• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Roco Tw1-15

OP
OP
A

Anonymous

Gość
#21
xdamian napisał(a):
proponuje wydzielić tą dyskusję do osobnego wątku. I mam lamerskie pytanie: po co na parowozie prądnica/turbogenerator?
Do zasilenia :
-lamp elektrycznych
-oświetlenie budki maszynisty
-i nie zawsze do oświetlenia wiązarów

I jest to zdecydowanie turbo generator wytwarzający napięcie przy pomocy turbiny parowej.Potocznie zwany prądnicą ale nie poprawnie.

jacekk napisał(a):
Jedna mała różnica. Na prezentowanym przeze mnie parowozie jest oświetlenie gazowe....
...oraz widoczne przewody elektryczne na dymnicy !
Których w przypadku wersji z oświetleniem gazowym powinno nie być wraz ze stopką montowaną dopiero podczas wymian oświetlenia na elektryczne
Jeszcze raz powtarzam jest to model z błędami który prezentujesz- "kompilacyjny" :grin:

leszekcha napisał(a):
Maersk napisał(a):
...ogólnie jak za te pieniądze ok. 630zł to jest to model nienajgorszy
A ten lepszy model to czyjej jest produkcji?
Koła można wymienić, zapomniałem jak nazywają się te firmy produkujące zamienniki dobrej jakości
Ten drugi model obok jest też produkcji Roco to BR57 w wersji DR III epoka.
Poniżej nogi parowozów firmy księżnej Birgit Weinert po ok.400zł komplet :twisted:
 

Załączniki

leszekcha

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#33
Temat się rozwinął, no i dobrze.

Koledzy. Pomimo tych niedociągnięć i niestandardowych sprzęgów oraz braku "turbosprężarki" na podstawce znajdującej sie na kotle, WARTO KUPIĆ :?: :?: :?:

Ponadto mamy tu model czy zabawkę za 600 peelenów :?: :!:
 

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
637 3 1
#34
leszekcha napisał(a):
(...) Koledzy. Pomimo tych niedociągnięć i niestandardowych sprzęgów oraz braku "turbosprężarki" na podstawce znajdującej sie na kotle, WARTO KUPIĆ :?: :?: :?:

Ponadto mamy tu model czy zabawkę za 600 peelenów :?: :!:
Oczywiście, że nie warto :!:
Mamy tu do czynienia z badziewiem nie wartym nawet przysłowiowego "funta kłaków".
Nie dość, że nie ma "turbosprężarki", to nie ma nawet elektrycznie podnoszonych szyb, podgrzewanych siedzeń i ABS. Po prostu skandal !
Na dodatek, inne modele tej samej lokomotywy i to tej samej firmy, są wyposażone w większą ilość detali (niepotrzebnych co prawda akurat w tym przypadku, ale... jednak mają ich więcej !)
Krótko mówiąc, tandetna zabawka za... 600 PLN.

Jak napisał niedawno, gdzieś na tym Forum, Król tutejszej "Bocznicy", niejaki Gacek: "Precz z kolejkami !"
 

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
637 3 1
#36
Chciałem powiedzieć w ten sposób kilka rzeczy. Przede wszystkim to, że trzeba uważnie czytać wszystko to, co zostało na ten temat wcześniej napisane, jak również to, że trzeba... samodzielnie myśleć (mimo wszystko, nadal trzeba !).
A co do "turbosprężarki", to oczywiście nie była w przypadku tej lokomotywy potrzebna. Wystarczyła sprężarka tłokowa firmy Knorr.
Parowóz ten nie powinien mieć także generatora, ponieważ posiadał wówczas (a także jeszcze wiele lat później) oświetlenie naftowe, czy to się komuś podoba, czy też nie :D
Oczywiście wiem, że to się podobać nie może, ponieważ póki co, mamy w Polsce do czynienia z syndromem "polskich latarń" (czytaj: wiader) :???:
 

martinezo

Znany użytkownik
Reakcje
3 0 0
#37
Krzysztof Koj napisał(a):
Nie dość, że nie ma "turbosprężarki", to nie ma nawet elektrycznie podnoszonych szyb, podgrzewanych siedzeń i ABS. Po prostu skandal !
Wiedziełem, wiedziałem !!
Ja to mam tak zawsze...
Kupie a potem "masz babo placek"...
A myślałem że to wszystko co K.K. opisał już wcześniej nt. tej lokomotywy to prawda.
A tu masz - tak poważne braki i to nawet niedopisane drobnym drukiem !!
:D
Jutro idę oddać i jeszcze się będę awanturował w sklepie !!
 

xdamian

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#38
ale ale , muszę trochę dziegciu dodać. Jak nie było generatora, to podejrzewam że nie było i podstawy pod niego i kabli bo i poco miały by być. A na modelu chyba są odwzorowane. Nie powiem, że to mnie odwiedzie od kupna ale IMHO w celu podnoszenia jakości modeli w polskim malowaniu zwracać na to uwagę jak to zrobił Drakula.
 
OP
OP
A

Anonymous

Gość
#39
Krzysztof Koj napisał(a):
Parowóz ten nie powinien mieć także generatora, ponieważ posiadał wówczas (a także jeszcze wiele lat później) oświetlenie naftowe, czy to się komuś podoba, czy też nie :D
Oczywiście wiem, że to się podobać nie może, ponieważ póki co, mamy w Polsce do czynienia z syndromem "polskich latarń" (czytaj: wiader) :???:
Oczywiście zgadzam się że takowy syndrom zainfekowany w krajowych "skansenach" bardzo się rozpowszechnił.
Tyle tylko że teraz bądą co niektórzy szukać na tym modelu lamp...naftowych :!:
Nieee...tego bez litra bimbru 70% nie rozbierzesz.... :roll:
 

Załączniki

zdeniu

Znany użytkownik
Reakcje
432 13 17
#40
nawiązując to wykonania modelu
w moim niestety poza mankamentami wskazanymi przez Pana Mariusza uszkodzone, odgięte i odłamane są elementy zaznaczone na poniższej fotce

napewno nie powstały one w transporcie gdyż paczka jak zawsze była idealnie zapakowana przez Pana Ireneusza

wychodzi na to że kontrola jakości jeżeli takowa wogóle istnieje dała ciała :sad:
 

Załączniki

Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 3
Tabor 5
Tabor 16
Tabor 29
Tabor 17

Podobne wątki