Nie jestem znawcą ale przepisy znalezione w guglu:
Dla wagonów osobowych należących do grupy 2 - dostosowanych do eksploatacji z prędkością 120<V<160 km/h:
1)Pierwszą naprawę rewizyjną dla wagonu nowego i po naprawie głównej należy wykonać po 36 miesiącach eksploatacji, licząc od daty produkcji lub daty naprawy głównej.
2)Drugą naprawę rewizyjną należy wykonać po 24 miesiącach eksploatacji od daty wykonania pierwszej naprawy rewizyjnej, zaś kolejne naprawy rewizyjne należy wykonywać po przebiegu nie większym, niż 400 000 km, najpóźniej po 18 miesiącach eksploatacji.
3)Jeżeli wagon nie osiągnął maksymalnego przebiegu 400 000 km w ciągu 18 miesięcy eksploatacji, a stan techniczny pozwala na jego dalszą eksploatację, termin wykonania naprawy okresowej może być odroczony o 3 miesiące na zasadach określonych w § 1 ust. 6
4)Naprawę główną należy wykonać po 15 latach eksploatacji wagonu od daty zakupu lub wykonania poprzedniej naprawy głównej.
Tyle przepisy i wygląda , że wagony o takich datach mogly jeżdzic zarowno w IV jak i V epoce. Prosty chwyt żeby wiecej sprzedać.