Witam!
myslalem, ze jestem na forum modelarskim, a nie na bazarze, moze zalozycie specjalny watek bo te klutnie zajmuja tyle postow, a modelu lub jego orginale malo, dzieki Tomaszowi Czapikowi szczesliwy posiadacz nareszcie wie co ma.
Tak to württemberska C, tak jak polska Pm32-2 nazwana jest 'Piekna Helena' tak lok. tej serii nazwane byly 'Piekna Württemberga', w orginale b.dobra maszyna posluzyla z innymi do stworzenia konstrukcji BR01.
W okresie miedzywojennym jedna sztuka uzywana na PKP stacjonowala w Lodzi i ozn. byla zgodnie ze swoim ukladem osi i pochodzeniem jako Om101-1. Co do modelu tych problemow w jezdzie raczej nie stwierdzilem, ale slusznie nie na male promienie lukow. Co do odzwierciedlenia jej jako Om101 to nie jestem pewien jej tendra gdyz w/g wykazu fabrycznego miala mniejszy tender (krotszy), ale do czasu jej przejecia / odkupienia od SNCF (Francja) mogla juz miec ten wiekszy tender. Do czasu zbudowania serii Pm36 byla jedyna reprezentkantka tego ukladu osi w grupie parowozow z tendrem doczepnym.
Jezeli model jest firmy ROCO to ta zielen mozna pozostawic ( model firmy Märklin jest w kolorze niebiesko - szarym). Tej ROCO -wskiej mozna latwo nadac polski charakter poprzez pomalowanie obreczy kol na bialo i nalozyc polskie tabliczki. O wiekszych przerobkach na PKP nie wyczytalem, jako Polska moze wowczas jezdzic z wagonami pruskimi, würtemberskimi czy bawarskimi, mysle ze z polskimi pulmanami tez ladnie bedzie sie prezentowal.
pzdr.
nieumialek