik bo ruch może sie odbywać na obu torach niezależnie, a funkcjonalność anglika zachowana
po prostu patrzyłem na ten rozjazd z punktu zastąpienia anglika na swojej makiecie - stad moje porównanie :!:
 

hugwa

Moderator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
388 26 4
#35
pepej napisał(a):
patrzyłem na ten rozjazd z punktu zastąpienia anglika
no to czas dołożyc sobie nieco mocy do szkieł, skoro wciąż widzisz możliwość zastapienia anglika PPT i nawet dostrzegasz w tym jakis sens.
 

pepej

Znany użytkownik
Reakcje
0 0 0
#36
hugwa napisał(a):
pepej napisał(a):
patrzyłem na ten rozjazd z punktu zastąpienia anglika
no to czas dołożyc sobie nieco mocy do szkieł, skoro wciąż widzisz możliwość zastapienia anglika PPT i nawet dostrzegasz w tym jakis sens.
nie chce mi sie z Tobą gadać , bo do twojej pustej zarozumiałej łepetyny i tak to nie dotrze
 

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
7 1 0
#39
Jerjan napisał(a):
to połączenie torów składa się z czterech rozjazdów zwyczajnych i jednego skrzyżowania torów.
Funkcjonalność jak rozjazd krzyżowy podwójny.
funkcjonalność jest inna, natomiast owszem topologicznie jest to to samo.
podobnie jak obręcz i rama topologicznie są tym samym (tylko funkcjonalność inna :)

Rozjazd krzyżowy podwójny jest niczym innym, jak tylko odpowiednikiem połączenia dwóch rozjazdów zwyczajnych, tylko że nasuniętych na siebie, a przez to zajmującymi mniej miejsca.
odpowiednikiem funkcjonalnym ale nie topologicznym, policz sobie ilość iglic itp
 

hugwa

Moderator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
388 26 4
#40
ciekma napisał(a):
odpowiednikiem funkcjonalnym ale nie topologicznym
Bez kilku wzorów nie zrozumiemy, herr profesór doktór wiktór z Krakowa :)
Choc na mój chłopski - nie wskazywałem jakim odpowiednikiem jest lub nie jest - to może mi się udało :LOL:
ciekma napisał(a):
policz sobie ilość iglic
No i? Sugerujesz że dwa rozjazdy i anglik nie są homeomorficzne? Bo jak sie nad tym zastanowić, to dałoby sie tu rozciąć, tam ostrugać...
 

Podobne wątki