• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Reflektory do modeli lokomotyw SM42/SP42 PIKO

Blue

Użytkownik
Reakcje
31 1 0
#21
Mi o przygaszaniu prawego białego podczas jazdy we mgle opowiedział zaprzyjaźniony maszynista Gdyby ich obu umówić - mogliby się pośmiać razem. :)
 

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
680 54 1
#22
Po drogach też nie jeździ się "pod prąd", tylko wjeżdża się w drogę jednokierunkową w niewłaściwym kierunku, Nie wątpię, że kol. Engineer taką właśnie frazę wygłasza do towarzysza podróży, kiedy siedząc za kierownicą widzi delikwenta, który jedzie naprzeciw niego po jednokierunkowej ulicy. ;)

A co do meritum , to w instrukcji sygnalizacji nie ma ma nic o czterech czerwonych, ani o dwóch białych z wygaszonym trzecim. Niemniej w praktyce takie konfiguracje występują tak samo, jak przyciemnione prawe. Za to jakiś czas temu była na tym forum mowa o tym, że "awaryjne" (za przeproszeniem kol. Engineer, który zaraz słusznie zauważy, że na kolei nie ma "awaryjnych") bynajmniej nie migają.
Oj tam oj tam :)
Akurat z takim terminem się nie spotkałem, ale brzmi to faktycznie "profesjonalnie"
wjeżdża się w drogę jednokierunkową w niewłaściwym kierunku
z tym, że w przypadku autostrady już niekoniecznie ;)
W nomenklaturze kolejowej stosuje się odpowiednie terminy i określenia, wynikające z odpowiednich przepisów i nie stosuje się ich dowolnie.
Światła awaryjne?o_O No rzeczywiście... Dlatego wypada, jak już o czymś piszemy, zwłaszcza na forum tematycznym zgłębić temat i robić to w miarę profesjonalnie,
a nie tak jak niektórzy dziennikarze w niektórych stacjach R i TV.:)
Co do jazdy pod prąd, na szczęście miałem tylko jeden taki przypadek na ulicy w mieście, a mojej wygłoszonej frazy do delikwenta za kierownicą, "jadącego pod prąd" nie wypada przytaczać...;)
Przepraszam Kolegów za off top.
 

Meggido

Znany użytkownik
Reakcje
2.714 12 2
#23
Po drogach też nie jeździ się "pod prąd", tylko wjeżdża się w drogę jednokierunkową w niewłaściwym kierunku, Nie wątpię, że kol. Engineer taką właśnie frazę wygłasza do towarzysza podróży, kiedy siedząc za kierownicą widzi delikwenta, który jedzie naprzeciw niego po jednokierunkowej ulicy. ;)
Nie zawracaj Wisly kijem. Wbij sobie do glowy, ze na kolei jedziesz torem niewlasciwym lub torem przeciwnym do zasadniczego, ale nigdy pod prad.
 

zdeniu

Znany użytkownik
Reakcje
430 13 17
#24
Wtrącę swoje trzy mało znaczące grosze,
jestem za tym aby używać prawidłowych zwrotów, terminów itd. bo nie wszyscy muszą mieć właściwą wiedzę czy też być fachofffcami a dzięki temu zawsze coś w głowie zostanie u nie jednego.
Tak więc oby jak najwięcej poprawnie piszących. (y)
 
OP
OP
14D40

14D40

Ostrzeżony
Producent
Reakcje
305 10 1
#25
Mam dobre wieści dla osób które chcą przerobić reflektory w modelach SM/SP42 PIKO: około połowy czerwca będę miał dostępne metalowe czasze/garnki a co za tym idzie ruszy się wreszcie temat przeróbek reflektorów w tych modelach :)

Ponad to, przeprowadzając konwersję reflektorów można pomyśleć o wymianie silnika. Właśnie wyprodukowała się partia kołnierzy do silników Mashima MH-1624D. Jeśli ktoś przeprowadza przeszczep silnika z fabrycznego 3-polowego na 5-polową Mashimę to zachęcam do skorzystania z nich, mają wymiary i kształt jak fabryczny korpus 3-polowego silnika PIKO, Mashimę wystarczy włożyć w kołnierz, uprzednio oczywiście odizolowując blaszki prądowe przy silniku aby nie powstało zwarcie, aluminiowe kołnierze bardzo lubią przewodzić prąd ;) Później już tylko włożyć całość w miejsce starego silnika, nie trzeba nic szlifować czy frezować w ramie Stonki :)
 

Załączniki

OP
OP
14D40

14D40

Ostrzeżony
Producent
Reakcje
305 10 1
#28
Stale podnoszę sobie i nie tylko poprzeczkę. Muszę przyznać że reflektory wychodzą coraz lepiej, proces montażu jest usprawniony dzięki czemu Stonki wyposażone w moje reflektory nabierają wyglądu jak na zdjęciach niżej. Miłego oglądania.

Informacja dla oczekujących na swoje modele: prace nad reflektorami będą kontynuowane jak tylko otrzymam metalowe czasze reflektorów od Pana Zbyszka Kluby. Modele będą sukcesywnie przerabiane i odsyłane. Jeśli ktoś chciałby się zapisać w kolejkę na taką konwersję to zapraszam na pw lub pod adres: zntkrybnik@gmail.com

PS: zdjęcia lepiej oddają efekt jak otworzy się je w pełnej rozdzielczości ;)
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:
OP
OP
14D40

14D40

Ostrzeżony
Producent
Reakcje
305 10 1
#29
Dziś reflektory w SM42-567 z Zakładu Taboru w Krakowie. Nowa płytka z dekoderem 21-pin, pakiet oświetlenia wg. E1 PKP, oświetlenie kabiny. Lista światełek pod odpowiednimi klawiszami:

F0 BIAŁE KRÓTKIE
F1 CZERWONE TYŁ
F2 Pc2 (JAZDA PO TORZE NIEWŁAŚCIWYM)
F3 MANEWROWE
F4 ŚWIATŁA DŁUGIE
F5 POSTOJOWE CZERWONE
F6 OŚWIETLENIE KABINY
F10 Pc6 (POSTÓJ NA SZLAKU)
F11 POSTOJOWE BIAŁE
F12 WENTYLATOR
F2 + F10 A1 „ALARM”
 

Załączniki

krzychu12231

Znany użytkownik
Reakcje
49 0 0
#30
SM42-567, czyli moja :) Pozostaje mi tylko podziękować raz jeszcze Kamilowi za super wykonaną usługę, efekt naprawdę 1 klasa!). Oprócz reflektorów i zmienionej elektroniki (mojego autorstwa) lokomotywa posiada zamontowany dekoder dźwiękowy ZIMO MX644D 21-pin z dźwiękami autorstwa Karola Marcińczaka (moim zdaniem dźwięki super jakości). Tak to wygląda w środku:
bebechySM42..jpg


A tak działa:


Realizowane funkcje takie jak napisał Kamil, z tą uwagą, że ruchomego wentylatora fizycznie nie ma - jest na niego wyjście, które może być także wykorzystane do sterowania automatycznymi sprzęgami itp. Płytka współpracować może także z dekoderami ESU (nie jest zasilana z wyjścia 5V z dekodera, które posiada chyba tylko ZIMO, ale z niezależnej przetwornicy impulsowej - nic się nie grzeje, w przeciwieństwie do układów opartych o stabilizatory liniowe).
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
14D40

14D40

Ostrzeżony
Producent
Reakcje
305 10 1
#31
Płytkę z czystym sumieniem polecam, wiem ile Krzysztof włożył w nią serca i pracy, wszystko pięknie śmiga aż miło, nic się nie grzeje nawet jeśli jest długo załączona, profesjonalana robota. Płytki można nabyć u mnie, są też do Gagarinów ze złączem 21-pin, prezentacja niebawem w komplecie z nowymi reflektorami dzięki którym Rocowskie maszyny będą miały w końcu czerwone końcówki i wiele innych opcji świateł wg. przepisów E1 PKP. Jest też oczywiście możliwość zainstalowania takich płytek w modelach chociażby przy okazji robienia reflektorów :) Po więcej informacji zapraszam na pw.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
14D40

14D40

Ostrzeżony
Producent
Reakcje
305 10 1
#35
Szymon nie, to dawny produkt Władka WM-Modela. Dziś wrzucę jeszcze kilka zdjęć bez zamontowanych sprzęgów, będzie lepszy pogląd na zgarniacze.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 16
Tabor 35
Tabor 51
Tabor 5
Tabor 5

Podobne wątki