Wskaźniki W16 i W4 ustawia się wg zasad podanych w przepisach Ie-1 (E-1).
Przyjmuje się, że pociąg zatrzymany na przystanku kolejowym, usytuowanym przy posterunku odgałęźnym, nie powinien zajmować rozjazdów, zatem wskaźnik W4 powinien stać nie dalej, jak ukres danego rozjazdu (wskaźnik W17), jeśli peron jest przed rozjazdem. W przypadku, gdy peron jest za rozjadem, należy tak dobrać odległość od ukresu rozjazdu do wskaźnika W4, by ostatni wagon zatrzymanego na przystanku pociągu nie zajmował strefy rozjazdu (stał za ukresem).
W przedstawionym projekcie najlepszym rozwiązaniem jest wariant 3, bowiem on zapewnia możliwość budowy dogodnego, najkrótszego i bezpiecznego dojścia pasażerów do peronów z przejścia podziemnego pod linią kolejową (pisałeś o takim połączeniu), co nie oznacza, że inne warianty są do przyjęcia, jeśli tylko warunki terenowe pozwalają na taką zabudowę peronów i bezkolizyjne możliwości dojścia pasażerów do tych peronów (uwzględniając podane wyżej zasady).