• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pytanie odnośnie epok modelarskich w Polsce.

dany

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
#21
Nie ma sensu wyróżnianie zmiany kolejnego malowania ale wprowadzenie prywaciarzy powinno być jakoś zaznaczone bo to zlamanie monopolu a druga data to wpuszczenie zagranicznych firm. Dziś widzialem na służewcu taurusa czerwonego w malowaniu DB .Stał razem z 3 prywaciarzami Orlenem i dwoma Cargo. To jest nowa jakośc.
 

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
7 1 0
#22
Nie wiem czy zauważyliście :) ale zmienił się oznaczenia zarówno wagonów, jak i przede wszystkim lokomotyw, które dostały numery UIC z cyfrą samokontroli.
Zazwyczaj cezurą epoki była właśnie zmiana oznaczeń, a nie malowania.
 
D

Docteur

Gość
#23
Nie ma sensu wyróżnianie zmiany kolejnego malowania ale wprowadzenie prywaciarzy powinno być jakoś zaznaczone bo to zlamanie monopolu a druga data to wpuszczenie zagranicznych firm. Dziś widzialem na służewcu taurusa czerwonego w malowaniu DB .Stał razem z 3 prywaciarzami Orlenem i dwoma Cargo. To jest nowa jakośc.
Tak gwoli ścisłości: to co widziałeś, to był Vectron (DB generalnie nie posiada lokomotyw ES64U4). Przewoźnik DB Schenker Rail Polska zamówił u Siemensa 23 sztuki loków Vectron DC.
Nie wiem czy zauważyliście :) ale zmienił się oznaczenia zarówno wagonów, jak i przede wszystkim lokomotyw, które dostały numery UIC z cyfrą samokontroli.
Zazwyczaj cezurą epoki była właśnie zmiana oznaczeń, a nie malowania.
I z tym się zgadzam, ewentualną cezurą powinna być zmiana oznaczeń a nie kolejne malowania taboru.
 

dany

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
#24
Z autostrady to kiepsko widać ale na pewno był cały czerwony i tylko logo DB. Nie potrafie nawet określić ile mial pantografow.
Może zaproponujemy jakiś podział V a b c d
 
D

Docteur

Gość
#25
Według normy NEM 825 PL epoka Va to lata 1989 - 2001, zaś Vb zaczyna się od 2001, czyli od powstania Grupy PKP. Epoka Vc (albo nawet VI) mogłaby się zaczynać wraz ze zmianą oznaczeń na nowe UIC-owskie.
 

sosnama

Znany użytkownik
Reakcje
2 0 0
#26
Niestety obecne przechodzenie epok czy podepok jest bardzo rozmyte.
Spójrzcie chociażby na wagony osobowe.
Lata 90-te wprowadzenie malowania kremowym pasem dla większości wagonów osobowych i papugowego dla ekspresów. Potem pojawia się trumienka, czyli jakby Vb, ale kto pamięta, który to był rok? Z kolei co uznać za początek VI epoki [czy może Vc], czy wprowadzenie kolejnego malowania IC, czy też dopiero wprowadzenie nowych oznaczeń serii, a teraz jeszcze i PR kombinuje z malowaniem.
(...).
Troszkę odkopię temat.
Czytając wątek natrafiłem na ten wpis. I tu pytanie:
czy wagony ze stajni ROCO: 64816 i 64817 (zielone Y/B) przynależą do epoki IVc czy Va, skoro ich rewizje są odpowiednio: REV OP 92.07.30 i REV OP 91.07.01?
"Umowna" zmiana epoki nastąpiła w roku 89.
We wszystkich materiałach, jakie znalazłem w necie, przypisane one były do epoki IV.
:confused:
Czy "znawcy tematu" pomogą mi troszkę? :)
 

dany

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
#27
Nie jestem znawcą ale przepisy znalezione w guglu:
Dla wagonów osobowych należących do grupy 2 - dostosowanych do eksploatacji z prędkością 120<V<160 km/h:
1)
Pierwszą naprawę rewizyjną dla wagonu nowego i po naprawie głównej należy wykonać po 36 miesiącach eksploatacji, licząc od daty produkcji lub daty naprawy głównej.
2)
Drugą naprawę rewizyjną należy wykonać po 24 miesiącach eksploatacji od daty wykonania pierwszej naprawy rewizyjnej, zaś kolejne naprawy rewizyjne należy wykonywać po przebiegu nie większym, niż 400 000 km, najpóźniej po 18 miesiącach eksploatacji.
3)
Jeżeli wagon nie osiągnął maksymalnego przebiegu 400 000 km w ciągu 18 miesięcy eksploatacji, a stan techniczny pozwala na jego dalszą eksploatację, termin wykonania naprawy okresowej może być odroczony o 3 miesiące na zasadach określonych w § 1 ust. 6
4)
Naprawę główną należy wykonać po 15 latach eksploatacji wagonu od daty zakupu lub wykonania poprzedniej naprawy głównej.

Tyle przepisy i wygląda , że wagony o takich datach mogly jeżdzic zarowno w IV jak i V epoce. Prosty chwyt żeby wiecej sprzedać.
 

Podobne wątki